Koalakm Opublikowano 18 Stycznia 2023 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Czesc Dzis rano po ujechaniu 1km pojawil sie komunikat "Instalacja awaria! Proszę udac się do serwisu" z ikonka zoltego akumulatorka. Auto na biegu jalowym (rozgrzane) trzyma troche wyzsze obroty w granicach 1100 - jak widac na zdjeciu. Zalaczam screen. Zrobie po pracy autoscan i wrzuce oczywiscie, ale moze juz macie jakies wskazowki co to moze byc i co jeszcze sprawdzic?
Muskel1 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Wygląda na brak ładowania ale bez autoscanu trudno postawić diagnozę. Sprawdź pod maska czy pasek, który napędza alternator nie pękł.
Koalakm Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2023 31 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wygląda na brak ładowania ale bez autoscanu trudno postawić diagnozę. Sprawdź pod maska czy pasek, który napędza alternator nie pękł. Dzieki Muskel - tak to wlasnie przyszlo mi do glowy czy pasek nie spadl albo cos, ale jest ok na miejscu. Jak to bedzie alternator to masakra troche bo koszt bedzie spory pewnie naprawy... no ale zrobie autoscan i wkleje i zobaczymy
Muskel1 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Opublikowano 18 Stycznia 2023 (edytowane) Sprawdź miernikiem napięcie ładowania na pracującym silniku, najpierw w komorze silnika (na biegunie plusowym pod maską) i później na klemach akumulatora. Edytowane 18 Stycznia 2023 przez Muskel1 1
Koalakm Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2023 jeszcze zapytam czy ja mam 1 akumulator normalnie czy tam moga byc 2?
Koalakm Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2023 Alternator amen. Brak ładowania. Dam znać ile naprawa. Pozdrawiam
Koalakm Opublikowano 19 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2023 Regeneracja 500zl (w tym też sprzegielko bo już było takie sobie) + robota mechanika. Ogólnie przyczyną był jakiś czas temu wyciek ropy (wąż wysokiego ciśnienia strzelił) - zalało ostro alternator też. Przy mnie Pan rozebrał alternator i taki osad był jakby maź i odrazu powiedział że wyciek musiał być oleju albo ropy.
Muskel1 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Wymień przy okazji pasek napędzający alternator. Jeżeli polał się po nim diesel to może wkrótce pęknąć.
Koalakm Opublikowano 20 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2023 9 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Wymień przy okazji pasek napędzający alternator. Jeżeli polał się po nim diesel to może wkrótce pęknąć. Tak pasek był odrazu wymieniony po tym zalaniu. Dzięki ?
Koalakm Opublikowano 24 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2023 W sumie koszt 650zl = naprawa alternatora 500 + robocizna mechanika 150 (w tym dolal troche plynu chlodniczego). Ja mam alternator VALEO (podobno tak czy tak bardziej awaryjne niz BOSCH) i mozna kupic uzywany od 150 - 400, jednak ja wybralem naprawe regeneracje, bo jakby nie bylo mam wymienione najwazniejsze czesci na nowe. Jeszcze taka informacja byc moze komus sie przyda jak skonczy sie prad lub ropa (oba przypadki przerobilem). Auto daje czasem trafne komunikaty (jak np. w przypadku braku prad typu "system pre sense nie dziala") ale tez malo trafne jak "przekladania: awaria udaj sie do serwisu" (a tak naprawde zgasl silnik - w przypadku braku paliwa jak i pradu). To tak na marginesie zeby ktos sie nie wsytraszyl ze wszystko mu sie popsulo. Natomiast dosc wazna informacja to tez taka ze jak jestesmy w ruchu autem i skonczy sie prad lub paliwo to system generuje rozne komunikaty jak powyzej ale co najwazniejsze skrzynia przelaczana jest automatycznie na "luz" czyli w skrocie mowiac da sie sila rozpedu jeszcze gedzies dokulac - co naprawde jest przydatne ;). 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się