Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 TDI BPW] Problem z osiągnięciem prawidłowej temperatury cieczy chłodzącej


piotrek-tje

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam problem z osiągnięciem prawidłowej temperatury cieczy chłodzącej w A4 B7 2.0 TDI BPW. Temperatura, jaką osiąga płyn to 58-60 stopni i ani stopnia więcej, po włączeniu ogrzewania spada o kilka stopni (temperatura sprawdzona przy pomocy VCDS-a, wskazówka na desce rozdzielczej pokazuje to samo). Górny wąż od chłodnicy jest gorący, dolny - całkowicie zimny, zimny jest również wąż lecący do termostatu. Wymieniłem dwa razy termostat (jeden Mahle, drugi OEM o nr 044121113), ale na obu sytuacja identyczna. Nie ma żadnych problemów z ogrzewaniem wnętrza, czy bulgotaniem w zbiorniczku wyrównawczym. Mogę przejechać kilkadziesiąt kilometrów w szybkim tempie po autostradzie, a temperatura stoi w miejscu.

Co jeszcze można w tej sytuacji sprawdzić?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po nocy stania, przed odpaleniem auta, temperatura wody i temperatura otoczenia jest taka sama? Sprawdź vcdsem, to pokaże czy czujnik dobrze mierzy temperaturę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, H4mm3R napisał(a):

Czy po nocy stania, przed odpaleniem auta, temperatura wody i temperatura otoczenia jest taka sama? Sprawdź vcdsem, to pokaże czy czujnik dobrze mierzy temperaturę. 

 

Cześć, dziś rano sprawdziłem wartości temperatur:
- temperatura otoczenia: 0 stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 0 stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 0 stopni Celsjusza.

Po przejechaniu 80 kilometrów ponowny pomiar:
- temperatura otoczenia: 7 stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 64,8  stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 65 stopni Celsjusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrek-tje napisał(a):

 

 

Cześć, dziś rano sprawdziłem wartości temperatur:
- temperatura otoczenia: 0 stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 0 stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 0 stopni Celsjusza.

Po przejechaniu 80 kilometrów ponowny pomiar:
- temperatura otoczenia: 7 stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 64,8  stopni Celsjusza,
- temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 65 stopni Celsjusza.

Jeszcze do tego pewnie dolny wąż zchłodnicy na termostay zimny....Niee uwierzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, OLIVER napisał(a):

Jeszcze do tego pewnie dolny wąż zchłodnicy na termostay zimny....Niee uwierzę 

Mnie też ciężko w to uwierzyć, ale żeby nie być gołosłownym to nagram jutro filmik z pomiarem pirometrem dla rozwiania wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób coś innego. Odpal logi z bloków, w których widać temperaturę z każdego z czujników temperatury, w tym oleju. Albo termostat otwarty na stałe, albo wentylator ciągle chłodzi i jest do wymiany (z tego co wiem są w całości ze sterownikiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Langista napisał(a):

Zrób coś innego. Odpal logi z bloków, w których widać temperaturę z każdego z czujników temperatury, w tym oleju. Albo termostat otwarty na stałe, albo wentylator ciągle chłodzi i jest do wymiany (z tego co wiem są w całości ze sterownikiem).

W pliku wrzuciłem kawałek loga z dzisiejszej jazdy.
Nie za bardzo potrafię robić łączone logi z różnych bloków, ale jeśli będzie potrzeba to postaram się wykonać je w najbliższym czasie.

Przy ciągle otwartym termostacie wąż od niego byłby choć trochę ciepły, a jest całkiem zimny, wentylator nie pracuje.
Na zdjęciach pomiar pirometrem po przejechaniu 20 kilometrów:

 

Dolny wąż.jpg

Górny wąż chłodnicy.jpg

Po przejechaniu 20 km.jpg

Wąż termostatu.jpg

Log Audi A4 B7.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest log. Wchodzisz w sterownik silnika, bloki pomiarowe i masz tam opcje wykonania logów, możesz z 3 różnych grup zalogować, wybierz sobie taki kanał, w którym będziesz miał temperaturę silnika, temperaturę wody.

https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

 

Chyba jest też blok, który ma stopień otwarcia termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo pewnie termostat :)
Pamiętaj też, że 2.0TDI rozgrzewa się wolniej niż inne warianty napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsyłam loga do wglądu :)

LOG-01-019-061-071-291.CSV

 

Edit:

Nikt nie ma pomysłu? :/

Edytowane przez piotrek-tje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (dwupinowy, nr 06A919501A) - wskazówka w pionie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...