Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opóźnienie przy odpalaniu, utrata mocy, auto gaśnie na niskich obrotach podczas dojazdu do skrzyżowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

po 60 tyś bezawaryjnej jazdy napotkał mnie problem

auto na początku wyświetliło check engine i zaczelo pracowac nieregularnie, palic wiecej paliwa. Odrazu auto oddalem do mechanika, mechanik stwierdził, że można jeździć i po diagnozie wyszło, że jest uszkodzony czujnik wału.

Po tygodniu  (+/-) takiej jazdy autem dosłownie wyjechalem z domu i zgasło przy pierwszym skrzyżowaniu. Na biegu jałowym chodzi bez zarzutów, mam wrażenie, że może być to luźna linka od sprzęgła ponieważ wcześniej miałem problem, że  sprzegło pozostawalo w miejscu jakby było lekko wciśnięte, nie uważałem, że był to powazny problem ponieważ wystarczyło pociągnąć pedał sprzęgła lekko do siebie i wszystko przez bardzo, bardzo długi czas działało bezproblemowo. Dodam, że mechanik po zmienieniu czujnika wału stwierdził, że silnik wymaga regeneracji która kosztuje 12 tysięcy i "najlepiej to to auto sprzedać", tylko i wyłącznie po diagnozie vcds. Auto aktualnie odpala z opóźnieniem, okolo 1 sekundy jakby się dusił. Jeśli utrzymuje go na lekko wyższych obrotach to wszystko działa bez zarzutu, dopiero jak odpuszczam gaz to gaśnie. Po skasowaniu błędów check engine juz wiecej sie nie pojawil.  ( Mechanik mówił, że ciśnienie w garach jest zbyt niskie) 

Chciałbym usłyszeć opinie, czy może ktoś już wcześniej miał taki problem? 

Z góry dziękuję każdemu za pomoc i odpowiedź. :)

Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

Czujnik wału aha a może rozrząd o ząb przeskoczył?

Ściągasz nastawnik wałka, potem plastikową czapkę, kluczem ustawiasz dół na symbol trójkąta i mierzysz odstęp między górnymi trójkątami na zębatkach wałków. Wujek google gdzieś na pewno ma zdjęcie jakie to powinny byc wartości. Gdzieś to już na tym forum też to się przewijało.

Mały spręż to ile? 14 bar? 11 bar? Konkrety panie konkrety. Do jakiejś wartości można jeszcze jeździć, ale jak zawór spotkał się z tłokiem przez luźny rozrząd i go skrzywił to sprężanie raczej nie do odratowania bez rozbiórki.

A najlepiej to się posłuchaj mechanika ;-)

Good luck

Edytowane przez indiapapa
Opublikowano
W dniu 8.01.2022 o 16:59, indiapapa napisał:

Czujnik wału aha a może rozrząd o ząb przeskoczył?

Ściągasz nastawnik wałka, potem plastikową czapkę, kluczem ustawiasz dół na symbol trójkąta i mierzysz odstęp między górnymi trójkątami na zębatkach wałków. Wujek google gdzieś na pewno ma zdjęcie jakie to powinny byc wartości. Gdzieś to już na tym forum też to się przewijało.

Mały spręż to ile? 14 bar? 11 bar? Konkrety panie konkrety. Do jakiejś wartości można jeszcze jeździć, ale jak zawór spotkał się z tłokiem przez luźny rozrząd i go skrzywił to sprężanie raczej nie do odratowania bez rozbiórki.

A najlepiej to się posłuchaj mechanika ;-)

Good luck

Trafiles, rozrzad przeskoczyl :) , dziekuje za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...