Bajergdynia Opublikowano 28 Stycznia Autor Opublikowano 28 Stycznia (edytowane) W dniu 21.01.2025 o 13:42, matixxxDEE napisał(a): A tak z ciekawość. Skrzynia została ta co była z 2.0 tfsi? Na jakim sprzęgle to teraz jest zestawione? seryjne do 3.0 czy z 2.0, i jak to później z podnoszeniem mocy i momentu? Sprzęgła nie ma, to klasyczny automat ZF tiptronic Auto fabrycznie było z taką skrzynią Aktualna skrzynia to też tiptronic ale ori z 3.0tfsi. W temacie swapa ....mechanicznie ogarnięty........łapy, poduszki, podpory poduszek, cały montaż napędu (silnika, skrzyni, dyfra, półosiek przód i tył, wał na tył ), wszystkie osłony termiczne w nadwoziu...... już na gotowo...... Cel jaki sobie postawiłem to zmontowanie wszystkiego na orginalnych częściach, nie ciętych czy spawanych....wszystko na orginał. Tak jak by poskładała to fabryka........ ma być cicho i bez wibracji. Układ chłodzenia prawie ogarnięty. Jest bliźniaczy do 3.2Fsi i wiele węży jest z tego silnika. 3.0Tfsi posiada dodatkowo układ chłodzenia kompresora oparty na elektrycznej pompie cieczy i dodatkowej chłodnicy którą zamówiłem i jest to jedyna rzecz customowa. Rozmyślałem też o dołożeniu Webasto ale dużo miejsca zabrała elektryczna pompa chłodzenia kompresora no i d*pa Elektryczna pompa paliwa jest ori 3.0tfsi z A6C6 "wszczepiona" w orginalny kosz z A4. Będzie wysysać paliwo do końca i pokazywać prawdziwy poziom. Klima w zasadzie poskładana. Jest plan o rozbudowę o chiller-killer. Zasys powietrza na chwilę obecną jest poskładany na filtrze powietrza z 3.2FSI. W przyszłości będzie jakaś zmiana bo chciałbym żeby było słyszalne wycie kompresora..... Potrzebna była mała modyfikacja rolki paska napędowego kompresora bo nie mieściła się pod obudową wentylatorów......... Oooooooo własnie ........wentylatory największe jakie występowały dla wersji 3.2Fsi......czyli dla gorącego klimatu. Zamówione duże koło pasowe do podkręcenia kompresora. Wydech na chwilę obecną seria. To tak z grubsza..... Edytowane Czwartek o 14:56 przez Bajergdynia 1 1 1
Bajergdynia Opublikowano 7 Lutego Autor Opublikowano 7 Lutego (edytowane) Dziś przyszły ostatnie graty do poskładania ukł. chłodzenia kompresora. Chłodnica robiona na zamówienie i elektryczna pompa cyrkulacji płynu. Orginalna chłodnica z A6 jest jedną z niewielu części która fabryczna nie pasuje, stąd decyzja na "rękodzieło". Pompa zastosowana w 3.0Tfsi to CWA50, zastosowałem kompatybilną CWA150... stosowaną w Audi E-tron i E-tronGT jako pompa chłodzenia akumulatorów......jednak do czegoś się te elektryki przydają... A wiecie co oznacza po francusku étron......... kupa 😁 Edytowane 7 Lutego przez Bajergdynia 2
Bajergdynia Opublikowano Czwartek o 08:41 Autor Opublikowano Czwartek o 08:41 Kabelkologia....... Jest kilka w sumie za***istych informacji........ - sterownik silnika ma komunikację z klimatronikiem.......to że klima będzie działała to wiedziałem już wcześniej. Ale dobre jest to że sterownik silnika będzie miał wpływ na chwilowe wyłączenie kompresora klimy w momencie "pełny pędzel" - jest częściowa komunikacja ABS z sterownikiem silnika. Częściowa to znaczy sterownik silnika widzi szybkość jazdy....mega ważne do poprawnej pracy silnika. Ale są błędy o nie prawidłowych informacjach. Pewnie nie obejdzie się bez ingerencji w samo oprogramowanie ABS......albo jego zmiana........wyjdzie z czasem. No to musi działać .... - sterownik silnika ma komunikację z sterownikiem kierownicy..........odczytuje info z manetki od tempomatu........więc razem z sygnałem prędkości spowoduje to że będzie działał tempomat, na którym bardzo mi zależy. -jest komunikacja z zegarami.......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się