Skocz do zawartości
IGNOROWANY

b6 AVB - Dziwny problem z odpalaniem


Pieterb

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam takie zadanie dla Was, może ktoś takie coś przerabiał kiedyś, problem taki mi się pojawiał że gdy odpalę auto(zimne) i popracuję chwilę czy tam przejadę bardzo krótki odcinek np 100-200m i zgaszę to są problemy z ponownym uruchomieniem. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Znaczy silnik kręci jak szalony ale wygląda to tak jakby podwieszone popychacze i brak kompresji albo nie wiem. I już dłuższy czas próbuję wykminić co to takiego może być.

Wałek? Mam już takie delikatne dudnienie z filtra ale, hmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa gaszaca sie zacina. 

Zadanie rozwiazane? ?

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tyle kombinuje i główkuje a to takie proste było - hehehe

W wolnej chwili to jakoś sprawdzę.

Dzięki

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już znajdziesz przyczynę to daj znać bo mam ten sam problem. Co mechanik to inna diagnoza, a nie chce wymianiac pół silnika.

Co do klapy gaszacej to mam nowy egr i nic to nie dało. Rozrusznik też odpada.

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kreci jakby nie mial kompresji to w zasadzie sa 2 mozliwe przyczyny:

Klapa gaszaca sie nie otwiera po zgaszeniu silnika 

Ktos zamontowal szklanki z silnika 1.9 na pompie wtryskowej.

Jak B6 1.9tdi trzeba dlugo krecic ale odpala to warto sprawdzic czy nie odpala lepiej z wlaczonymi swiatlami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, nadybek napisał:

Jak B6 1.9tdi trzeba dlugo krecic ale odpala to warto sprawdzic czy nie odpala lepiej z wlaczonymi swiatlami.

a tu żeś mnie po raz kolejny zaskoczył :shock3: a co to ma dać

 

Pomoklo - Jak znajdę przyczynę to oczywiście się podzielę nie jestem taki hehe

Dziś już mam auto zagrzane a ten problem występuje tylko na zimnym. Dziś zresztą też był ale zanim przeczytałem post kolegi nadybek więc ciut za późno by go sprawdzać. Dodam że egr czyściłem jakoś z 1,5 roku temu był troszku zawalony ale nie było widocznych tam uszkodzeń klapy ani jakichś luzów zbyt dużych co nie znaczy że w tym czasie się nie zrobiły.

 

ps co do szklanek to u mnie są czarne więc z tego co mi wiadomo to takie mają być, chodź powiem szczerze że od samego początku obstawiałem je albo sam wałek. A o klapie nie pomyślałem.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klapa mialem taki problem w .oim starym golfie 4. Przez kilka minut po zgaszeniu nie odpalal i krecil jak bez kompresji. Pewnego dnia jak grzebalem przy silniku bo nie chcial odpalic uslyszalem dzwiek otwierania sie klapy...

A w problemy z odpaleniem przez uszkodzony wlacznik swiatel z 10 lat temu tez nie moglem uwierzyc. 

Pierwszy wynik z forum:

https://a4-klub.pl/topic/340659-audi-a4-b6-19tdi-ciężko-odpala/

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, nadybek napisał:

Przez kilka minut po zgaszeniu nie odpalal i krecil jak bez kompresji.

u mnie to nawet po ok godz też tak samo się robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko po krótkim dystansie ciężko odpala, obojętnie jak temperatura na zewn. Nabierze trochę temperatury i problem przechodzi, wtedy to i po tygodniu odpali od strzała.

Kompresja raczej ok jak silnik potrafił odpalić na 1 sprawnej świeczce żarowej przy -15 stopniach :P

Odpalanie na włączonych światłach nic nie zmienia.

Edytowane przez Pomoklo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wstępnie obejrzałem egr i klapę gaszącą i nie wygląda by tam miało coś się dziać niedobrego. Klapa działa dobrze jest tam nadal po moim czyszczeniu czysto(tylko lekki nalot) który wytarłem i będę dalej obserwował.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

usterka, przyczyna znaleziona czy nadal z tym walczysz?

Pozdro! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na razie z braku czasu zarzuciłem temat na kilka tyg. Tzn wstępnie chyba już mam ale jak naprawie i to będzie to to dam znać.

Na pewno nie jest to egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co problem jakby ustał,  a powodem najprawdopodobniej były uszelnienia 2 pompowtryskiwaczy które wymieniał mój poprzednik,  ok 3 lata temu. Niestety były stare, posiekniete i już na tyle twarde że nawet nie przypominały gumy. Nie wiem jak to możliwe w ogóle.

A o dziwo wszystkie parametry czyli korekty i bip na vagu były ok.

Edytowane przez Pieterb
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...