denveco Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Witam serdecznie forumowiczów. ostatnio zauważyłem że pod moim autem jest niewielka plama oleju. Zchylając się pod auto zauważyłem że mokre jest to co zaznaczone w kółku a w rękach została mi podkładka. Korek spostowy jest raczej po prawej stronie stojąc na wprost auta i to jeszcze z boku. Więc że to utrąciłem przypadkiem to raczej odpada. Wiec co to takiego?? I w jaki sposób to naprawić żeby nie wyciekał olej. Z góry serdeczenie dziękuję za pomoc.
SYKET Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Raczej wygląda mi to na jakiś patent,bo ja tego nie mam,w tym miejscu miska jest jednolita,podejrzewam że miska miała dziurkę,więc ktoś rozwiercił nagwintował i wkręcił śrubę,którą urwałeś zahaczając gdzieś.Musisz wyjąć michę i pospawać,lub coś pokombinować.Trudno mi coś poradzić nie widząc uszkodzenia.Kupować drugiej nie ma sensu,bo na pewno da sie to naprawić.
denveco Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 a czym to najlepiej zaklajstrowac?? Mozna wymienic miske ale raczej nie bardzo. Czy naprawa obędzię się bez wyjmowania miski czy można to zrobic na aucie?? Ktoś zdolniacha. A ze auto mam zglebione to i jadac po naszych cudownych drogach skosilem pewnie to cos.
zegarmistrz Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Polak potrafi Nie wiadomo czy polak.. ja ostatnio zmieniałem olej w skrzyni (automat) u siebie.. i po ściągnięciu miski okazało się że gebelsy zamiast założyć uszczelkę pod miskę uszczelnili ją silikonem (jestem pewien że gebelsy - bo sam byłem z nią w serwisie w Hamburgu 4 lata temu - i tam był wymieniany olej w skrzynce)...
denveco Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 I dalej jestem w punkcie wyjścia nie wiedząc jak zaślepić ten otór.
zegarmistrz Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ja bym poszukał nowej (używanej w dobrym stanie) miski... zaślepisz - nigdy w tym miejscu nie będzie taka mocna.. no chyba że ściągniesz i dasz komuś zaspawać..
SYKET Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ja niewidze możliwości porządnej naprawy,bez demontażu,przecież to chwila,olej do bańki zlać,odkręcić stabilizator i kupę śrubek i miska wyjęta.Ja bym oczyścił odtłuścił i najprawdopodobniej pospawał,miska jest aluminiowa,znaleźć tylko fachmana co Al spawa.Ja wiem że najlepiej kupić drugą ale takie uszkodzenie można spokojnie naprawić.
denveco Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2009 To i jeszcze stabilizator trzeba odkrecać?? Chociaz w warsztacie w ktorym glownie naprawiaja audi powiedzieli mi ze aby wymienic termostat trzeba rozbierac rozrzad (zdjac pasek) tym czasem mi sie udalo wyjac termostat samemu bez ingerencji w rozrząd. Mechanik zawolal za to 150zł ale pewnie nie wie ze i stabilizator trzeba odkrecic. Wiem że nie jest problemem zdjac miske olejowa i zaniesc do spawania. problem zaczyna sie gdzie to zrobic jesli nie ma sie podnosnika, kanalu. tylko zwykly blaszany garaz. wystarczy podmuch wiatru przy odslonietych bebechach silnika i juz pozamiatane.
domjenick Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 wystarczy podmuch wiatru przy odslonietych bebechach silnika i juz pozamiatane. no nie przesadzalbym-wystarczy dobrze pozamiatac i rozlozyc wiekszy kawalek folii,pod auto,dwa ponosniki i kogos niezbyt duzych rozmiarow pod spod a na przyszlosc moze warto pomyslec o oslonie pod silnikiem...
