Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedoładowanie turbiny


BenBenedek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z turbiną, 4 "mechaników" poległo.

Jakieś 3 mieś temu, zapaliła mi się kontrolka od świec żarowych, auto ledwo jechało, zgasiłem , zapaliłem było ok. Za jakiś czas to samo, i co raz częściej.

Mechanik stwierdził, że gruszka na turbo, z racji przebiegu, planowałem wymienić turbinę , zrobiłem to. Nic nie pomogło, dalej to samo, wywalało ten sam błąd, pokazywało, że jakieś zaworki, itp. Wymieniłem zaworek, ten przy turbinie, ten na podszybiu (zdaje się różnicy ciśnień) , podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz wyczyszczony i nadal to samo.
 
Na kompie pokazuje, że żąda np. 1,8 a turbo podaje 1,5, dopiero jak wchodzi na ok 3 tyś obrotów, te wartości się wyrównują i jest ok .
Jak jeżdżę jak emeryt do 2 tyś obrotów, to rzadziej wywala błąd, najczęściej pod górę, na 3-4 biegu obroty ok 2,5 tyś. Czasami przy ok 2,5 - 3 tyś, prędkość ok 120-140 , szarpnie. 

Podciśnienie sprawdzone, wszystko szczelne.

Nie ogarniam za bardzo kompa , logów itp. ale staram się już szukać na własną rękę, to nikt nie jest w stanie tego zdiagnozować.
Powiedzcie jak to sprawdzić, co i ew jakie logi porobić itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w dział diagnostyki z tego silnika, na tym forum nic więcej napisać się już nie da na jego temat, masz tam wszystko opisane co i jak diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za taką pomoc.

 

Gdybym wiedział  jak za to się zabrać, o co z tym chodzi, gdzie i czego szukać, to bym tu nie pisał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez logów nie ma szans na dobrą identyfikacje problemu. Kontrolka świeć żarowych świadczy o problemie z DPF.

 

Co do diagnostyki to może ktoś ze spotowiczów pomoże Ci wykonać logi 

 . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, george napisał(a):

Bez logów nie ma szans na dobrą identyfikacje problemu. Kontrolka świeć żarowych świadczy o problemie z DPF.

 

Co do diagnostyki to może ktoś ze spotowiczów pomoże Ci wykonać logi 

 DPF został zregenerowany.

Po za tym pokazuje błąd niedopasowania. I faktycznie nie doładowuje.

Szukam informacji, jak to zdiagnozować, bo żaden "mechanik" nie ogarnia tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukasz informacji tylko o nie pytasz, a ja Ci podałem miejsce w którym tych informacji możesz poszukać, bo jak już wspomniałem, na temat tego silnika jest wszystko opisane co i jak diagnozować. Ale po co szukać jak można ciągle wypytywać o coś i tworzyć milion nowych tematów z tym samym pytaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał(a):

Nie szukasz informacji tylko o nie pytasz, a ja Ci podałem miejsce w którym tych informacji możesz poszukać, bo jak już wspomniałem, na temat tego silnika jest wszystko opisane co i jak diagnozować. Ale po co szukać jak można ciągle wypytywać o coś i tworzyć milion nowych tematów z tym samym pytaniem.

 

Po pierwsze, opisałem dokładnie swój problem, licząc, że ktoś miał podobny i mi coś podpowie, a pomoc przy zdiagnozowaniu jest dodatkowa prośbą.

Po drugie, gdybym znał się na tym, to bym sobie poczytał w necie, ale liczyłem , że ktoś mi konkretnie doradzi. Bo tak naprawdę to mechanicy powinny wiedzieć jak się to robi a nie ja sam mam tego szukać.

Po trzecie daruj już sobie swoje wywody jeśli nie masz zamiaru pomóc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba czegoś nie rozumiesz, jedyne co musisz potrafisz to czytać, znajdujesz w dziale z diagnostyką informacje na temat Twojego problemu i postępujesz zgodnie z instrukcjami, ale widzę oczekujesz, że ktoś przez neta powie Ci dokładnie którą śrubkę i czym odkręcić i do tego jeszcze dokładnie opiszę jaki masz problem. Otóż nie, nie ma tak łatwo i każde auto będzie inne, stąd musisz sam zakasać rękawy i wziąć się za diagnostykę bo dopiero w tedy tu na forum ktoś będzie mógł pomóc, a tak to zwyczajnie wróżenie z fusów, bo takich objawów jak Ty masz, miało wiele osób, i wiele osób znalazło inne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...