Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lampy tył - przyporządkowanie koloru przewodów z kostki w lampie do danego oświetlenia


AndrzejK.

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam jeszcze.....

Czy przez ten przewód stopu na 1 pinie co idzie do lampy można wykluczyć,że jest tam sterowanie PWM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AndrzejK. napisał:

Tak się zastanawiam jeszcze.....

Czy przez ten przewód stopu na 1 pinie co idzie do lampy można wykluczyć,że jest tam sterowanie PWM?

Trzeba by oscyloskop podpiąć aby mieć pewność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To słabo....,jak tak myślę czysto łopatologicznie to na zdrowy rozum to PWM do stop/pozycja musi/powinno być w okolicach tego okablowania/wiązki, bo nigdzie nie natknąłem się, że trzeba to podpiąć do jakiegoś ekstra kabla nie będącego "w pobliżu" lub wręcz w wiązce. No ale to moja płytka teoria i może nie mieć wiele wspólnego ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b7 jak dobrze kojarzę, to większość żarówek jest sterowana sygnałem pwm.

Jeśli chcesz hak, to dlaczego nie wsadzisz oryginalnego modułu haka który działa w tej platformie? Oczywiście z ledowumi lampami w przyczepce sobie nie radzi, ale ze zwykłymi tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej hak mam już założony+ wiązka z modułem firmy Quasar, dobra jakościowo rzecz, nie trzeba nawet tego kodować. Problem mam jedynie z właściwym podpięciem stopu, pozycyjnych i przeciwmgielnego, bo na załączonej fotce nie mogę zajarzyć co to za przewód który dopinam do stop/pozycja i przeciwmgielne/pozycja.

W aucie I platformie rowerowej ledów nie mam, więc ten problem mam z głowy....

 

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej cytat jaki dostałem z innego forum w odpowiedzi na sposób podpięcia tych przewodów ze zdjęcia z instrukcji wiązki, jak to oceniasz patrząc chłodnym okiem?

"znajdujesz w lampie lewej przewód od stopu i pozycji i tam sie wpinasz i analogicznie przewód przeciwmgielne i robisz to samo czyli rd-bk pozycja lewa i stop na jednej żarówce , a bu przeciwmgielne."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną prośbę do Ciebie:

mógłbyś mi namierzyć jakiego koloru jest przewód prądowy i gdzie go znajdę który zasila trzecie światło stopu (to na szybie)

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa przewody, brązowy masa i czarno-czerwony zasilanie. Zasilanie idzie do MCE na pin nr. 8 czarnej 23 pinowej kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin nr 8 , 23 pinowa kostka, a gdzie ona będzie, gdzie ją znajdę?

Ten trzeci stop na szybie jest "czysty" z tego co się orientuję,nie powiązany z pozycyjnym dlatego go potrzebuję odnależć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka jest w MCE (moduł centralnej elektryki) nad pedałami pod deską rozdzielczą. 

20220617_215532.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezle....ale mam nadzieję, że gdzieś przy tej trzeciej lampie stop znajdę (zobaczę go) ten kabel zasilający czarno-czerwony jak napisałeś..

Jak on tam przy tej lampie wychodzi pewnie nie wiesz, a może wiesz, jeżeli tak to daj info, dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę ten post w kwestii zakończenia tematu, aby spuentować, gdyż "misja" została zakończona pomyślnie, a nieładnie by było zostawiać tak temat nie zakończony:wink:

Reasumując hak założony, wiązka podpięta, wszystko działa jak należy łącznie z "odcięciem" czujników parkowania po podpięciu przyczepy/platformy oraz wyłączeniu świateł przeciwmgielnych w aucie, a zostawieniu w przyczepie/platformie.

Dodatkowym plusem jest też to,że po zakończeniu instalacji wiązki nie trzeba/nie musiałem programować/wgrywać modułu do auta.

I na zakończenie jeszcze raz duży ukłon w Twoją stronę Muskel1, bo bardzo mi pomogłeś w ogólnej kwestii tego tematu.:hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz....czasami to co wydaje się być proste człowiek sam komplikuje, ale ja akurat siebie tłumaczę, gdyż na co dzień nie wykonuję takich akcji, a tu od początku do końca rozpoczynając od montażu haka, a kończąc na elektryce haka z modułem robiłem to sam.

Podłączenie: okazało się, że przewód stopu z lampy to przewód sygnałowy PWM dla stopu/pozycji, więc do niego wpiąłem się przewodem stopu i pozycją z wiązki haka. Przewód pozycyjnych z lampy nie dotykałem, bo on "obsługuje" tylko pozycyjne na drugiej żarówce w lampie.

Do przeciwmgielnego z lampy podpiąłem przewód przeciwmgielnych z wiązki haka ( w przypadku sygnału PWM wystarczy tylko raz wpiąć przewód z pozycyjnym od haka do wiązki auta, a ja to uczyniłem już do przewodu stop z auta jak napisałem wcześniej).

Pozycyjnego do prawej lampy z wiązki haka również nie podpinałem, a dlaczego wyjaśniłem powyżej.

Kierunki i wsteczny to wiadomo, 1:1.

I to tyle.

Aha, moduł jest na tyle spoko,że nie trzeba go wgrywać/programować z autem, sam się "nauczył" wszystkiego i "zaprzyjaznił z autem:banan:

Finalnie całe oświetlenie platformy działa prawidłowo łącznie z "odcięciem" czujników parkowania po podpięciu platformy oraz wyłączeniem przeciwmgielnych w aucie a zostawieniu w platformie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...