Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd doładowania. Turbina. Odcięcie mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pacjent A4 B7 1.9 tdi 116km silnik BRB 334k przelotu. Autko kupione 3 miechy temu. Na dzień dobry uszczelka pod głowica okazała sie do wymiany więc przy okazji mając wszystko rozebrane głowica wyremontowana kompletnie bez oszczędności. Podczas prac EGR oraz Turbina przegladane co bylo do czyszczenia wyczyszczone. Dalej domino ale po kolei - motor przestał palić na 1 gar więc wtyczka pompowtryskiwacza pokruszona wymieniona, zaczela sie czkawka wiec przeplywka do wymiany i tu chwilowy spokoj. Dalej gwizdanie z pod maski intercooler do wymiany. Chwilą radości i tu zaczynają się schody mianowicie jadąc po autostradzie mając około 3000 obr. jednostajnie odcina moc, po wyłączeniu motoru i startu moc wraca, podczas jazdy po mieście przy spokojnym przyspieszaniu ale też czasami przypałowaniu do 4,4.500 obr. bez zmian. Raz włączył się check engine i pokazało błąd ciśnienia doładowania po skasowaniu się nie pojawią ale po ponownym podłączeniu pokazuje sporadycznie błąd 00564 . Podczas jazdy z kompem jedyne co moze zastanawiac ze turbo troche przeladowuje wiecej niz chce. Jest jeszcze jedna rzecz mianowicie przy jednostajnym wzroscie obrotow i zmiany biegu po wcisnieciu sprzegla i naglym spadku obr. w srodku w aucie slychac dzwiek jakby czesczacego bulgotajacego powietrza. Gdzieś doczytałem że zapieczona geometria turbiny ale czy też przy tej okazji warto byłoby wymienić czujnik cisnienia doladowania lub na początek wyczyscic ale niechce nic sugerować. Mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość . Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Dzwiek szurania po puszczeniu gazu i przeladowania. Do regulacji sztanga turbo.

Zrob loga 011BS i 011 dynamicznego.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
W dniu 18.09.2022 o 15:43, nadybek napisał:

Dzwiek szurania po puszczeniu gazu i przeladowania. Do regulacji sztanga turbo.

Zrob loga 011BS i 011 dynamicznego.

Dziś pojechała do magika więc będę wiedział co jej dolega ale dzięki za podpowiedz. Przy okazji odkryty olej z odmy dekla więc zobaczymy co się okaże dalej ale chyba będzie dekiel do wymiany biorąc pod uwagę że są problemy z membrana w tych deklach.  Pozdrawiam. 

Opublikowano

Turbo rozebrane. Okazuje się że zatarta kierownica . Wszystko z regulacją czyszczeniem itp. i ma hulać.  Magik krzyknął 600 jestem ciekaw czy to dużo w Krakowie?? I jeszcze pokrywa zaworów do wymiany bo membrana puszczą olej a magik stwierdził że nie da gwarancji jeśli nie wymienię pokrywy. Aż tak bardzo nie siedzę w temacie więc niewiem do końca czy to prawidłowe działanie z jego strony. W poniedziałek ws,ystko składam więc dopisze do wątku jak zakończyła się choroba.

Opublikowano

Ale pokrywa leje olejem czy stwierdzone jest ze jest mokro w rurce z odmy? Tam zawsze bedzie mokro od oleju. Nowa odma tego nie poprawi.

Opublikowano

Kapie z rurki olej w ilości powiedziałbym znaczącej mechanik ( mój kolega całe życie więc nie sądzę żeby mnie naciagal na koszty tymbardziej ze wymianę dekla robi mi w cenie montażu demontażu turbo i kilku innych wężyków .)  stwierdził wadę membrany do tego jest mokro pod uszczelka w 1 czy 2 miejscach a była wymieniana na przestrzeni 2 mscy 2 krotnie. Do tego spec od turbo nie chce dać gwarancji bez wymiany pokrywy.

Opublikowano

Temat do zamknięcia. Turbo naprawione kierownica wymieniona była zatarta czyszczenie i nowa gruszka hula jak złoto dekiel wymieniony na oryginał w rurce śladowe ilości oleju wszystko okej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...