Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie wartości filtra cząstek stałych


Przemos

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki przebieg? 350 kkm?

Filtr osiągnął już dawno temu max. wartość zapełnienia. Należałoby go wymienić na nowy lub oddać do profesjonalnego czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym wnioskujesz ze ma max?co nie pasuje.Przebieg 250000tys

Edytowane przez Przemos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez własnie mi sie ta wartość nie podobała,z tym że żadnych błedów nie miałem i wypalał sie co jakiś czas.zbiera sie dobrze.Regeneracja pomoże?Czy najlepiej go wywalić.Żadna kontrolka się nie zapala.

Edytowane przez Przemos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Przemos napisał(a):

Po czym wnioskujesz ze ma max?co nie pasuje.Przebieg 250000tys

Nie pasuje do wartości popiołu. Zakładając, że auto i silnik są sprawne, auto ma spokojnie 50-100 kkm  więcej nalatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być przyczyna że zmieniłem olej z 0w30 na 5w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vw 504 00  507 00.Stosowałem go również do passata b6  140km CBAB na CR

i dpf wypalał mi sie co 300-320km

Edytowane przez Przemos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolno go stosować do tego silnika i nie jest to na pewno powodem wartości popiołu jaką masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze to masa ludzi ma z tym popiołem problem! Jak zrobię wypalanie serwisowe to pomorze coś?Czyścic go czy wywalić całkowicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstawanie i zapełnienie filtra popiołem nie jest problemem tylko normalnym zjawiskiem.

Sadza, która powstaje w wyniku spalania gromadzi się w filtrze i podczas regeneracji wypala się na popiół, który pozostaje w filtrze i z biegiem czasu osiąga wartość max., przy której należy dpf wymienić lub wyczyścić.

Tak jak hamulce są częściami zużywającymi się, tak dpf jest tak samo częścią, która nie jest wieczna. 

Regeneracja serwisowa nie prowadzi do wyczyszczenia dpf z popiołu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co byś proponował regeneracje czy wycięcie i spokój na zawsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Przemos napisał(a):

To co byś proponował regeneracje czy wycięcie i spokój na zawsze?

Jak Cię palec zaboli też utniesz rękę?

Wycinanie dpf to druciarstwo kosztem zdrowia innych. 

Oddaj filtr, tylko do firmy zajmującej się profesjonalnie czyszczeniem dpfów a nie do pana Mietka, który wypłuka filtr wężem ogrodowym. Po takim profesjonalnym czyszczeniu filtra, dpf jest prawie jak nowy i posłuży następne 200 kkm. Warunkiem jest oczywiście sprawność silnika i osprzętu oraz brak uszkodzeń w filtrze.

Cena nowego oryginalnego filtra w tym przypadku ok 1/5 ceny wartości auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zanim oddasz dpf do czyszczenia musisz zweryfikować jaka jest przyczyna takiej wartości popiołu przy obecnym przebiegu.

Są 2 możliwości, albo masz skręconą szafę o jakieś 100 kkm, albo przebieg jest realny a silnik wytwarza nadmierną ilość sadzy, co przekłada się następnie na ilość popiołu.

Soft oryginalny czy po chipie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log-WAUZZZ8K39A136926-roznica cisnienia dpf.txtSoft orginalny.Dpf wypala mi się w granicach 800 -1000km z tego co zauważyłem.Filtr dam do prania ale ciekawi mi jeszcze jedna rzecz a mianowicie cisnienia.Ponoc na wyłączonym silnku powinny być bliskie zeru lub zero a u mnie jest -7.ponoć może być walniety czujnik.Dodam że autem jezdziła kobieta przewaznie po mieście!Da się zamontować jakąś diode led do wypalania dpf-a?

Edytowane przez Przemos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość różnicy ciśnienia na wolnych obrotach przy nowym lub niezapełnionym dpfie oscylują w garanicach 5-7 hPa

Z biegiem czasu i poziomen zapełnienia filtra jest ona odpowiednio  wyższa. 

Wartość ujemna może świadczyć o niewłaściwym wskazaniu. Możesz przeprowadzić adaptację tego czujnika i obserwować czy się coś zmieni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A umiał byś napisać jak to zrobić?bo nie robiłem tego jeszcze.A który to czujnik wrazie czego by trza było wymienić?z tyłu dpf-a czy z przodu bliżej turbiny?

 

Napisałeś ze na wolnych obrotach oscyluje w granicach 5-7hPa.

mi pokazuje -7 na wyłączonym silniku a ponoć powinno być bliskie zeru.

Edytowane przez Przemos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...