Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lampy tył - przyporządkowanie koloru przewodów z kostki w lampie do danego oświetlenia


AndrzejK.

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.05.2022 o 08:07, Muskel1 napisał:

Kostka jest 16to pinowa ale nie wszystkie piny są osadzone jeżeli dobrze pamiętam.

Dokładnie, miałeś rację w 100%, z dostępnych 16 pinów w kostce mam obsadzonych 8 i tak jak napisałeś brązowy (masa) jest pod pinem 8.

A tak z ciekawości mógłbyś zerknąć jeszcze w schemat i sprawdzić czy nie ma przypadkiem przeciągniętego do tyłu (bagażnika) kabla w wiązce do którego mógłbym podpiąć "stały plus" z wiązki haka?

Szczerze mówiąc mam słabą nadzieję w tej kwestii i w ostateczności będę ciągnął kabel do przodu, do akumulatora, no ale jakby się okazało,że producent gdzieś "schował" taki kabel bliżej tyłu auta lub wręcz w wiązce w bagażniku to byłoby super.

Dzięki za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz w bagażniku gniazdo 12V, to tam powinno być stałe 12V. Zgodnie ze schematem jest ono zasilane z zacisku 30 (czyli stałe 12V), prosto z bezpiecznika S234 20A.
Na Twoim miejscu podciągnąłbym przewód do skrzynki bezpieczników z przodu i zabezpieczył go odpowiednio własnym bezpiecznikiem.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie mam  w bagażniku gniazda 12V.

Myślałem o tej skrzynce bezpieczników, ale z drugiej strony mam w zestawie z wiązką specjalną obsadkę na bezpiecznik do dedykowanego zainstalowania bezpośrednio do akumulatora, więc pociągnę ten kabel właśnie bezpośrednio prawą stroną auta do akumulatora i zastosuję tą obsadkę z bezpiecznikiem 20A (mam w zestawie).

Zastanawiam się jedynie czy tam w okolicach schowka pasażera jest jakieś przejście/przelot, aby przeciągnąć ten kabel z kabiny auta do komory silnika?

Kojarzysz może coś w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AndrzejK. napisał:

Nie, nie mam  w bagażniku gniazda 12V.

Myślałem o tej skrzynce bezpieczników, ale z drugiej strony mam w zestawie z wiązką specjalną obsadkę na bezpiecznik do dedykowanego zainstalowania bezpośrednio do akumulatora, więc pociągnę ten kabel właśnie bezpośrednio prawą stroną auta do akumulatora i zastosuję tą obsadkę z bezpiecznikiem 20A (mam w zestawie).

Zastanawiam się jedynie czy tam w okolicach schowka pasażera jest jakieś przejście/przelot, aby przeciągnąć ten kabel z kabiny auta do komory silnika?

Kojarzysz może coś w tej kwestii?

Nie jestem pewien czy po tamtej stronie jest przejście. Prędzej po stronie kierowcy. Przechodziłem parę lat temu w moim byłym B7 po stronie kierowcy z przewodem do wzmacniacza pod sub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, dzięki.

Będę próbował namierzyć jakieś przejście, bo czy tak czy tak przewód będę chciał tam, do komory przełożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ponownie,

wszystko popodpinałem (wiązkę haka do wiązki samochodu) i częściowo jest dobrze, ale jest i problem stąd ten post z myślą,że mi pomożesz.

Działają: kierunkowskazy, wsteczne oraz stop jak nie są włączone pozycyjne, moduł ładnie "odcina" czujniki parkowania po podpięciu wtyczki platformy do gniazda haka.

Działa niewłaściwie: jak załączę pozycyjne to w aucie jest dobrze, ale w platformie święcą pozycyjne, ale co chwilę mruga też stop.

Po załączeniu przeciwmgielnych działają i w aucie i w platformie, ale moduł nie odcina przeciwmgielnego w aucie (ma taką opcję).

Wnioskuję z tego, że powyższe problemy mam z powodu zastosowania w aucie żarówek jednowłóknowych do obsługi jedną żarówką stopu z pozycyjnymi i przeciwmgielnych z pozycyjnymi i choć niby każde światło ma oddzielny kabel zasilający to nie działa to jak powinno....

Poniżej w załączniku daję fotkę z instrukcji podpięcia wiązki  w przypadku zastosowanego oświetlenia w aucie żarówkami jednowłóknowymi PWM czyli jak u mnie

No i mam problem z interpretacją tych rysunków, napiszę jak ja to widzę, a Ty mnie popraw i "wyprostuj" moje myślenie jak możesz;

ze schematu, "obrazków' wnioskuję, że w obrazku górnym (stop+pozycja) mam podpiąć niezależnie do jednej szybkozłączki kabel stopu z wiązki haka, do drugiej szybkozłączki kabel pozycyjne z wiązki haka i podpiąć się obiema szybkozłączkami do jednego kabla....tylko co to za kabel, bo nie jest opisany??

podobnie w tym dolnym obrazku jest dotyczącym tu przeciwmgielnych + pozycja. Jedna szybkozłączka kabel przeciwmgielnych z wiązki haka, druga szybkozłączka kabel pozycyjnych z wiązki haka i znów należy podpiąć do jednego wspólnego kabla obie szybkozłączki, tylko znów jakiego, bo znów nieopisany jest.....

