Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja pracuje ciągle pomimo włączonego ECON


pitib6

Rekomendowane odpowiedzi

W moim B6 sprężarka klimatyzacji pracuje nawet pomimo włączonego ECON, a po wyłączeniu silnika słychać syczenie w przewodach klimatyzacji, jednakże nic nie wieje zimnym do środka. W dodatku czasem bywa, że rurki klimatyzacji i osuszacz są całe oszronione jak zamrażarka. Ktoś wie o co chodzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ciągle pracuje to jest możliwe że zawór sterujący wydatkiem kompresora szwankuje,że słychać rozprężanie czynnika po zganieszeniu silnika to norma. Szron na rurkach pod maską to problem z rozprężeniem czynnika,dysza rozprężna do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pila24 napisał:

Jeżeli ciągle pracuje to jest możliwe że zawór sterujący wydatkiem kompresora szwankuje,że słychać rozprężanie czynnika po zganieszeniu silnika to norma. Szron na rurkach pod maską to problem z rozprężeniem czynnika,dysza rozprężna do sprawdzenia.

Generalnie wybadałem temat i problem z oszronionymi rurkami pojawia się tylko wtedy kiedy włączam tryb ECON, na włączonej sprężarce rurki są takie jakie być powinny, a w środku wieje szronem. Jeżeli tylko wyłącze klimatyzacje to rurki automatycznie stają sie białe. Wygląda mi to tak, jakby coś nie wyłączało sprężarki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek przychodzi mi do głowy jeszcze jedna rzecz. W moim B6 ze względu na rocznik (2001) były montowane sprężarki z klasycznym sprzęgłem "klikanym" na kole sprężarki. Ja natomiast w ostatnim czasie założyłem sprężarke nowszego typu z zaworem bypass, czy może mieć to jakieś znaczenie w tej sprawie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pitib6 napisał:

Ja natomiast w ostatnim czasie założyłem sprężarke nowszego typu z zaworem bypass, czy może mieć to jakieś znaczenie w tej sprawie? 

A masz numer sprężarki która została zamontowana? Masz zapewne problem ze sterowaniem sprężarką,jakie masz błędy z klimatronika?

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pila24 napisał:

A masz numer sprężarki która została zamontowana? Masz zapewne problem ze sterowaniem sprężarką,jakie masz błędy z klimatronika?

Komputer diagnostyczny VSCAN (niczym innym nie dysponuje) nie pokazuje żadnych błędów. Nowa sprężarka to Denso 6SEU12C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6SEU12C ma sprzęgiełko zrywalne i zawór regulujący,kostki normalnie pasowały ze starej do nowej sprężarki? Bo w starej było sterowanie typu 1/0 ,w nowej jest wydatek regulowany natężeniem prądu na zaworze. Możliwe że po wciśnięciu econ teraz jest jakiś niski prąd który wcześniej monitorował obwód sprzęgła elektromagnetycznego a teraz po prostu wysterowuje zawór na jakąś wartość i ciśnienie w układzie nie jest właściwe. Dasz radę sprawdzić odczyty z bloków pomiarowych kilamtornika tym vscanem? Blok 1 i 2. Ciekaw jestem ciśnienia w układzie z włączonym i wyłączonym econ,oraz czy odczyta zapodany prąd sterujący. Jeżeli instalacja jest taka sama jak w młodszych rocznikach to wymiana panelu załatwiła by sprawę.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałeś wcześniej tradycyjne sprzęgło, a dziwne bo wydawało mi się, że w b6 były tylko te ze sprzęgłem zrywalnym, to możesz mieć takie anomalie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok kompresora klimatyzacji w mojej B6 znajduje sie przekaźnik 4 pinowy. Jeden kabel idzie z akumulatora do plusa jako zasilanie a reszta łączy sie jakoś z oryginalną instalacją klimatyzacji. Czy myślicie że ktoś mógł dołożyć ten przekaźnik do załączania tego sprzęgła elektromagnetycznego którego ponoć w oryginale nie było? Wydaje mi sie że kiedyś gdzieś czytałem o tych sprzęgłach elektromagnetycznych, ale moge sie mylić. 

