Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF (albo z czymś innym) - poszukiwanie problemu


Paweł A4

Rekomendowane odpowiedzi

Od ostatniego posta minęło trochę czasu, w którym dużych postępów w diagnozie nie poczyniłem ale mam kilka nowych obserwacji. 

Udało mi się sprawdzić czujniki temperatury przed (4G0 906 088 J) i za (4G0 906 088 R) katalizatorem, po podłączeniu miernika i podgrzaniu czujnika zwiększa się oporność, oba reagują identycznie ale gdzieś na YT widziałem, że oporność spada po podgrzaniu a nie rośnie ?!? 
Wymieniona została przepływka na nową ori Bosch, stara nie sypała błędami ale po jej czyszczeniu przez jakiś czas miałem wrażenie, że lepiej działa wypalanie pasywne w trakcie jazdy lecz po jakimś czasie znów działało gorzej więc postanowiłem ją wymienić. Gdzieś na forum czytałem, że jak mi spalanie chwilowe przy przyspieszaniu pokazuje 40L/100km to jest to oznaka uszkodzonej przepływki, na nowej są takie same wskazania.  

Aktywne wypalanie DPF niestety bez zmian, wypala się tylko przy mocnym wciśnięciu gazu i dużych prędkościach a mandaty teraz wzrosły więc mobilizuje mnie to do rozwiązania tego problemu :-) Czy u Was DPF podczas wypalania aktywnego wypala się na niskich obrotach ? U mnie jak jadę powoli (poniżej 140km/h) albo się zatrzymam, obroty są co prawda na 1000 ale w VAG DPF widać, że DPF się nie wypala, poziom sadzy zamiast spadać to wzrasta i temperatura przed i za DPF spada. Podobno jest też czujnik temperatury przed turbo, który może powodować podobne problemy ale nie mogę go namierzyć, czy wie ktoś gdzie on się znajduje albo ma dostęp do schematu, na którym będzie widoczny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkość wypalania nie ma związku z prędkością jazdy tylko z prędkością obrotowa silnika i obciążeniem silnika. Ja mogę jechać np 70km/h na 3 biegu i nie ma problemu z wypalaniem. Dobrze byłoby sprawdzić jaka temp maja spaliny kiedy uruchomiona jest procedura wypalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku Wojtku obroty nie mają mniejsze znaczenie, z tego co widzę to głównie obciążenie powoduje wypalanie, mogę jechać 140km/h na 5 biegu i się nie będzie wypalał, ale jak wciskam gaz to zaczyna się wypalać poniżej 2000 obrotów ale kończy się wypalanie jak przestaje przyspieszać. Odnośnie temperatury to DPF input podczas aktywnego wypalania i normalnej jazdy jest około 400*C a DPF output 350*C. Żeby osiągnąć temperatury ponad 500*C to tak jak wcześnie wspominałem prędkość musi być znacznie większa niż autostradowa. W korku czy na postoju obie temperatury spadają o około 100*C. Dzisiaj zrobiłem test na odpiętym EGR i nie było żadnej różnicy, w drodze do pracy w 20 min / 20km Scoot mass spadł z 19,35g do 18,80g. Zaglądałem też do EGRa kamerką i według mnie wygląda on dobrze. Następny do wymiany pójdzie czujnik przed turbo, udało mi się go zlokalizować, jest pod turbiną od strony kolektora (to chyba ten :-) )

1663745490104.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra fachowce zapamiętajcie na przyszłość, że opisane przeze mnie problemy z wypalaniem DPF są winą czujnika temperatury spalin przed turbiną. Żadnych błędów tego czujnika nie było, teoretycznie działał dobrze ! Założyłem używany, bez żadnej adaptacji i stał się cud, DPF wypala się jak nowy nawet na postoju. Problem rozwiązany :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...