Jump to content
IGNORED

Kopci przy wypalaniu dpf


miklass
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie. zauważyłem ostatnio ze podczas wypalania dpfa samochód mocno kopci, w dodatku mocno czuć olejem. Co to może być??Dodam ze samochód nie puścił nigdy nawet dymka...

Link to comment
Share on other sites

Uzupełnij profil kolego bo nawet nie wiadomo o jakim aucie mowa.

Link to comment
Share on other sites

a4 b8 lift Właśnie uzupełniłem :)

Link to comment
Share on other sites

Jaka jest wartość popiołu w sterowniku?

Link to comment
Share on other sites

zawartosc popiołu w oleju 0.01l

obliczona masa sadzy 5.63g

 

Link to comment
Share on other sites

Jaki masz przebieg?

Link to comment
Share on other sites

250 +

Link to comment
Share on other sites

Czy dpf był czyszczony lub wymieniany? Wartość popiołu nie pasuje do przebiegu. Masz 10 ml popiołu, gdzie przy przebiegu 250+ powinno być ok. 130ml 150ml.

Ktoś wyzerował wartość popiołu. 

Link to comment
Share on other sites

hmm nie wiem jestem właścicielem od kilku miesięcy....To mógł każdy wyzerować np VCDS?? czy serwis??

 

To o czymś Zle świadczy???

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od tego czy wartość została tylko wyzerowana czy dpf został wymieniony/wyczyszczony i dopiero wyzerowany. 

 

Jazda z zapchanym dpfem nie jest zdrowa dla silnika. Jakie masz wartości różnicy ciśnień na wolnych obrotach i przy 2500 obr/min (na biegu jałowym)?

Link to comment
Share on other sites

Na wolnych obrotach na postoju ,zaraz po procedurze wypalania mam 3 hpa

 

Przy 2500 nie sprawdzałem szczerze mówiąc 

 

Link to comment
Share on other sites

3hPa na wolnych obrotach jest ok.

Link to comment
Share on other sites

samochód normalnie przyspiesza nie wydaje mi się żeby był zapchany, czy coś nie kopci z rana nie kopci przy butowaniu nic!! ale jak wypala dpf to strasznie puszcza chmurę biało -niebieski kolor i wyraźnie czuć olej. Wydaje mi się tylko że za dużo pali... ale pewnie te samochody tak maja

 

Może turbo puszcza olej?? ale to chyba by cały czas kopcił

Link to comment
Share on other sites

Jakiego koloru jest ten dym?

Ach doczytałem. Wczasie regeneracji dpf może dymic na biało.

Oleju Ci nie przybywa?

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

biało niebieski wydaje mi sie.... ale czuć 100% ze to olej

Link to comment
Share on other sites

nie nie przybywa

Link to comment
Share on other sites

Ktoś czyścił DPF-a albo wymieniał przed Tobą? Miałem w Superb 2.0TDI 140KM taki problem. Zrób pomiar dynamiczny na 3 biegu głównie interesuje pomiar różnicy ciśnienia. 

U mnie problemem był DPF, został wsadzony zamiennik. Po wypaleniu różnica ciśnienia była ok 230-250hPa. Przypuszczam, że dymienie siwy zmieszany z niebieskim przy wypalaniu wystepuje powyżej  280hPa różnicy ciśnienia. Zapach dymu taki śmierdzący, gryzący. 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, mazur1990 napisał:

Ktoś czyścił DPF-a albo wymieniał przed Tobą?

Przecież napisał u góry, że tego nie wie bo auto ma od niedawna. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...