Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego


keq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako, że nikt nie odpisał mi już w założonym gdzie indziej temacie, zwracam się z prośba tutaj. Mianowicie.

Zrobiłem ostatnio trasę 400km w dwie strony łącznie. Z rana odpaliłem silnik i się okazało, ze brakuje mi płynu chłodzącego, co również wskazał mi komputer. Zgasiłem silnik i dolałem odpowiedniej ilości płynu ( było go bardzo poniżej minimum). Po ponownym uruchomieniu silnika zaczął kopcić na biało, ale po pewnym czasie się uspokaja i nic nie leci. Czasami jak się zatrzymam na światłach, to tez zaczyna kopcić na biało i są to dosyć duże chmury, ale po chwili wszystko wraca do normy (okres zimowy). Trójnik z tyłu silnika jest aluminiowy i jest ok.Jak wracałem z trasy, to zaznaczam, że ogrzewanie czasami dmuchało gorącem, a czasami zimnym. Czy to może być gdzieś wyciek przy nagrzewnicy? Czy to tez może mieć związek z EGR, bo mechanik tez mi mówił, że już jego żywot się kończy (olej cieknie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ktoś w stanie pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ogrzewanie na rozgrzanym silniku dmucha Ci raz ciepłym, a raz zimnym to musisz mieć zapowietrzony układ - czyli gdzieś jest nieszczelność. Bez znalezienia tego wycieku i jego uszczelnienia raczej nic nie zdziałasz. Jak miałbyś wyciek z nagrzewnicy to pod nogami kierowcy powinien zbierać się płyn. Jakby to faktycznie była wina nieszczelnej nagrzewnicy to na pocieszenie Ci powiem, że tydzień temu wymieniałem ją u siebie i nie jest to jakiś duży problem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej zdjęcie nagrzewnicy z jej numerem - raczej omijaj tanie zamienniki - ja za valeo dałem 200zł, choć i tak na necie można kupić taniej, ale zależało mi aby kupić ją w sklepie stacjonarnym i w razie czego zrobić zwrot/wymianę bez problemu. Nagrzewnica powinna mieć 15cm wysokości, od benzyny mają chyba coś koło 14cm, więc zwróć na to uwagę podczas kupna, bo u mnie po numerze, który podałem z nagrzewnicy pierwotnie dobrali właśnie tą z benzyny i była za mała

nagrzewnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

jak ogrzewanie na rozgrzanym silniku dmucha Ci raz ciepłym, a raz zimnym to musisz mieć zapowietrzony układ - czyli gdzieś jest nieszczelność. Bez znalezienia tego wycieku i jego uszczelnienia raczej nic nie zdziałasz. Jak miałbyś wyciek z nagrzewnicy to pod nogami kierowcy powinien zbierać się płyn. Jakby to faktycznie była wina nieszczelnej nagrzewnicy to na pocieszenie Ci powiem, że tydzień temu wymieniałem ją u siebie i nie jest to jakiś duży problem ;) 

Rozumiem, ze trzeba byłoby się skupić na tych 2 węzach, które są poprowadzone do nagrzewnicy? One mogą powodować takie podmuchy ciepła i zimna? Dodam, ze szyby dosyć szybko parują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko na tych wężach - musisz po prostu znaleźć wyciek/nieszczelność - te węże doprowadzają i odprowadzają "wodę" do nagrzewnicy, ale jeśli masz nieszczelność w innym miejscu to to też będzie powodować zapowietrzanie całego układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem, ze zbiorniczek przy wezu jest "spocony" ten, ktory jest na wprost korka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, keq napisał:

Zauwazylem, ze zbiorniczek przy wezu jest "spocony" ten, ktory jest na wprost korka

gdzieś kiedyś czytałem na forum, że może problemem być korek od zbiorniczka oraz odpowietrznik zbiorniczka  - musisz gdzieś tego poszukać i poczytać, bo nie chcę Ci wprowadzać w błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakis inny uzywany zbiorniczek lub ori?

Czasami po trasie na nastepny dzien, kiedy odkrece korek, to zasyczy. Bialych chmur juz nie ma

Edytowane przez keq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, keq napisał:

A jakis inny uzywany zbiorniczek lub ori?

Czasami po trasie na nastepny dzien, kiedy odkrece korek, to zasyczy. Bialych chmur juz nie ma

Jak masz dostęp do innego zbiornika i korka to warto by to sprawdzić i ewentualne wykluczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mnowy korek ori i kupilem rowniez liqui moly do uszczelnienia ukladu. Zobaczymy co z tego bedzie.

Dodam, ze dzisiaj rano po odkreceniu starego korka mocno zasyczal, jakby wydusil z siebie wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wyglada po odpaleniu. Zaczyna dymic na bialo-szarawy kolor i nie jest to jakis gryzacy zapach, ale delikatnie daje po nozdrzach...

Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy

Na dole zalaczniki z video

 

IMG_20211213_144614.jpg

IMG_20211213_144624.jpg

IMG_20211213_144638.jpg

IMG_20211213_144744.jpg

IMG_20211213_140749.jpg

Edytowane przez keq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz są mrozy, więc dymieniem bym się nie przejmował. Z tego co widzę to chyba masz mokry zbiornik i chyba jest w nim mało płynu tzn., że nieszczelność gdzieś musi być i czy nie puszcza Ci czasem płynu przy górnym wężu zbiorniczka, może obejma która go trzyma już jest za słaba, albo sam kruciec w zbiorniczku pękł??. Co do tego "uszczelniacza" to ja bym go sobie darował i raczej szukał nieszczelności, a nie zatykał "kitem" dziury, który po pewnym czasie i tak straci swoje właściwości, a ty będziesz miał kupę roboty z jego wypłukaniem z węży, chłodnicy oraz nagrzewnicy i całego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krociec wlasnie sprawdzalem i sie trzyma. Niby ten wąż też sprawdzałem i dziurek żadnych nie widzialem. Pytanie, czy przez ten wąż może aż tyle płynu uciekać. Po jednej trasie 400km mialem ponizej minimum płynu.

Płyn dzisiaj dolałem

Edytowane przez keq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, keq napisał:

Mam mnowy korek ori i kupilem rowniez liqui moly do uszczelnienia ukladu. Zobaczymy co z tego bedzie.

Dodam, ze dzisiaj rano po odkreceniu starego korka mocno zasyczal, jakby wydusil z siebie wszystko...

Miałem taki objaw jak pękła mi głowica robiło się ciśnienie w. Układzie chłodzenia, raz leciało ciepłe powietrze z nawiewu raz zimne.zadnych wycieków płynu nie miałem i tak samo po nocy jak odkręciłem zbiorniczek to syczalo.na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka i odczekaniu chwili wywalało płyn że zbiorniczka. Sprawdź czy węże chłodzenia nie są zbytnio twarde po rozgrzani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedna rzecz to jak rano odpalałem to auto chodziło przez chwilę nierówno bo świeca zapłonowa była zalana wodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamowilem tester na obecnosc CO2 w ukladzie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Węże sprawdze po powrocie z pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże sprawdzone. Są normalne. Nie miękkie i nie twarde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bad news panowie. Zrobiłem test... 

 

IMG_20211215_184356.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem. Objawy były jednoznaczne. Czapa w górę może się okaże że tylko uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...