Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolki ABS, ESP, AIRBAG po przekręceniu zapłonu.


bLACK_61094

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Już dawno po świętach a ja pierwszy raz w życiu mam choinkę na liczniku ...

 

Od kilku dni zaczęły się dziać dziwne rzeczy. 

Pierwsze co zauważyłem to po przekręceniu zapłonu przed odpaleniem zaczęła mi migać kontrolka od ESP i po odpaleniu było okej. Raz się działo tak a raz nie. 

Po jakimś czasie wgl się nie pojawiała, aż wreszcie wyrzuciło wielki wykrzyknik czerwony z napisem BREAKE. Po trzech piknięciach znikał i było okej, albo wystarczyło odpalić samochód jeszcze raz. 

Po podłączeniu komputera wyrzuciło mi błąd 1316 Moduł ABS i to co dziwne nie w sterowniku ABS tylko w klimatyzacji... Przez jakiś czas był spokój aż znowu ta sama sytuacja z wykrzyknikiem i błąd 0493 Czujnik ESP. 

Wreszcie dziś już całkowita choinka. Po wyrzuceniu wykrzyknika samochód dziwnie jechał, jakby nie bardzo miał moc. Odpaliłem jeszcze raz i było okej, dojechałem do domu z pracy. Podłączyłem komputer i wyrzucało takie błędy

 

- W module silnika wyrzucało błąd żeby sprawdzić błędy w zestawie wskaźników. 

- W module wskaźników :

0562 Czujnik poziomu oleju przerwa zwarcie z plusem

1316 Sterownik ABS przerwa zwarcie z plusem

1321 Sterownik poduszek powietrznych przerwa zwarcie z plusem

- W module ABS za którymś razem udało się z nim połączyć na chwilę i zaraz wyrzuciło wykrzyknik i nie dało się już połączyć z modułem 

0493 Jednostka czujników ESP wadliwy

- W module klimatyzacji 

1312 Magistrala danych układu napędowego 

 

Do tego zauważyłem że nie działają przyciski w kierownicy i czujniki parkowania. Oczywiście na zegarach raz wyrzuca jeszcze żółtą kontrolkę od oleju z napisem SENSOR. Jeszcze wyrzuciło w immobiliserze w pewnym momencie jakiś błąd i samochód kręcił ale nie odpalał. Raz odpalał raz nie. 

 

Podejrzewam dwie rzeczy

 -Pompa ABS sterownik 

- Kostka stacyjki 

 

Miał ktoś coś podobnego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuna nie, żadnej wilgoci, wszystkie kable w oryginalnych pancerzach. Nigdy nic nie było rzeźbione w instalacji wszystko oryginalne. Samochód ma sporo przejechane 390.000

Kable od sterownika ABS od razu wchodzą w zakole tak ECU jest na podszybiu, może tam coś się dzieje. Nigdy tam nie zaglądałem, patrzyłem żeby się tam dobrać trzeba zrzucić wycieraczki i cały plastik podszybia.

Edytowane przez bLACK_61094
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wymieniony miesiąc temu, myślałem że może za mocny Varta 77Ah 780A. Założyłem na chwilę stary i nie ma różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Akumulator w jakim stanie? Może jest padnięty?

 

Dziś udało mi się odpalić za którymś razem. Bo tak to kręci i nie odpala jak wywali czerwony wykrzyknik BREAKE. 

I udało mi się wtedy połączyć ze sterownikiem ABS. Był tam błąd 1826 czujnik kąta skrętu kierownicy napięcie zasilające zacisk 30

Po kasowaniu wracało i znowu wyrzucało wykrzyknik który zaraz znikał. Zgasiłem i już nie mogę odpalić znowu.

 

No i w blokach pomiarowych kąt skrętu pokazywał cały czas 0 jak kręciłem kierownicą. Może to być tego wina ? Ale dlaczego nie chce odpalić ?

Edytowane przez bLACK_61094
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...