wypsiu Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 ja bym nie spawał ani nie bawił się w klejenie w takim miejscu ,poszukaj sobie używki aby była cała i prosta ,posprzątaj dziuple i do dzieła
SYKET Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Do wymiany termostatu trzeba rozbierać cały przód ale rozrządu nie trzeba rozpinać-wiem bo robiłem -to na marginesie.Odkręcić stabilizator to 4 śrubki,samochód na pustaki z przodu i da to rade zrobić bez kanału.Ja miskę składałem na DIRKO i nawet kropli nie puszcza,a z uszczelkami różnie bywa.
denveco Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Co do termostatu to wiem jak sie trzeba z tym bawic bo sam to przerabialem u siebie. Natomiast jesli chodzi o problem miski olejowej to podnioslem przod auta spuscilem olej, odkrecilem miske, uszczelka dostala juz w dupe, i okazalo sie ze faktycznie jakis magik poprostu zanitowal otwor a ze nit puscil albo zostal sciety to zaczelo wyciekac. Dzisiaj zataszcze miche do spawanie zobaczymy co z tego bedzie. Ale narodzil sie inny problem. odnosnie uszczelki. Chodzi o to ze uszczelka sie uszkodzila zdeformowala przy sciaganiu miski co zreszta bylo do przewidzenia. Pytanie tylko jak ja wymienic skoro procz tego ze styka sie z nia miska olejowa gorna z dolna czescia to i jeszcze trzyma ja jakies dziadostwo ktore przykrecone jest na 16 srob. Po ich odkreceniu to "coś" dalej przytrzymuje uszczelke z gorna czescia miski. Co to jest to co tak trzyma i czy gdzioes sa jeszcze sroby co to trzymaja czy jak?? Bo nie wyrabiam powoli. a auto ma wszystkie bebechy na wierchu. Wymieniał ktoś z was wogóle dolna uszczelke miski olejowej?? Niby takie proste a jednak problematyczne.
czaki22 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 bzdura panowie miska w abc jest dwudzuelna i to co pokazujesz na fotkach to jej dekiel , mozna go odkrecic i jak wolisz kupic nowa niestety tylko w aso ! 400 zł plus uszczelki ! i tu uwaga 4 rodzaje rodzaje deklów misek !!! i tak samo uzczelek zamiennikow nie ma i niebedzie napewno uzywki chyba ci nikt samego dekla nie sprzeda do wymiany dekla nie trzeba nic wiecej demontowac !!spuszczasz olej, odkrecasz dekiel miski i wymienisz , aaa zalecam klucz dynanometryczny ! chyba ze ja uszczelnisz bo to wyglada wlasnie na uszczelnienie a tak pozatym to gdzie masz osłone silnika ? [br]Dopisany: 30 Kwiecień 2009, 18:11_________________________________________________a i radze robic na kanale troche piasku wpadnie i wiadomo co .....
denveco Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Opublikowano 1 Maja 2009 No więc sprawa załatwiona, Miska olejowa została zdemontowana, zespawana (koszt 25zł), uszczelka metalowa zakupiona (koszt 55zł). Wczesniej auto stało dwa dni na kołkach w garażu, zanim dostałem uszczelkę, ale żeby nic nie dostało się pod silnik wszystkie bebechy zasłoniłem folią. Mechanior zawołał 150zł (nie licząc kosztów uszczelki, bo tego nie wziął pod uwage). Ja zrobiłem to za 80zł, koszt uszczelki i spawania miski. Co do przykręcenia to wszystko gra jak należy (taką mam nadzieję) bo spod auta nic nie cieknie. Co do osłony to nie miałem jej odkąd zakupiłem auto.
czaki22 Opublikowano 1 Maja 2009 Opublikowano 1 Maja 2009 bo mechaniknie wiedzial ze ten silnik ma miske dwudzielna
SYKET Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Ale lało z dekla,co jest dobrze widać i nie ma powodu rozbierania wszystkiego,a drugą cześć zdemontować to już nie taka prosta sprawa,bo trzeba demontować cały przód jak do rozrządu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się