Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Usterka hamulca postojowego w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów, mam usterkę polegającą na braku hamulca postojowego(zdjęcie). Komunikat na kokpicie: Hamulec postojowy: usterka! Proszę udać się do serwisu (zdjęcie). Po podłączeniu do  programu diagnostycznego jest informacja C100C . Wyłącznik elektrycznego  hamulca postojowego (EPB)-usterka(zdjęcie). Z góry dziękuję za każdą sensowną pomoc w tej sprawie.

PART_1656089277251.jpeg

PART_1656089285521.jpeg

IMG_20220624_120256.jpg

Opublikowano (edytowane)

W najlepszym wypadku przycisk hamulca do wymiany, w najgorszym któryś z przewodów od przycisku do BCM1 jest uszkodzony i trzeba będzie znaleźć który i albo naprawić albo (co prostsze) zastąpić innym. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

BCM1 -tutaj chodzi prawdopodobnie o sterownik (główny?) układu elektrycznego -czy dobrze czytam?. Z tego wnioskuję, że włącznik hamulca ręcznego to jest część elektryczna , która komunikuje się ze sterownikiem za pomocą magistrali CAN lub coś w tym rodzaju.  Czy wymiana kabelka między włącznikiem i sterownikiem to jest trudne zadanie?. Czy taki kabelek jest łatwy do zdobycia?

Opublikowano (edytowane)

BCM1 to moduł centralnej elektryki ale widzę właśnie, że nie masz u siebie Auto Hold i tylko 1 przewód idzie do BCM1. Reszta idzie do sterownika ABS oraz na masę i bezpiecznik.  Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika nr. 6 (fotka poniżej) w rzędzie B. W tym celu musisz odkręcić podstopnicę, pod nią znajdują się bezpieczniki (w poniższym) linku znajdziesz info jak.

W tym samym temacie/linku jest też opisane jak dobrać się do przycisku hamulca ręcznego i  podstopnicy itd 

Może zacznij od jego wymiany, jak to nie pomoże, to będziesz musiał każdy przewód zmierzyć czy przewodzi. 

Czerwona wtyczka przycisku hamulca ręcznego ma 8 przewodów:

Pin 1 - szaro-czarny idzie na pin 16  wtyczki sterownika ABS

Pin 2 - czerwono-szary idzie na pin 15 wtyczki sterownika ABS

Pin 3 szaro-żółty idzie na pin 32 wtyczki sterownika ABS

Pin 4 - szaro-brązowy idzie na pin 31 wtyczki sterownika ABS

Pin 5 szaro-niebieski idzie do głównej wiązki łączy się z innymi szaro niebieskimi i idzie na sterownik BCM1 na pin 37 pierwszej od lewej wtyczki 54ro pinowej w BCM1

Pin 6 brązowy (masa) idzie do wiązki i łączy się z innymi przewodami masowymi. Masę możesz wźiąć z obojętnie którego miejsca masy/karoserii, gdyby okazało się, że to ten przewód jest przerwany. 

Pin 7 - biało-czerwony idzie na bezpiecznik nr. 6 w rzędzie B podstopnicy

Pin 8 -  zielono-fioletowy idzie na pin  25 wtyczki sterownika ABS

 

Screenshot_20220625-093723_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Jestem pod wrażeniem twojej odpowiedzi (MUSKEL1). Myślę że problem zostanie teraz rozwiązany

Opublikowano
20 minut temu, Krzysztof_G6X napisał:

Jestem pod wrażeniem twojej odpowiedzi (MUSKEL1). Myślę że problem zostanie teraz rozwiązany

:hi:przynajmniej w tym kierunku ja bym szukał. 

Opublikowano

To praktycznie niemożliwe żeby przewód się uszkodził, raczej to przycisk, nawet mam gdzieś taki przycisk jak byś nie mógł znaleźć to możesz się odezwać 510916234

Opublikowano

Niestety ale bywają przypadki uszkodzeń wiązek, najczęściej na węzłach gdzie kilka przewodów łączy się ze sobą. 

Opublikowano

Witam Kolegów,

Po takich świetnych informacjach byłoby szkoda nie podjąć próby wykonania naprawy samodzielnie. Ale mam jednak dodatkowe pytania:

1. Jak dostać się do drugich końców tych przewodów które są podłączone do wtyczki przycisku hamulca ręcznego, gdzie znajduje się BCM1 to moduł centralnej elektryki oraz sterownik ABS?

2. Czy muszę jakoś specjalnie przygotować się do wykonania tej naprawy oprócz oczywistego wyłączenia kluczykiem zasilania samochodu?

Opublikowano (edytowane)

BCM1 to moduł centralnej elektryki. Znajduje się pod plastikową osłoną, na której jest umocowana dźwignia otwierania maski. W temacie, który Ci podwiesiłem ( u góry) jest opisane jak dostać się do BCM1. Sterownik ABS jest na pompie ABS pod maską. 

Drugie końce napisałem także już u góry dokąd biegną.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich!

Mam tą samą usterkę, hamulec ręczny włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika, ale nie z przycisku. Dodatkowo nie działa tempomat ACC. Bezpiecznik 6 jest w porządku. Proszę o informację czy wymiana przycisku pomogła? 

 

 

Log-WAUZZZF41GA073598-271297km-168576mi.txt

Edytowane przez Serghio
Opublikowano

Najprawdopodobniej przycisk hamulca ręcznego ma usterkę, ewentualnie wiązka. 

Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Najprawdopodobniej przycisk hamulca ręcznego ma usterkę, ewentualnie wiązka.

Dziękuje za radę! Zamówiłem przycisk, po wymianie napiszę o efekcie, przez ostatnie 3 dni przy wyłączaniu silnika auto wydawało dźwięk jakby błędu (ale na zegarze nic się nie pojawiało). Natomiast dzisiaj wyskoczył mi błąd hamulca ręcznego i ACC się wyłączył.

Opublikowano

Bo sterownik ACC otrzymał błędną wiadomość z przycisku EPB

Opublikowano
13 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Bo sterownik ACC otrzymał błędną wiadomość z przycisku EPB

Dzięki za odpowiedź! Ciekawe, że dioda na przycisku miga, więc myślę, że jest zasilany. 

Opublikowano
W dniu 22.10.2024 o 18:30, Muskel1 napisał(a):

Bo sterownik ACC otrzymał błędną wiadomość z przycisku EPB

W moim przypadku problem był w przycisku, po jego wymianie, zgodnie z krokami powyżej wszystko zadziałało. Sprzedawca przysłał mi lustrzany przycisk od anglika, bez problemu udało mi się przełożyć górny klawisz z wadliwego przycisku. Całkowity koszt naprawy 45zł. 
@Muskel1 bardzo dziękuje za pomoc! 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...