plejebusz Opublikowano 16 Listopada 2022 Opublikowano 16 Listopada 2022 Witam bardzo serdecznie, Moje A4 B7 2005 2.0 TDI zaczęło dziwnie się zachowywać po półrocznym postoju u mechanika i wymianie dwumasy, rozrządu, wkładu turbiny. Mianowicie na dwójce, trójce i czwórce komputer potrafił zdusić moc, żeby po chwilowym odpuszczeniu i dodaniu gazu moc powróciła. Mechanik twierdził, że to może być wina zapchanego DPF-a. Pare dni temi pojawiła się kontrolka zapełnienia DPF'a. Chciałem przegonić samochód samochód, żeby przepalić to co tam się zebrało. Podczas jazdy auto weszło w tryb awaryjny i brakło mu mocy. Auto pokazuje dwa błędy: "P1400 Zawór recyrkulacji spalin" oraz "P2002 Filtr cząsteczek stałych, rząd 1", dodatkowo migają świece żarowe. Przeczyściłem DPF środkiem do czyszczenia i osiągnąłem poziom zapełniania poniżej 20%, ale kontrolka i błędy nie zgasły. Szukając dalej, rozmontowałem EGR i zawór przed nim. Zawór był kompletnie zawalony i było widać, że od dłuższego czasu nie pracował. Zawór został wyczyszczony, ale nic to nie dało. Następnie odpiąłem kostkę od zaworu EGR i poprzednie błędy zniknęły, pojawił się tylko błąd "P0407 Czujnik 2 układu recurkulacji spalin" - spowodowany odpięciem. Podczas jazdy z odpiętą kostką ciągle był brak mocy. Teraz pytanie do forum: Czy warto rozważyć wymianę EGR? Nowy to koszt około 300PLN, ale zastanawiam się czy te objawy dają podstawę do takiej wymiany czy lepiej udać się do specjalisty. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się