Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, samochód 2.0 tfsi cncd, quattro, s tronic 2013r. Temat pisze drugi raz, temat pisałem o szarpaniu samochodu, a dokładnie silnikiem co przechodzą wibracje na całą budę, wspominałem, że dzieje się to do dojeżdżaniu i zatrzymaniu samochodu na skrzyżowaniu, lub po prostu zatrzymaniu samochodu. Nie dzieje się tak zawsze, tylko raz na jakiś czas, w dodatku nie wali check'iem w trakcje szarpania, ani co lepsze nie pokazuje żadnych błędów. Jedyne co udało mi się zaobserwować to to, że w chwili szarpania samochodu pokazuje wypadanie zapłonu, lub niewyregulowany zapłon (jeśli o dobrze pamiętam, jak coś takiego jest) na 2,3 i 4 cylindrze jednocześnie. Po kilku sekundach wszystko dochodzi do normy, można też w trakcie szarpania dodać gazu wtedy też wszystko się normuje. Świece wymieniane ok 1000km temu. Pomyślałem sobie, że może być też to wina paliwa, pojechałem na stacje raz zalałem 98 do pełna, niestety dalej to samo, potem pojechałem na kolejna stacje zalałem 95 do pełna dalej to samo. Patrzyłem całe okablowanie czy nie ma nigdzie przerwanego przewodu, czy może coś było lekko poluzowane i nie stykało, lecz wszystko było ok. Wiem, że jeszcze mogą być winne cewki, no ale żeby aż 3 naraz były wadliwe ? Jest to realne ale chyba mała jest szansa na to. Kończą mi się pomysły co to może być dalej. Słyszałem, że co niektórzy radzą wyczyścić kolektor ale jak by był tam syf to by działo się to prawie za każdym razem, a nie co jakiś czas. Jakieś pomysły co to może być, bo mi już się kończą,

Edytowane przez Szczypior21
Opublikowano

Zawsze na tych samych cylindrach wypada? Zamień cewki miejscami i sprawdź, czy się zmieni.

Opublikowano
3 godziny temu, Langista napisał(a):

Zawsze na tych samych cylindrach wypada? Zamień cewki miejscami i sprawdź, czy się zmieni.

Tak, zawsze na tych samych, błąd jest niewyregulowany zapłon na 2,4 cylindrze, a po sekundzie na 3 i to pokazuje przy tym ilość niewyregulowanych zapłonów 3 razy, 2 razy. Nie posiadam zdjęcia, żeby to pokazać. Ale mam nadzieje, ze zrozumienie napisałem.

Opublikowano

A rozrząd kiedyś był robiony?

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Patrykbfb napisał(a):

A rozrząd kiedyś był robiony?

Gdzieś tez około 1000km temu. Aktualny przebieg 170tys

Edytowane przez Szczypior21
Opublikowano

Zamień te cewki miejscami i sprawdź.

Opublikowano

Odma była wymieniana? Te silniki są na to czułe. Przed wymianą razrzadu też się tak działo?

Opublikowano
15 minut temu, Patrykbfb napisał(a):

Odma była wymieniana? Te silniki są na to czułe. Przed wymianą razrzadu też się tak działo?

Nie odmy nie było wymienianej, Tak przed wymianą rozrządu się to działo. Cewki zamienie jeszcze miejscami bo to nie zaszkodzi tylko mówie problem w tym, ze nie dzieje sie to zawsze i ciezko bedzie to sprawdzic czy faktycznie to cewki. 

Opublikowano
Teraz, Szczypior21 napisał(a):

Nie odmy nie było wymienianej, Tak przed wymianą rozrządu się to działo. Cewki zamienie jeszcze miejscami bo to nie zaszkodzi tylko mówie problem w tym, ze nie dzieje sie to zawsze i ciezko bedzie to sprawdzic czy faktycznie to cewki. A co dokładnie ma wspólnego odma z zapłonem ? Jeśli mógłbyś wytłumaczyć 

 

Opublikowano

Mam ten sam objaw, w dodatku występuje u mnie przez to słaby dół. Daj znać czy rozwiązałeś problem

Opublikowano
W dniu 12.12.2022 o 20:23, Ortu napisał(a):

Mam ten sam objaw, w dodatku występuje u mnie przez to słaby dół. Daj znać czy rozwiązałeś problem

Nie kolego, nie rozwiązałem problemu niestety. Dzisiaj po wróceniu z miasta przed domem zaczął samochód szarpać oraz zgasł, odpaliłem drugi raz znowu zaczął szarpać i zgasł. ODrazu komputer skan błędów i błąd p0016. Dochodzę chyba do wniosku, że może być to czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego.

Opublikowano

Witaj, kolego czy wymiana czujników dała jakiś rezultat?

Opublikowano
W dniu 9.01.2023 o 10:52, Ortu napisał(a):

Witaj, kolego czy wymiana czujników dała jakiś rezultat?

Nie wymieniałem czujników, zostały wymienione dwa zawory zmiennych faz rozrządu oraz dwa elektromagnesy, które nimi sterują. Problem znikł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...