Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania samochodu od 130km/h w górę


Bdziq

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, pz87 napisał:

Hej - mam podobny problem u siebie:

Skąd ta sugestia odnośnie tego łożyska?

To jak rozumiem ta część:

1749792563_lozyskoamora.jpg.45b0f8e4092588a22363c42a8c6a4163.jpg

Masz rozumiem jakieś doświadczenia z uszkodzeniem tego łożyska? - jak to sprawdzić?

Mój wątek z podobnym problemem drgań:

 

Na forum BMW był kiedyś podobny problem i uszkodzone było to łożysko górne-poduszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie raczej auto za świeże.Zacznij od wyważania kół na "Hunterze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rabbi napisał:

U Ciebie raczej auto za świeże.Zacznij od wyważania kół na "Hunterze"

Świeże nie świeże - 200tys juz prawie przejechane (a nowsze auta z reguły są gorzej wykonane niż te starsze).

Huntera próbowałem - może leciutka poprawa ale problem nie rozwiązany. niestety.

Musze poszukać o objawach zużycia tej poduszki może dopasuje choć jak się czyta na forach to wszystko do siebie dopasować można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pz87 napisał:

.

Huntera próbowałem - może leciutka poprawa ale problem nie rozwiązany. niestety.

 

Sprawdzałeś na innym komplecie kół czy jest tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rabbi napisał:

Sprawdzałeś jeżdzić na innym komplecie kół czy jest tak samo?

Np zimowe założyć

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rabbi napisał:

Np zimowe założyć

Tak - oczywiście to pierwsze co zrobiłem jest zasadniczo tak samo może minimalnie mniej odczuwalne ale koła mniejsze są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rabbi napisał:

Dystanse masz założone?

Nie mam żadnych dystansów,

zimowki oryginały, letnie nie ale dobrane pod rozmiar.

Przed chwilą dosłownie wróciłem od kolegi który ma też a4 ale w benzynie - u niego żadnych wibracji u mnie na jego kołach są wiec chyba definitywnie mogę koła wyeliminować.

Generalnie na pewno jego auto (przebieg 52tys rok 2016) jest dużo sztywniejsze niż moje (194tys rok 2016) - co czułem przede wszystkim przy szybkim kręceniu kierownica nazwisjmy to slalomem i do hamowaniu do 0 u mnie jest bujniecie przód-tył u niego nie ma - watpie by miało to znaczenie u niego sedan u mnie avant. I sprawdziłem luzy na przegubach wewnętrznych - u niego tez jakieś występują ale są minimalne - na pewno mniejsze niż u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Po dokładnym sprawdzeniu tulei dolnych wahaczy okazało się, że z prawej strony są spore luzy. 

Zdecydowałem się na wymianę 2 kompletnych dolnych wahaczy (banany). Okazało się, że drgania ustały. Teraz przy prędkościach autostradowych 120-150 km/h auto prowadzi się bardzo dobrze.

Dziękuję koledze pila24 za cenne wskazówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Jasiek2232 napisał:

Panowie,

Po dokładnym sprawdzeniu tulei dolnych wahaczy okazało się, że z prawej strony są spore luzy. 

Zdecydowałem się na wymianę 2 kompletnych dolnych wahaczy (banany). Okazało się, że drgania ustały. Teraz przy prędkościach autostradowych 120-150 km/h auto prowadzi się bardzo dobrze.

Dziękuję koledze pila24 za cenne wskazówki. 

Hej, zazdroszczę i gratuluje rozwiązania problemu:)

podpowiedz proszę - wszyscy mówią, że te tuleje na bananach z przodu powinny mieć spore luzy ( w b9 i późnych b8 to hydrotuleje), w B7 zakładam ze nie - pytanie czy miałeś je oberwane (widać poszarpaną gumę) lub byłeś w stanie nią tak poruszać by usłyszeć jakieś stuki czy też nie? - innymi słowy jak zdiagnozowano ich zużycie?. U mnie jest ona dość miękka ale jak bym nie szarpał to raczej nigdzie nie dobija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2022 o 20:39, pz87 napisał:

Na pierwszy rzut oka nie wydawały się mechanicznie uszkodzone, może prawda strona była lekko naderwana. Dopiero po wyciągnięciu całego wahacza widać było w jakim stanie są tuleje. Jeśli chodzi o sprawdzenie to zdiagnozowałem to za pomocą zwykłej łyżki do opon. Są na YouTube filmiki jak to dokładnie sprawdzić. Gdybyś zdecydował się na wymianę to proponuję zwrócić uwagę na wypadającą teleję od strony piasty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Jasiek2232 napisał:

 

o jakiej wypadającej tulei mówisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...