 

edit: przekaźnik jest 5 pinowy, aczkolwiek środkowy pin jest nie podłączony.

Edytowane przez pitib6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, przem8 napisał:

Jeśli miałeś wcześniej tradycyjne sprzęgło, a dziwne bo wydawało mi się, że w b6 były tylko te ze sprzęgłem zrywalnym, to możesz mieć takie anomalie. 

Pierwsze wypusty miały elektromagnetyczne sprzęgła,niestety nie mam schematu by porównać 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pila24 napisał:

6SEU12C ma sprzęgiełko zrywalne i zawór regulujący,kostki normalnie pasowały ze starej do nowej sprężarki? Bo w starej było sterowanie typu 1/0 ,w nowej jest wydatek regulowany natężeniem prądu na zaworze. Możliwe że po wciśnięciu econ teraz jest jakiś niski prąd który wcześniej monitorował obwód sprzęgła elektromagnetycznego a teraz po prostu wysterowuje zawór na jakąś wartość i ciśnienie w układzie nie jest właściwe. Dasz radę sprawdzić odczyty z bloków pomiarowych kilamtornika tym vscanem? Blok 1 i 2. Ciekaw jestem ciśnienia w układzie z włączonym i wyłączonym econ,oraz czy odczyta zapodany prąd sterujący. Jeżeli instalacja jest taka sama jak w młodszych rocznikach to wymiana panelu załatwiła by sprawę.

Kostki były takie same na 2 PINY, ale tak jak wyżej pisałem w instalacje jest tam wpięty jakiś przekaźnik, który nie wiem czy powinien sie tam znajdować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że oryginalnie w mojej była kiedyś sprężarka ze sprzęgłem zrywnym, ale ktoś udumał sobie założyć z elektromagnetycznym i dołożył przekaźnik do załączania tego sprzęgła ? Najbardziej teraz pomógł by mi jakiś schemat albo opis oryginalnej instalacji do sprężarki ze sprzęgłem zrywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pitib6 napisał:

Chyba że oryginalnie w mojej była kiedyś sprężarka ze sprzęgłem zrywnym, ale ktoś udumał sobie założyć z elektromagnetycznym i dołożył przekaźnik do załączania tego sprzęgła ? Najbardziej teraz pomógł by mi jakiś schemat albo opis oryginalnej instalacji do sprężarki ze sprzęgłem zrywnym.

Nie powinno być przekaznika,w sprężarkach takich jak Twoja obecna jest kostka 2 pin z sygnałem z panelu i masą Screenshot_20220731-211437_Drive.thumb.jpg.82b13237577fc5521bb4cd080b797361.jpg

jakby ktos mial schemat z elsy z modelu ze sprzęgłem elektromagnetycznym to można było by porównać różnice instalacji 

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, pila24 napisał:

Nie powinno być przekaznika,w sprężarkach takich jak Twoja obecna jest kostka 2 pin z sygnałem z panelu i masą Screenshot_20220731-211437_Drive.thumb.jpg.82b13237577fc5521bb4cd080b797361.jpg

jakby ktos mial schemat z elsy z modelu ze sprzęgłem elektromagnetycznym to można było by porównać różnice instalacji 

W takim razie musze wydupczyć ten przekaźnik i polutować te kable jak bóg przykazał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany, dzięki wielkie @pila24 :D Oczywiście rozwiązaniem problemu był ten przekaźnik, którego jakiś polski magik zamontował do tamtej starej sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pitib6 napisał:

Temat rozwiązany, dzięki wielkie @pila24 :D Oczywiście rozwiązaniem problemu był ten przekaźnik, którego jakiś polski magik zamontował do tamtej starej sprężarki.

I spoko,trzeba omijać magików ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...