Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samochód odpala po czym gaśnie i dalej już tylko kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od jakichś 4 miesięcy borykam się z problemem z odpalaniem. Od początku, na wyjeździe następnego dnia gdy miałem wracać samochód zaczął kręcić, lecz nie odpalił. Próbowałem kilka razy, lecz nie mógł załapać, tylko kręcił. Dodam, że nigdy wcześniej nie było problemów z odpalaniem. Pierwszy mechanik odpowietrzył mi układ i stwierdził, że to z powodu niskiego stanu oleju (co było dla mnie niedorzeczne, bo kontroluję jego stan i nie było żadnych ubytków). Odebrałem samochód, lecz po ok. dwóch tygodniach bezproblemowej pracy powtórka z rozrywki. Samochód jakby zapalił na chwilę, lecz zaczął nierówno chodzić jakieś 2 sekundy i padł. Dalej już tylko kręcił. Kolejny mechanik wymienił mi filtr paliwa i stwierdził, że przez kilka dni testów nic się nie dzieje więc odebrałem auto. Dwa tygodnie i znowu powtórka. Ostatni mechanik polecił odpalić samochód plakiem w razie takiej sytuacji aby móc dojechać na miejsce. Tak też zrobiłem i samochód faktycznie odpalił. Od tego czasu znowu działał ok. 2 tygodni lecz znowu to samo. Dodam że stan oleju prawidłowy cały czas. Kolejny raz oddałem do mechanika. Wymienił mi pompę paliwa mechaniczną na głowicy (podciśnienia), pompę paliwa elektryczną w baku, przekaźnik, uszczelki, wyłączył immobiliser, oczyścił układ paliwa, w którym znajdowały się opiłki (pewnie z uszkodzonej pompy) i samochód do odbioru. Mechanik stwierdził, że wymienił wszystko co mogło być przyczyną takiego zachowania. Samochód tym razem ok. 3 tygodnie jeździł bez problemów, po czym powtórka z rozrywki. Znowu plak i na razie pali. Włożyłem już kupę pieniędzy i nie mam zielonego pojęcia co jeszcze może być powodem. Wygląda to tak jakby się układ zapowietrzał.

 

Dodam, że jak samochód postoi 1-2 dni to potem przy próbie odpalenia zaskakuje od razu, ale przez 1-2 sekundy pracuje nierówno, po czym się stabilizuje. W sytuacjach opisanych powyżej również tak było, że samochód odpalił, 1-2 sekundy pracował nierówno, ale zamiast się ustabilizować to zgasł i nie chciał potem załapać bez plaka. Nie mam już siły, może ktoś ma pomysł co jeszcze może być. 

 

A no tak, zapomniałem o podstawie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, żadnych błędów też nie mam na desce, silnik pracuje równo przez cały czas, nie gaśnie w czasie trasy, nie ma problemów z odpalaniem gdy niedawno było jechane, nie szarpie. Paliwo tankuje na renomowanych stacjach (orlen, schell itp.).

 

Podsumowując, wymienione zostały: filtr paliwa, pompa podciśnieniowa na głowicy, pompa paliwa w baku, przekaźnik, wyłączony immobiliser, wymieniony akumulator, wyczyszczony układ.

Opublikowano (edytowane)

Soczysty opis. Większość informacji w nim zawarta zupełnie niepotrzebna/nieprzydatna ;)

Zamiast tych mniej przydatnych,  poinformuj o wersji/symbolu silnika (najlepiej uzupełnij/podaj prawdziwe dane w profilu). Nie pisz w odpowiedzi "no przecież piszę w dziale takim to a takim, więc chyba jasne co to za silni/auto", tu potrzebne jest solidna/pewna informacja z Twojej strony, a nie "Ty wiesz, a my się domyślamy".

Nie miej nadziei, że na podstawie Twojego opisu, podamy przyczynę zaistniałej sytuacji. Tu potrzebne jest więcej danych (np. logi odpowiednich grup wykonane w chwili występowania usterki - pracuje nierówno)

Edytowane przez Tomnik
  • Haha 1
Opublikowano
10 godzin temu, Tomnik napisał(a):

 potrzebne jest więcej danych (np. logi odpowiednich grup wykonane w chwili występowania usterki - pracuje nierówno)

13 23 18 04 

Dolożyć zaworek zwrotny na zasilaniu paliwem z baku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...