Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w wydechu. Audi a6c6


Soolider123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z Audi A6C6. No więc mam taki problem ze w wydechu zbiera się olej co powoduje plamy pod silnikiem. No więc tak jakoś 3 miesiące temu było robione uszczelnianie silnika oringi na wale, na pokrywach zaworu itd. Była też regenerowana turbina. No i tak na początku myślałem że to wina regeneracji turbiny że turbina bierze olej itd. Oddałem turbine ponownie na sprawdzenie - gwarancje. No i tak w warsztacie co regenerowali turbine powiedzieli ze wszystko jest z nią w porządku. Myślę dobra, zobacze czy dalej olej będzie wyciekał. Dzisiaj postawiłem auto na parkingu po jeździe i dalej jest plama. Ktoś może z was miał podobny problem? Co to może być? Odma? Dodamy tylko ze EGR nie mam, mam zaślepiony i wyłączony. To odma może być wadliwa? Auto to Audi a6c6 3.0TDI BMK. Odma jeszcze nie była ruszana, a samochod jest z 2005roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że tak. Podobno mechanik wszystko czyścił.  No ale nie wiem czy czyscil tylko z zewnatrz samochod czy tez uklad wydechowy (watpie w to) Olej nie pluje z wydechu tylko jest on pod samochodem. Dokładnie pod osłona silnika.  Dodaje filmik jak to było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro umawiam się na wymianę odmy. Myślę że to jest to jak turbina 2 razy była sprawdzana... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Soolider123 napisał(a):

ze w wydechu zbiera się olej co powoduje plamy pod silnikiem

 

6 godzin temu, Soolider123 napisał(a):

Olej nie pluje z wydechu tylko jest on pod samochodem

Zdecyduj się, gdzie masz ten olej. 

Napiszę - olej znajduje się w DOLOCIE, a nie w układzie wydechowym. To złącze, które luzujesz na jakościowo niskim, po za skalą, materiale video znajduje się (domyślam się) z przodu (tak ?) auta na przewodach dolotu. Jest to :

-jego pozostałość po poprzedniej niesprawnej turbosprężarce

- lub, jeśli jest to prawdą, co opowiada Ci mechanik, o czyszczeniu, olej przedostający się teraz, przy nowej(zregenerowanej) turbinie 

 Przeczyść  intercoolery, najniższe przewody dolotu i obserwuj na wiadomą okoliczność. 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tomnik napisał(a):

 

Zdecyduj się, gdzie masz ten olej. 

Napiszę - olej znajduje się w DOLOCIE, a nie w układzie wydechowym. To złącze, które luzujesz na jakościowo niskim, po za skalą, materiale video znajduje się (domyślam się) z przodu (tak ?) auta na przewodach dolotu. Jest to :

-jego pozostałość po poprzedniej niesprawnej turbosprężarce

- lub, jeśli jest to prawdą, co opowiada Ci mechanik, o czyszczeniu, olej przedostający się teraz, przy nowej(zregenerowanej) turbinie 

 Przeczyść  intercoolery, najniższe przewody dolotu i obserwuj na wiadomą okoliczność. 

Filmik dostałem od mechanika sms'em ja tego nie nagrywałem. Olej tak znajduje się w dolocie. To co na filmiku to olej przed sprawdzeniem drugi raz turbiny. Bo pierwsza regeneracja byla 3 miesiace temu (12miesiecy gwarancji) Mechanik powiedzial ze coś poszło  nie tak z wcześniejszą regeneracja i żebym oddał z powrotem do sprawdzenia. No i tak oddałem tą turbine i serwis powiedzial ze turbina jest w jak najlepszym porządku ze to wina odmy, egr a nie turbiny. W wtorek odebrałem turbine zawiozłem do montażu w czwartek samochod odebrałem, a dzisiaj niedziela i jest plamka pod autem. 

Edytowane przez Soolider123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam za bardzo układu w BMK ale jak wiesz dokąd idzie odma śledząc ją od pokrywy zaworów, to sprawdź jak w środku wyglądają jej przewody. Taka ilość oleju w dolocie w przeciągu 3 miesięcy dla mnie jest niemożliwa poprzez zepsutą odmę. Turbo śmietnik najprawdopodobniej, niech zmieni zakałd co ją regenerował bo partolą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie. Samochod trafił do innego warsztatu. Bo jak leciało tak leci z dolotu. Mechanik z innego warsztatu stwierdził że turbosprezarka jest źle zregenerowana wysłał mi filmik jak turbosprezarka się już zaciera. Turbosprezarka pojechała w piatek do innej firmy która regeneruje " KRYMAR w Białymstoku" na sprawdzenie i ponowna regeneracje. Mam dostać opis co w danej turbosprężarce było źle i mam jechać do firmy o zwrot kosztów. Dodam tylko ze profilaktycznie zostanie wymieniona odma jak już turbosprezarka jest wyciągnięta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmę wypadało zrobić już na samym początku.. , co do zwrotu hajsu za poprzednie regenerację, to wszystko w rękach kolejnego serwisu, który udowodni, że powodem zatarcia były zbyt duże lub zbyt małe luzy nominalne. Olej w dolocie nie mógł spowodować zatarcia się sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Langista napisał(a):

Odmę wypadało zrobić już na samym początku.. , co do zwrotu hajsu za poprzednie regenerację, to wszystko w rękach kolejnego serwisu, który udowodni, że powodem zatarcia były zbyt duże lub zbyt małe luzy nominalne. Olej w dolocie nie mógł spowodować zatarcia się sprężarki.

Okaże się, w poniedziałek - wtorek co było z nią nie tak. Mam dostać opis co w danej turbosprężarce było nie tak, oraz co zostało zrobione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, turbosprezarka została w innej firmie zregenerowana, dolot wyczyszczony odma wymieniona a dalej są plamki pod samochodem. Nie wiem co juz o tym myśleć. Ktoś może pomoże co dalej sprawdzać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...