Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wzrosła temperatura pod czerwone


FabianB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś wracam z roboty pojechałem do miasta stoję w korkach i na klimatyzacji patrzę dziwnie bez gazu "szarpało tak co chwilę obrotami" troszkę więcej i mniej falowało za chwilę patrzę zaczęła mi rosnąć temperatura coraz bardziej aż na 3/4 ponad 90 i wyrzuciło kontrolkę ostrzegawcza a więc się przestraszyłem ogrzewanie na hi zjechałem na parking maska do góry sprawdzam i wentylator 0 rekacji.. no dobra miałem blisko załatwiłem coś wróciłem trochę ostyg i myślę spróbuję wracać do domu na prędkości temp trzymał te 90 jest okej, dojechałem i czekam w domu na postoju czy będzie to samo patrzę zaczyna troszkę rosnąć maskę i wentylator działa i opadła i SB mieszał i temp okej trzymał a więc nw co mu odbiło w tamtym roku było cały czas okej a dziś troszkę cieplej i coś zaczęło szwankować

I teraz skoro dałem na ogrzewanie  dawało ciepłym czyli termostat się nie zaciął ale może bezpiecznik myślałem jednak teraz no nw chyba że coś innego mogło by być jeszcze? Aha i w domu tak dziwnie już nie poszarpywalo mi tym silnikiem

Sorki za litanie ale w miarę wam opisałem sytuację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub sterownik wentylatora. Ile na rozrządzie już przejechane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie panowie rozrząd był wymieniany i co tam na nim jest jakieś 20k km będzie, zarówno jak i pompa wody była zmieniana

Sprawdzałem bezpiecznik nr 4 jest okej

Druga sprawa byłem w sklepie i wentylator się kręci no nie on powinien SB mieszać cały czas i tak jest obecnie więc nw czemu się zwiesil mi wcześniej

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy pompa? Nie wywala płynu? Może masz spaliny w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci firmy ci nie powiem bo to mi na warsztacie wymieniali, nie wywala płynu.  Płyn się nie podnosi trzyma poziom na gorącym podobnie, no spaliny czy bym miał w układzie jak to sprawdzić że głowica i robi kompresje ciśnienie? Raczej głowica jest okej uszczelka i pęknięta też nie jest, mi tak pierwszy raz wzrosła temperatura i nigdy nie był przegrzany bo zawsze 90* było trzymane nie więcej na zegarze, podobnie w tamtym roku temper około 40* na zew upał korki i było wtedy okej, bo dziś to nie było dużo :)
Nie wiem sam, pojeżdżę będę obserwował czy dalej to będzie się mi powtarzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości są tylko dwie : sterownik wentylatora lub pompa wody. Gdyby to był termostat to ciągle by się gotował. Zaraz po skoku temperatury jak otwarłes maskę, gotowało się w zbiorniczku? Może tylko czujnik walnięty i oszukuje.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat też tak podejrzewałem że odpada. Właśnie patrzyłem na płyn czy się podniósł ale mieścił się w rancie tak podobnie jak na zimnym mam wlane może tam 2/3mm ale to wiadomo na gorącym ja przejechałem 20km i wbiłem się w miasto i zaczęło coś szwankować i nic mi tam nie wrzało bynajmniej nie zwróciłem tak uwagi żeby faktycznie coś tam się działo bo było by widać, tylko ten wentylator nie działał, no ale w domu już normalnie no i płyn chłodniczy też był lekko rok temu wymieniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej temperaturze musiało by coś zawrzeć i wywalić trochę płynu, sprawdź w blokach pomiarowych (130 -134, nie pamiętam które dokładnie) na zimnym silniku przed odpaleniem i w trakcie rozgrzewania, najlepiej zrób loga podczas jazdy, będzie wiadomo, który czujnik daje ciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czaję wiesz bo do czerwonego to jeszcze mi nie doszło na  wskaźniku i ja jak rosło to od razu na ogrzewanie i  3/4 było na zegarze temperatury przyjmując że 1/2 połowa (3 kreska) to te przyjmowane 90* stopni czyli 4 kreska gdzieś tak więcej nie urosło bo ogrzewaniem dusiłem i nie czekałem co będzie dalej wolałem nie ryzykować bo by mi coś mogło ustąpić, pewnie na pewno :) ...  a 5 kreska to te pole czerwone 

 

Edit dzisiaj wszystko Narazie działa płyn rano na zimnym sprawdzałem i poziom się nie zmienił na trasie te 90° stopni trzyma próbowałem na postoju wywołać tę samą sytuację ale jest okej wentylator miesza i trzyma temperaturę 90° idealnie. A narazie będzie widać poczekamy na cieplejsze dni jeśli wtedy coś będzie się działo nadal to trzeba będzie majsterkować ?

 

 

 

 

 

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...