luk_byd Opublikowano 5 Lipca 2022 Opublikowano 5 Lipca 2022 Hej, Demontaż dekoru, wajchy od biegów wiadomo. Ale co zrobić należy dalej żeby zdemotnować tunel środkowy by wymienić wkład schowka, na taki z ładowarką indukcyjną?
AudiOOOOl Opublikowano 23 Lipca 2022 Opublikowano 23 Lipca 2022 (edytowane) Należy zdemontować ramkę tunelu razem z panelem MMI i cup holder. Tunel jest przykręcony pod ramką 2 śrubami, kolejne 2 znajdują się z tyłu po zdemontowaniu maskownicy z miejscem na drobiazgi (lub kratkami nawiewu w zależności od wersji climatronic). Dodatkowo po bokach znajdują się ukryte 2 zaślepki na wysokości oparcia foteli. Sama tacka jest przykręcona torx od strony wewnętrznej. Edytowane 24 Lipca 2022 przez AudiOOOOl 1
luk_byd Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Opublikowano 26 Lipca 2022 Dziękuje, spróbuje. A przy desce rozdzielczej nie jest nigdzie mocowany ?
luk_byd Opublikowano 30 Lipca 2022 Autor Opublikowano 30 Lipca 2022 W dniu 23.07.2022 o 16:19, AudiOOOOl napisał: Należy zdemontować ramkę tunelu razem z panelem MMI i cup holder. Tunel jest przykręcony pod ramką 2 śrubami, kolejne 2 znajdują się z tyłu po zdemontowaniu maskownicy z miejscem na drobiazgi (lub kratkami nawiewu w zależności od wersji climatronic). Dodatkowo po bokach znajdują się ukryte 2 zaślepki na wysokości oparcia foteli. Sama tacka jest przykręcona torx od strony wewnętrznej. Generalnie o wielu rzeczach zapomniałeś napisać A więc: Demontujemy skórkę od gałki biegów - tam jest Torx T20 Wyciągamy wykładzinke na kluczyk pod pokrętłem glośności - tam jest Torx T20 Demontujemy dekory - najpierw ten po prawej stronie, później ten po lewej stronie. Odpinamy 4 wtyczki Odkręcamy 4 śruby od mechanizmu lewarka - 4 śruby Torx T30 Odkręcamy 4 śruby mocujące tunel środkowy od góry po bokach - nasadka 8mm Demontujemy plastik z przyciskiem START i zapalniczką Odkręcamy 1 śrubę mocującą tunel do deski - na środku - nasadka 8mm Po bokach ściągamy zaślepki - trzeba odpowiednio ustawić fotel, odkręcamy tam śruby 13mm. Demontujemy tylną zaślepkę/panel klimatyzacji, odpinamy wtyczki, na dole odkręcamy dwie nakrętki - nasadka 13mm. Odpinamy przypięte kable - jeden po prawej stronie od miejsca w którym był lewarek (do potencjometra głośności) i z tyłu w okolicy panelu klimatyzacji. Podnosimy tunel środkowy z tyłu i przesuwamy lekko do tyłu. Podnosimy wyżej i widzimy że wkład schowka przykręcony jest na dwie śruby 8mm oraz 6 śrub Torx T20 - bzdura jak nie wiem, w BMW jest to (jak i w sumie WSZYSTKO) lepiej rozwiązane. Składamy w odwrotnej kolejności. Ja nie chciałem bawić się w kabelkologie, więc podłączyłem tak: PIN 1 i 2 - do czerwonego kabla od zapalniczki PIN 4 - do brązowego kabla od zapalniczki. Poprawnie, to najlepiej kupić dedykowaną wiązke i podłączyć tak jak trzeba. No i to na tyle. Mi, robiłem to pierwszy raz, ale mam doświadczenie w BMW, zajęło to 70 minut czasu i potrzebowałem 5 minut pomocy żony żeby przytrzymała tunel jak odkręcałem śrubki od wkęki/wkładu podłokietnika.
