Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF (albo z czymś innym) - poszukiwanie problemu


Paweł A4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

To mój pierwszy post, w dziale powitań już opisałem swoją historię :-) 
Mam prośbę o poradę bo nie wiem od czego zacząć diagnozę mojego problemu. Pacjent to A4 B8 2.0 TDI 190KM adblue 2015r. 160 tyś km. Auto kupiłem 3 tygodnie temu i zaobserwowałem problem z wypalaniem DPF, nie wypala się przy normalnej codziennej jeździe 50% miasto 50% trasa z prędkością 120km/h. Wypalanie się uruchamia, obroty wzrastają do ok. 1000 na postoju ale Soot Mass Calc. w VAG DPF nie spada a w trakcie wypalania pojawia się błąd p2002. Po kilku takich nieudanych próbach zapala się kontrolka DPF.  Soot Mass spada dopiero przy ostrej jeździe kiedy temperatura DPF Input / Output GAS przekroczy 400 stopni. Najlepsze efekty wypalania uzyskuje na autostradzie ale "takiej niemieckiej" przy prędkości od 160km/h. Wypalanie przy 120 km/h na 5 biegu przynosi słabe rezultaty, Soot Mass spada ale bardzo powoli. Generalnie najszybciej spada jak jest pedał wciśnięty do deski, wtedy temperatura na DPF jest ponad 700 stopni. Dzisiaj udało mi się wypalić DPF od 21g Soot Mass do 5,5g w jakieś 25 min (przy prędkości odpowiadającej spalaniu 10L/100km) i wypalanie się zakończyło ale błąd p2002 się zapalił, załączam screen po skończonym wypalaniu. Dodam, że przebiegi pomiędzy wypalaniem w przypadku codziennej spokojnej jazdy to ok. 350km ale to wychodzi, że raz w tygodniu musze jechać na trasę i wypalać DPF a to trochę uciążliwe. 

No i teraz pytanie od czego zacząć żeby nie wpakować się w duże koszty i nie wymieniać pół samochodu :-) 

- Czy to zapchany DPF, czy przy temperaturze około 300 stopni powinien się normalnie wypalić jak się uruchomi automatycznie procedura ? 
- Czy to zapchana chłodnica EGR nie pozwala na szybkie wypalanie ?
- Czy może jest problem z jakimś czujnikiem, za mało dawkuje paliwa i DPF nie uzyskuje odpowiedniej temperatury żeby się wypalić ? 
- Czy wypalanie serwisowe coś pomoże czy raczej to nie ma sensu ?
- Zauważyłem, że mam lekko pękniętą obudowę filtra powietrza, nie jest to dziura tylko pęknięcie ale pewnie minimalnie ciągnie lewe powietrze ale czy to może być przyczyną, ludzie jeżdżą bez obudowy z filtrem na wierzchu... ?

Będę wdzięczny za wszystkie rady, które naprowadzą mnie na przyczynę problemu.

1658782772907.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki wydechu są czarne, nie ma w nich jakiegoś grubego osadu ale są okopcone. 

Dziś rano zwróciłem uwagę na różnicę ciśnień. Pierwszy screen na nie rozgrzanym silniku po przejechaniu 2km, drugi po przejechaniu 20km. z tego co czytam na forum ciśnienie jest chyba OK...

1658822783034.thumb.jpg.0456ba7bc2628ee2be64b9976eda881b.jpg1658822783031.thumb.jpg.33c86b05ddc0457411e4cc6226a4bb5f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz jak na tylko 160kkm dosyć wysokie zapełnienie dpfu popiołem. Masz już 59.6 g popiołu a max. dla tego silnika to 70g. Po osiągnięciu tych 70g (lub 175ml) dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia. Te 70g (lub 175ml) silniki te osiągają dopiero przy przebiegach ok. 250-300 kkm. (pod warunkiem, że silnik i osprzęt są sprawne).

Podejrzewam, że AGR nie działa poprawnie (strona niskiego ciśnienia nie domyka zaworu) co może prowadzić właśnie do szybszego zapełnienia dpfu sadzą, a co za tym idzie i popiołem, oraz okopconych wylotów a także posadzenia błędu P2002.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Muskel, czyli będę szukał problemu w EGR. Mam już kupioną chłodnicę i gratis przyszła z przykręconym EGR (oryginał), stan jak nowy zero nagaru, a cena uwaga...16 zł na allegro :D Gość ma jeszcze w tej cenie więc jak ktoś zainteresowany to mogę podesłać linka. 

Czy wiecie, czy w moim silniku da się dostać do EGR i chłodnicy od góry ? Widziałem dwa filmiki na YT i na jednym gość odkręcał od spodu półoś i wydech żeby wymienić chłodnicę a na drugim filmie niby tylko od góry. Pomijam, że tak czy inaczej jest z tym w tym silniku strasznie duże roboty ale jak mi się będzie bardzo nudzić to może bym spróbował się do tego dobrać, jeżeli da się bez kanału / podnośnika.

Tu gość niby tylko od góry wyciąga chłodnicę: https://youtu.be/tdGLALRM5SI 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 2 obiegi EGR, wysokiego i niskiego ciśnienia. Ja pisałem o obiegu niskiego ciśnienia czyli wychodzący z dpf, idący na chłodnicę, przechodzący przez zawór, który  sterowany jest silniczkiem V339 i wchodzący do turbiny. Na rysnku pozycja 4 i 5. 

20220726_112615.jpg

20220726_112923.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, mówimy o tym samym. Zawór niskiego ciśnienia jest przykręcony do chłodnicy jak na tym zdjęciu: 

dbd5c33e4edfbcf9e19bb742eaee.jpg.092d0b7a69c485f2e92976bbe6dbbdd7.jpg

I pytanie czy ten magik na prawdę to wyciągnął od góry :-) na tym filmie widać w minucie 12:20 ten zawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy następnej regeneracji możesz wypiąć wtyczlę z silniczka V339 i sprawdzić czy regeneracja zakończy się pomyślnie (bez błędu P2002). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uda mi się tam rękę wsadzić i dostać się do kostki to spróbuję. Czy jak odłączę silniczek to mogę tak jeździć dłuższy czas, nic się złego nie wydarzy ? Jeżeli będzie trzeba coś rozbierać żeby się dostać do kostki to może minąć trochę czasu aż będę miał znowu chwile żeby się tam dostać i podłączyć z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie 

mam podobny problem z p2002 od jakiegos czasu, mechanicy rozkladaja rece i proponuja wymuszone wypalenie  dpf i zmiane czujnika cisnien.  Co to za apka ktora pawel uzywasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, Muskel1 said:

VAG DPF

Dzieki Muskel , nie moglem jej znalezc na ios . Jaka wtyczke bys do niej polecil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacze czy sie da kupic w uk . Na co bys stawial u mnie przy objawach takich jak swiecaca kontrolka check engine , silnik pracuje normalnie, dpf wypala sie regularnie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez pełnego autoscanu nie podpowiem w czym może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czy ta apka wystarczy zeby ocenic sytuacje czy cos innego bardziej dokladnego potrzebne bedzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy. Musisz podpiąć pod komputer i wykonać pełny autoscan (sczytać błędy ze wszystkich sterowników).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autoscan pokazuje tylko jeden blad p2002 mechanik stwierdzil ze dpf jest czysty 7g popiolu i zasugerowal ze to chlodnica egr ale bez wyjecia chlodnicy i obejrzenia jej nie byl w stanie stwierdzic na 100% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...