Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd spalonej żarówki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów, mam problem podczas jazdy (nie za każdym razem) świeci mi się błąd spalonej żarówki tablicy rejestracyjnej i świateł stopu, co jakiś czas po włączeniu świateł zmienia się raz że stopu, następnym razem tablicy, (ciekawostka jak się włączy błąd, to będzie tak co 2-3 sek od nowa sygnalizował) a wszystkie żarówki normalnie świeca.

Opublikowano

Przeczyść styki, ewentualnie daj nowe żarówki. Stare mogą jeszcze świecić, ale kończa swój żywot. 

Opublikowano

W tablicy rej zakładałem jakies 3-4 miesiecy temu i działały do tej pory bez sygnalizacji spalonej. W światłach stop nie zmienialem. A może być przyczyna w Masie?

Opublikowano

Wypalone styki w lampce podświetlania tablicy.

Opublikowano

A jaki to ma związek z błędem zarowki hamulca tylnego ? Raczej jak by były wypalone to by podświetlenie nie świeciło. Cała listwa tylnej klapy mikrostyk wymieniona na nową 3-4 mies temu

Opublikowano (edytowane)

Wypalone styki prowadzą do wyświetlania komunikatu o spalonej żarówce oświetlenia tablicy rejestracyjnej, który Ci się pokazuje. Pomimo tego, że świecą nie mają wystarczającego kontaktu co objawia się gaśnięciem na ułamek sek.czego nie zaobserwowałeś. Wymontuj lampki i zajrzyj do listwy do wnętrza, całkiem prawdopodobne, że będzie tam wyglądało jak na zdjęciu poniżej. Czyli nadtopiony plastik przy kontaktach. 

Światło stopu nie ma z tym nic wspólnego. Musi być inna przyczyna.

Screenshot_20220415-224920_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Tak jak napisałem wyżej listwa wymieniona na nową + nowe lampki oświetlenia tablicy, raczej mało prawdopodobne żeby były przypalone styki i swiecil błąd światła stopu. Dlatego może błąd przewodu masy, gdzie go znajdę?

Opublikowano (edytowane)

Jak zamontowałeś lampki i niedostatecznie dociągnąłeś je śrubką do listwy, lub gdy nie odgiąłeś wystarczająco kontaktów to parę minut  wystarczy do stopienia plastików, do których przymocowane są kontakty w listwie. Jak nie ma odpowiednkego styku to rezystancja przejścia ogromnie wzrasta i w miejscu styku robi się bardzo gorąco. 

Diagnozę zaczyna się od kontroli w miejscu, o którym świadczy błąd. Samo wykluczanie części  bo 3-4 miesiące temu była  wymieniona jest błędem. 

Jaki dokładnie komunikat pojawia się na desce?

Podpinałeś auto pod komputer?  Jakie błędy zapisane są w sterownikach?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

W sedanie uwala się przewód masowy w przelotce między klapą, a karoserią.

Nie wiem jak to w avancie wygląda ale może warto tam też zajrzeć.

Opublikowano

Komunikat o spalonej żarówce tablicy rejestracyjnej i światła stopu na przemian, ale nie za każdym razem podczas jazdy. Nie podpisałem jeszcze pod komputer. Tylko dziwi mnie to jeśli faktycznie byłby słaby styk w lampkach tablicy rej, to czemu ten sam komunikat pojawia się przy świetle stopu. 

Opublikowano

Komunikaty pokazują spaloną żarówki, a w rzeczywistości wszystko swieci.

Opublikowano
11 minut temu, NowicjuszB7 napisał:

Komunikaty pokazują spaloną żarówki, a w rzeczywistości wszystko swieci.

Jaka dokładnie jest treść zapisanego błędu w sterowniku? Podłączałeś auto w ogóle pod komputer? Tam będzie dokładnie pisało czy jest przerwa lub zwarcie do masy czy do plusa. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...