Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dźwięk z pod maski 1,9TDI AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wczoraj usłyszałem trudny do opisania dźwięk z  pod maski (lekkie popiskiwanie z szumem)w trakcie jazdy zaczyna się od około 2tys. obrotów 50km/h i wraz ze wzrostem prędkości nasila się. Podejrzewałem kompresor klimatyzacji, ale po ściągnięciu paska kilmy, a później dodatkowo paska osprzętu dalej jest tak samo. Węże dolotowe są dosyć mocno zabrudzone od oleju, ale nie znalazłem na nich żadnego pęknięcia. W VCDS sprawdziłem pompowtryski, załączam screeny oraz logi turbo. Jakiś czas temu kilka razy turbo przechodziło w tryb awaryjny, wymieniłem wtedy zaworek n75 oraz wszystkie wężyki podciśnienia i od tego czasu tylko raz włączył się tryb awaryjny przy jeździ autostradą. Link na yt:

 

vcds pompowtryski.png

278973721_693868511916367_2983734441747045743_n.jpg

279227137_1662421140757273_2121875149622268696_n.jpg

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Opublikowano

Turbo zasrane olejem równo , tu szukaj przyczyny raczej.

Opublikowano

Udrożnij odmę bo pewnie przez to olej szuka ujścia w turbinie.

Najlepiej zrobić OCT i wyeliminujesz sporo oleju z dolotu.
W banieczce rozciętej to zawartość takiego domowej roboty OCT po niewiele ponad pół roku, to wszystko krążyło by po dolocie i turbosprężarce.

IMG_20220430_140229.thumb.jpg.94c1d92d1646cb04f2df671b6c41ebfb.jpg

 

Tymczasem węże z IC śladowe ilości oleju:
IMG_20220430_143553.jpg.76e0c20a9e0712df7b6e2368bc741c8b.jpg
 

Opublikowano

Okazało się że za dziwne dźwięki i szum podczas jazdy odpowiedzialna była skrzynia biegów GBA, ponoć wadliwy model. Załatwiłem używaną skrzynię z b7 oraz przy okazji zrobiłem komplet sprzęgła po czym dźwięk ustał. Jednak niepokoi mnie duża ilość oleju w dolocie. W miejscu łączenia węży gumowych z intercoolerem i pasem przednim zbiera się dosyć duża ilość oleju. Jak sprawdzić czy odma jest ok?   Z tego co wiem jest ona zintegrowana z pokrywą i nie ma możliwości jej rozebrać :/ Po odkręceniu korka wlewu oleju ten podskakuje, ale w niektórych tematach piszą, że to normalne.

Opublikowano

Olej zawsze będzie w dolocie pytanie jak dużo, jak leje się jak z kranu to coś jest nie tak  jak jest tyle co film oleju to zostaw. Najlepiej nowa pokrywa + OCT (oil catch tank) i problem wyeliminowany prawdopodobnie do końca żywota maszyny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...