AudiOOOOl Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Opublikowano 4 Sierpnia 2022 W dniu 30.07.2022 o 21:35, luk_byd napisał: Generalnie o wielu rzeczach zapomniałeś napisać A więc: Demontujemy skórkę od gałki biegów - tam jest Torx T20 Wyciągamy wykładzinke na kluczyk pod pokrętłem glośności - tam jest Torx T20 Demontujemy dekory - najpierw ten po prawej stronie, później ten po lewej stronie. Odpinamy 4 wtyczki Odkręcamy 4 śruby od mechanizmu lewarka - 4 śruby Torx T30 Odkręcamy 4 śruby mocujące tunel środkowy od góry po bokach - nasadka 8mm Demontujemy plastik z przyciskiem START i zapalniczką Odkręcamy 1 śrubę mocującą tunel do deski - na środku - nasadka 8mm Po bokach ściągamy zaślepki - trzeba odpowiednio ustawić fotel, odkręcamy tam śruby 13mm. Demontujemy tylną zaślepkę/panel klimatyzacji, odpinamy wtyczki, na dole odkręcamy dwie nakrętki - nasadka 13mm. Odpinamy przypięte kable - jeden po prawej stronie od miejsca w którym był lewarek (do potencjometra głośności) i z tyłu w okolicy panelu klimatyzacji. Podnosimy tunel środkowy z tyłu i przesuwamy lekko do tyłu. Podnosimy wyżej i widzimy że wkład schowka przykręcony jest na dwie śruby 8mm oraz 6 śrub Torx T20 - bzdura jak nie wiem, w BMW jest to (jak i w sumie WSZYSTKO) lepiej rozwiązane. Składamy w odwrotnej kolejności. Ja nie chciałem bawić się w kabelkologie, więc podłączyłem tak: PIN 1 i 2 - do czerwonego kabla od zapalniczki PIN 4 - do brązowego kabla od zapalniczki. Poprawnie, to najlepiej kupić dedykowaną wiązke i podłączyć tak jak trzeba. No i to na tyle. Mi, robiłem to pierwszy raz, ale mam doświadczenie w BMW, zajęło to 70 minut czasu i potrzebowałem 5 minut pomocy żony żeby przytrzymała tunel jak odkręcałem śrubki od wkęki/wkładu podłokietnika. Nie demontujemy drugiego dekoru tylko całą ramkę 8W1864261 wpinaną w tunel. Sam czarny dekor zewnętrzy trzyma się na spinkach oraz 2x Torx od cup holder. Podaję to sprostowanie, żeby nie uszkodzić mocowań. Po za tym wyczerpujący opis krok po kroku
luk_byd Opublikowano 8 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2022 W dniu 4.08.2022 o 20:50, AudiOOOOl napisał: Nie demontujemy drugiego dekoru tylko całą ramkę 8W1864261 wpinaną w tunel. Sam czarny dekor zewnętrzy trzyma się na spinkach oraz 2x Torx od cup holder. Podaję to sprostowanie, żeby nie uszkodzić mocowań. Po za tym wyczerpujący opis krok po kroku Lewy dekor - to ten gdzie jest cupholder itp, Prawy dekor - srebrna listwa (w moim przypadku) z potencjometrem glosnosci.
RaV22K Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 (edytowane) Edytowane 17 Sierpnia 2022 przez RaV22K Dodanie zdjęć
kaned84 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 mnie też to czeka niebawem stąd pytanie, ktoś podpinał uchwyt na ładowarkę z gniazdkiem 12v? można brać +, - i podświetlenie z tylnego gniazdka w tunelu?
MMA78 Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Cześć Koledzy. Jestem tu nowy, ale obserwuje wasze wpisy od jakiegoś miesiąca i troszkę już przeczytałem :). Chciałem doposażyć swoje nowe audi w ładowarkę indukcyjną, niestety auto wyjechało bez niej z salonu Mam już ładowarkę, wiem jak się dobrać do tunelu, ale niestety nie wiem jak ją podpiąć co by było jak oryginał. Pomożecie zgłębić mi ten temat ? Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam. Michał
ostim Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Cześć, Ja z kolei zabieram się za dokładanie Android Auto/CarPlay i w związku z tym muszę wymienić port USB, a że będę rozbierać tunel to myślę czy nie dołożyć takiej ładowarki bo mam oryginalną luzem. Moje pierwsze pytanie, czy warto ją dołożyć? Druga sprawa, do ładowarki wchodzi też przewód antenowy, jak doczytałem jest to wzmacniacz sygnału. Czy orientuje się ktoś czy wystarczy dokupić sam kabel i go gdzieś dopiąć czy potrzebny jest jakiś moduł? @MMA78 tutaj znalazłem poradnik, myślę że do ogarnięcia Audi – Retrofit Audi Phone Box (Wireless charger) - Le Cazzate Di Vicenza WWW.LECAZZATEDIVICENZA.IT Active Lane Assist Retrofit Status: This retrofit has been succesfully implemented and tested on mine A4 B9, and it's still active. Needed parts: 8W0 864 981 D Storage compartment box 8W0 035 502 C...
Muskel1 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Godzinę temu, ostim napisał(a): Moje pierwsze pytanie, czy warto ją dołożyć? Nie warto, chyba że chcesz ugotować baterię w telefonie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się