D4wek Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Witam, Pacjent audi a4 b5 1.8t ANB Quattro, dwa tygodnie temu po odpaleniu auto od razu gasło i doszedłem do usterki, a mianowicie odpiąłem wtyczkę od przepływki i auto odpaliło, po włożeniu wtyczki momentalnie gasł. Wyciągnąłem przepływkę w celu zamówienia nowej po numerach i się okazało że od paru lat jeździło na przepływce od 1.9tdi. Zamówiłem odpowiednią do tego silnika nową boscha i autko ożyło, kultura pracy silnika znacznie się poprawiła. Od dłuższego czasu autko ma jeszcze problem, że po odpaleniu na zimnym silniku po ruszeniu ma muła, wciskam gaz w podłogę a obroty stoją w miejscu trwa to z 10sekund po czym wszystko wraca do normy i problem ustaje. Na rozgrzanym już silniku autko generalnie jeździ sprawnie lecz wydaję mi się, że ma problem na niskich obrotach, długo się zastanawia przy dynamicznym ruszaniu i jazda w korkach sprawia problemy gdyż podczas toczenia się na samym sprzęgle, po musnięciu gazu obroty leciutko spadają i zaczyna "żabkować". Po podpięciu do VAGA wyświetla następujące błędy: 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High P1113 - 35-10 - - - Intermittent 18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction P1606 - 35-00 - - Po skasowaniu błąd sondy znika i wraca po paru dniach ten drugi nie da się usunąć choć ABS działa i nie wyświetla żadnych komunikatów. Czy sonda miała by wpływ na pracę silnika na zimnym czy dopiero zaczyna pełnić funkcję gdy katalizator się nagrzeje do odpowiedniej wartości? Autko wyposażone jest w instalację LPG lecz tak samo się zachowuje na PB, czy źle wyregulowana instalacja miała by wpływ na te objawy. Wykonałem logi na PB oraz grupę 002+033 na LPG, prosiłbym o ocenę i pomoc w rozwiązaniu problemu. PB: statyczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum dynamiczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum LPG: statyczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum dynamiczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeh2 Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Część kolego, polecam sprawdzić ezektor, prawdopodobnie on będzie przyczyną falowania na zimnym. Dziwna nazwa tego zaworku, polecam wygooglować ☺️ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 Opublikowano 1 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2022 Zacznij od sprawdzenia wtyczki i wymiany czujnika temp płynu, bo te skaczące odczyty temp raczej nie sa normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D4wek Opublikowano 20 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 Ezektor wymieniłem bo też to podejrzewałem, czujnik temperatury płynu też wymieniłem na nowy z ASO bo trzeci czujnik z rzędu z aledrogo pokazywał głupoty, na tym z ASO wskazania są już prawidłowe. Ale nie te rzeczy były przyczyną. Tydzień temu dobrałem się do przepustnicy, która była dosyć mocno brudna, po wyczyszczeniu benzyną ekstrakcyjną oraz dobraniu się do potencjometru przepustnicy i wyczyszczeniu elektroniki oraz zrobieniu adaptacji VCDS'em problem został rozwiązany. Auto nie do poznania, kultura pracy na niskich obrotach poprawiła się diametralnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się