Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Nie pali jeden cylinder


ulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów!

Temat już poruszałem, ale dość dawno i zgubił się w powodzi innych.

Krótki opis:

- silnik pracuje nierówno (na 100% nie pali 4-ty cylinder), dusi się i nie ma mocy (konsekwencje braku palenia na cylindrze) dopóki się nie rozgrzeje,

- temperatura wody skacze sobie wesoło (dojdzie do 90C, ale podczas jazdy z większą prędkością spada poniżej 60C) - termostat ok.

Dowiedziałem się, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być któryś z czujników przy silniku. Pytanie do Was: Który? Bo jest ich tam parę...

Z góry dziękuję za pomoc,

Ulek

PS. Przyczyną na pewno nie jest głowica, szlanki itp. - były wymieniane, pasowane itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIKERowi sie pomyliło bo w turbo są cztery cewki a naszych tylko jedna.

VAG nie wyrzucił ci żadnych błędów?

Miałem raz problem z 4 cylindrem i okazało się że to sonda lambda w jakiś sposób mieszała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na ślad naprowadzi Was pewna zależność. Otóż doprecyzuję objawy:

4-ty garnek nie pali do momentu, gdy temp nie osiągnie 60C. Potem na postoju jest ok, natomiast przy jeździe nie. Trzeba odczekać jakieś 5 minut aż temp skoczy wyżej i wtedy niunia już normalnie pali jak powinna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz moduł zapłonu.Nie radze jezdzenia na 3 cylindrach poniewaz w niedalekiej przyszlosci moze Cie czekac remont silnika.Dzieje sie to tak ze do 4 cylindra caly czas dostraczane jest paliwo i rozrzedza olej w silniku.To samo pierscien nie bedzie mial dostatecznego smarowanie i sie rozleci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz moduł zapłonu.Nie radze jezdzenia na 3 cylindrach poniewaz w niedalekiej przyszlosci moze Cie czekac remont silnika.Dzieje sie to tak ze do 4 cylindra caly czas dostraczane jest paliwo i rozrzedza olej w silniku.To samo pierscien nie bedzie mial dostatecznego smarowanie i sie rozleci

Najpierw odpowiedź na posta o wtryskiwaczach: sprawdzone, nie ich wina. Natomiast za skoki temp, odpowiadał walnięty czujnik - wymieniony, problem zniknął. Piotr19q - jak sprawdzić moduł zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł zapłonowy to jedność z cewką, pisałeś że sprawdzałeś, ciekawi mnie jak bo teoretycznie to można sprawdzić tylko podmieniając na inną. Sprawdź fajkę do świecy no i świecę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł zapłonowy to jedność z cewką, pisałeś że sprawdzałeś, ciekawi mnie jak bo teoretycznie to można sprawdzić tylko podmieniając na inną. Sprawdź fajkę do świecy no i świecę.

Fajka ok, świeca nieco skopcona, ale w normie.

Natomiast wyjaśnij mi w jaki sposób (jeśli to cewka) sytuacja się normuje od jakiegoś momentu? Masz jakieś wytłumaczenie?

Z góry dzięki za odpowiedzi i pomoc

Ulek

PS. Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził, że kompresja na 3 i 4 cylindrze jest jak to określił "znacząco niższa" niż na 1 i 2. Czyli jednak głowa lub uszczelka?[br]Dopisany: 12 Maj 2009, 15:51_________________________________________________Ludzie pomocy :)

Kolejni mechanicy rozkładają ręce!

Uzupełniam i podsumowuję temat:

Problem 1 i jedyny: 4-ty cylinder nie pali dopóki niunia się nie rozgrzeje - potem chodzi cacy.

Wyeliminowane możliwości:

- cewka - ok - podmieniona dziś i sprawdzona,

- świece - ok,

- wtryskiwacze - ok - wczoraj sprawdzone,

- nie ma przedmuchu na cylindrze, gdy zawory są zamknięte (znaczy trzyma ciśnienie).

Co jeszcze? Bo już mi ręce opadają. Rozbierać głowę, skoro nie ma przedmuchu? A może jakiś cholerny czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich usterek nie naprawia się w ten sposób, ze znajdziesz konkretną przyczyne w jednym niedomagającym urządzeniu. Twój samochód ma już 12 lat więc musi byc zrobiony duży serwis auta. Jeżeli go nie ma, to żadne porady nic nie dadzą i jest to szukanie po ciemku. Moze akurat ktoś cos poradzi i będzie dobrze ale to jest wątpliwa metoda.

Proponuję sprawdzić kable wysokiego napięcia. To jest typowa sprawa, póki się nie osuszą i ogrzeją to jeden z nich ma przebicie. Zapal samochód nocą, gdy jest zimny i gdy są zdjęte osłony tak aby było widać czy miedzy kablami są przebicia. Mozna zmienić nieco położenie kabli za pomocą oizolowanego śrubokręta i zobaczyć czy praca silnika się zmienia.

Moze też przyczyna leżeć w czujniku temperatury wody - to jest niedrogie i wymiane możesz zrobic samemu.

Jak nie pomoże to wymień wszystkie te elementy które podlegają serwisowej. Wrzuć na forum zdjęcia świec one wiele mówią.

Wszystkie części tylko nowe i oryginalne, bo wtedy jest pewność ich działania, innej drogi nie ma. A sprawdzanie części np. cewki ?????? może i można, ale to już są metody starsze i obecnie lepiej wymienić na nowe. Po prostu nie wiadomo jak ta część działa pod obciążeniem, gdy się nagrzeje itd. Oczywiście to są jakieś pieniądze :confused4: .

Ja bym sprawdził i wymienił czujnik temperatury, kable i świece. Części muszą być oryginalne tj. z serwisu, bedzie wiadomo o co chodzi. Dopiero potem szukac dalej.

No zdrówka mechaniory :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś tą sondę o której pisałem, przypominam o niej o mi raz narobiła takiego burdelu z silnikiem że nigdy bym się tego po niej nie spodziewał i był to właśnie 4 cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...