I nie wiem jeszcze jednego czy wszystkie te połączenia przeprowadzać przez ten kabel pozycyjnych (i do stopu i do przeciwmgielnych jest potrzebny) z lewej lampy czy np. to  pierwsze połączenie z górnego obrazka (stop+pozycja) dać z lewej lampy, a drugie połączenie z dolnego obrazka (przeciwmgielne + pozycja) dać z prawej lampy?

Sorki,że się tak rozpisałem, ale chciałem przejrzyście opisać mój problem, abyś mógł bez domyślania się odczytać o co mi chodzi.

Dzięki za pomoc.

 

20220615_175101.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę niezrozumiała ta instrukcja. 

Też zastanawiam się, do którego przewodu masz się wpiąć, bo tak jak napisałeś, nie jest opisany. Chyba, że chodzi o rożne przewody, w tym wypadku ten od pozycyjnych i ten od stopu lub na dolnym rysunku, od pozycyjnych i od przeciwmgielnych. 

Jakiego koloru są te przewody? bu=blue?

rd=red?

bk=black?

W jakim języku jest cała instrukcja?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja montażu wiązki jest po polsku, oznaczenie koloru przewodów po angielsku raczej z tłumaczeniem na polski kolorów (na oddzielnej stronie)

Na pierwszym obrazku:

stop - czerwony

pozycja - czarny

Na drugim:

przeciwmgielne - niebieski

pozycja - czarny

Po tym jak stwierdziłem,że to niewłaściwie działa myślę, że zle podpiąłem dając niezależnie stop do stopu, pozycyjne do pozycyjnego i przeciwmgielne do przeciwmgielnego tylko ma być to połączone równolegle ze sobą w dwóch parach na oddzielnych szybkozłączkach- stop z pozycyjnym +wspólny kabel i przeciwmgielne z pozycyjnym + wspólny kabel, tylko co to za wspólny kabel....

Tak dedukuję, ale czy prawidłowo to nie wiem.

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak czy tak, dzięki.

Może jeszcze coś Ci wpadnie do głowy, albo gdzieś doczytasz przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to sterowanie pwm wygląda następująco:

pozycyjne - krótkie impulsy długie przerwy

stop - długie impulsy krótkie przerwy
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, ale mało mi to mówi, bo w elektryce jestem cienki i nic to nie wniesie mi w kwestii znalezienia tego kabla/przewodu do którego mam się wpiąć tymi przewodami stop/pozycja/przeciwmgielne. Że też w tej instrukcji nie jest opisany ten kabel.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki pomysł. W pokrywie babażnika masz światło pozycyjne oraz przeciwmgielne i masz tylko 2 przewody, czyli masę (brązowy)  i zasilający (szaro-biały). Będzie to z pewnością pwm dla pozycyjnego i przeciwmgielnego. W tym przypadku będzie to obrazek dolny. Wepnij się w ten szaro-biały tak jak na drugim obrazku dwoma przewodami, czyli pozycyjny i przeciwmgielny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze....jestem pod wrażeniem jak chcesz mi pomóc w tym temacie, choć i tak już duuużo mi pomogłeś. Wielki szacun dla Ciebie:hi:

Co do samej kwestii to co napisałeś brzmi bardzo sensownie i opierając się na takim sposobie myślenia dlatego ten wspólny do podpięcia kabel nie jest opisany, bo producent wiązki chyba narzucił, aby podpinać do kabla PWM danego obwodu, ale to trzeba wiedzieć. Teraz jak czytam co napisałeś to wydaje się to oczywiste, ale ja bym na to nie wpadł.

Oczywiście tak podepnę ten obwód i zostanie jeszcze ten stop z pozycyjnym....:wstydliwy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może się mylę.

Stop podpiąłbym normalnie czyli bez pwm na ten pojedyńczy przewód od stopu, czyli w lewej lampie pin 1 (czerwono-biały). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skądś wydedukowałeś,że ten szaro-biały w lampie bagażnika to będzie PWM na przeciwmgielne i pozycję....

Stop tak mam właśnie podpięty czyli czerwony przewód od wiązki haka do czerwono - białego pin 1 w lampie i o ile światła pozycyjne są wyłączone to stop i w aucie i przyczepie działa prawidłowo, ale jak już załączę pozycyjne to w aucie jest dalej ok, ale w przyczepie świecą pozycyjne i co chwilę samoistnie mrugają światła stopu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pokrywie bagażnika masz 2 żarówki, jedna to pozycyjne drugia to przeciwmgielne i tylko 2 przewody, z czego jeden to masa a drugi zasilanie, więc myślę, że to sterowanie pwm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w pokrywie bagażnika mam dwie żarówki jednowłóknowe po jednej na lampę obsługują i jedna i druga pozycja/przeciwmgielne.

Obie lampy mają po dwa kable  brązowy w jednej i drugiej czyli masa i szaro-biały w lewej i bodajże fioletowo-biały w prawej.

Czyli podtrzymujesz tą myśl, że ten szaro-biały (lewa) lub fioletowo-biały (prawa) to PWM i podpiąć się tak jak napisałeś powyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta bym wypróbował przynajmniej, bo aktualnie nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...