ro_Bercik Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Witam ALL Byłem ostatnio zmuszony do kupienia nowej pompy wspomagania. Instalacja była dwukrotnie przepłukana i na końcu zalana olejem zielonym mineralnym. I niestety pojawiły się problemy. Gdy samochód jest zimny to wspomaganie działa cicho i lekko (tylko gdy do końca skręcę kierownicą to wtedy dopiero wspomaganie hałasuje). Natomiast gdy samochód i instalacja wspomagania się rozgrzeje (jakieś 5 min) to wspomaganie zaczyna hałasować od razu po próbie jakiegokolwiek skrętu (hałas jest taki jak bym już miał skręcone koła na maxa). Może ktoś potrafi mi powiedzieć skąd się bierze taki hałas i jak to naprawić? Poziom oleju jest ok i się nie pieni. Ale widać w zbiorniku wyrównawczym coś takiego jak wiry (zawirowania oleju) gdy nie ruszam kierownicą. Czy to jest normalne? Tak jakby olej cały czas krążył mi w instalacji i to dosyć szybko. Zawirowania oleju znikają gdy skręcę kierownica na max (olej nagle spokojnieje tylko że wtedy wspomaganie hałasuje). Co jest nie tak w mojej instalacji wspomagania?
Gość jaarek_dpl Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 u mnie zawirowania są ciągle a piszczało tylko wtedy jak miałem za mało płynu spróbuj odpowietrzyć tj. na max kierą w lewo , w prawo , w lewo itd ...
ro_Bercik Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Odpowietrzać próbowałem już kilka razy i nie przyniosło to żadnego rezultatu. Płynu też nie ubywa. A może to płyn jest za rzadki. Jak myślicie? Po wymianie zalali mi zielonym mineralnym 6162. Dokładną nazwę wraz z producentem jak sprawdze to dopisze. Ten nowy olej do wspomagania, który mi zalali to SWAG (GERMANY:) No. 99 90 6162 (Hydraulic Fluid) (zielony mineralny). Czy ten olej jest odpowiedni dla nowej pompy?
slodki79 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Tymi "zawirowaniami" się nie martw to jest zwykły obieg płynu... A na te piszczenie to ja stawiam rolkę(sprzęgiełko) alternatora,miałem to samo :good:
ro_Bercik Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 slodki79 a czy to piszczenie, które było spowodowane rolką alternatora to było ciągle (ciągłe piszczenie nawet bez ruszania kierą)? Bo u mnie to jest raczej takie jęczenie a nie pisk i występuje tylko gdy silnik trochę już pochodzi i gdy skręcam kierownicą. Byłem w ostatnią sobotę u mechanika prawie pół dnia. On był pewien że to napinacz paska wielorowkowego wydaje takie okrutne dźwięki przy skręcaniu. No i wymienił kompletny napinacz paska wielorowkowego (oczywiście razem z rolką). No i dalej jęczy. Nic to nie dało. Pomóżcie koledzy! Co co może być? Aha może to coś wam powie. Jak słychać to jęczenie podczas skręcania kierownicą to na przewodzie ciśnieniowym (od pompy do magownicy) wyczuwalne jest naprężenie (ale to oczywiste bo ciśnienie się zwiększa) i mocne drżenie podchodzące pod dzwięki tego właśnie jęczenia. Na tej podstawie domyślam się że to jęczenie jest z instalacji wspomagania. Chyba że się mylę i przenosi się z jakiejś innej części silnika. Pomocy (trochę nas na tym forum jest i domyślam się, że ktoś już zwalczył podobny problem:)
slodki79 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 No raczej było piszczenie przy ruchu kierownicą,także chyba kolego więcej nie będę Ci w stanie pomóc Bo musiałby to też ktoś posłuchać kto miał podobny problem. Podjedź gdzieś w okolicy na spota napewno chłopcy Ci pomogą,ponieważ na odległość to trochę ciężko
ro_Bercik Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Ale i tak dzięki kolego za zainteresowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się