Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty - 2.0 alt a4b6


jaro232

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanie. Otóż na jakich obrotach zmieniacie biegi w swoim alcie? Ja tak +/- koło 2000 ale mam wrażenie jakby czasem rzucało nim przez to i nie wiem czy nie powiniennem wyżej go ciągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja co prawda nie znam tego silnika ale tyle to w tdi się biegi zmienia ale nie benzyna. Bo to męczarnia dla silnika a spalania mniejszego przez to nie uświadczysz :wink:

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumam, dzięki :D czyli np na 3tys. jak bede zmienial to nic sie nie stanie? duzo razy slyszalem ze za duze obroty na 1 i 2 niezdrowe są dla silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie diesel i duszenie silnika <2000obr. więcej szkodzi niż te brednie

14 minut temu, jaro232 napisał:

duzo razy slyszalem ze za duze obroty na 1 i 2 niezdrowe są dla silnika

Co nie zmienia faktu, że przy 2tys obr nie powinny występować żadne anomalie więc albo nieumiejętny z Ciebie kierowca albo coś niedomaga w aucie.

Btw. jakie to są za duże obroty wg Ciebie?

W benzynie optymalny zakres obrotów do zmiany biegów to 2,5-3tys obr. Poza tym trzeba korzystać z pełnej skali i systematycznie wyganiać pająki z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, przem8 napisał:

Przecież to nie diesel i duszenie silnika <2000obr. więcej szkodzi niż te brednie

Co nie zmienia faktu, że przy 2tys obr nie powinny występować żadne anomalie więc albo nieumiejętny z Ciebie kierowca albo coś niedomaga w aucie.

Btw. jakie to są za duże obroty wg Ciebie?

W benzynie optymalny zakres obrotów do zmiany biegów to 2,5-3tys obr. Poza tym trzeba korzystać z pełnej skali i systematycznie wyganiać pająki z wydechu.

W sensie przy tych 2 tys jak zmieniam to jakby słabo leciał, probowalem teraz na wyzszych to jest o wiele lepiej. A pytam o to dlatego, że nie wiem czy taka jazda na wyzszych obrotach(zmiana w okolicach 3tys) nie skutkuje niczym złym i czy nie będzie za dużego spalania. Jestem swiezym kierowcą i się zbytnio na tym nie znam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jaro232 napisał:

że nie wiem czy taka jazda na wyzszych obrotach(zmiana w okolicach 3tys) nie skutkuje niczym złym

Boże...czego uczą teraz na tych kursach:facepalm: Jakbyś go jebał do odcinki non stop to tak ale 3tys to normalne oboty dla silnika benzynowego.

Jeszcze napisz, że za każdą zmianą biegów patrzysz na obroty i drążek zmiany biegów? Długa droga przed Tobą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze patrzę to Twój silnik ma 195 Nm przy 3300 obr./min czyli przy takich obrotach ma najlżej i najmniej pali czyli zmiana biegu poniżej 3000 obrotów nie ma żadnego sensu a w drugą stronę spokojnie do 4 tyś możesz kręcić i też spalać jakoś więcej nie będzie. Po za tym po to ktoś wymyślił odcięcie zapłonu przy czerwonym polu obrotomierza aby nie popsuć silnika jak się nie pilnuje obrotów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...