Przemos Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Witam.Mógł by mi ktoś powiedzieć czy wartości mojego filtra sa ok?Log-SRC RP08-WAUZZZ8K39A136926-filtr czastek stałych pomiar.txt
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Jaki przebieg? 350 kkm? Filtr osiągnął już dawno temu max. wartość zapełnienia. Należałoby go wymienić na nowy lub oddać do profesjonalnego czyszczenia.
Przemos Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) Po czym wnioskujesz ze ma max?co nie pasuje.Przebieg 250000tys Edytowane 2 Marca 2023 przez Przemos
Przemos Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) tez własnie mi sie ta wartość nie podobała,z tym że żadnych błedów nie miałem i wypalał sie co jakiś czas.zbiera sie dobrze.Regeneracja pomoże?Czy najlepiej go wywalić.Żadna kontrolka się nie zapala. Edytowane 2 Marca 2023 przez Przemos
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 1 minutę temu, Przemos napisał(a): Po czym wnioskujesz ze ma max?co nie pasuje.Przebieg 250000tys Nie pasuje do wartości popiołu. Zakładając, że auto i silnik są sprawne, auto ma spokojnie 50-100 kkm więcej nalatane.
Przemos Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 A może być przyczyna że zmieniłem olej z 0w30 na 5w30?
Przemos Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) vw 504 00 507 00.Stosowałem go również do passata b6 140km CBAB na CR i dpf wypalał mi sie co 300-320km Edytowane 2 Marca 2023 przez Przemos
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Wolno go stosować do tego silnika i nie jest to na pewno powodem wartości popiołu jaką masz.
Przemos Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 z tego co widze to masa ludzi ma z tym popiołem problem! Jak zrobię wypalanie serwisowe to pomorze coś?Czyścic go czy wywalić całkowicie?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Powstawanie i zapełnienie filtra popiołem nie jest problemem tylko normalnym zjawiskiem. Sadza, która powstaje w wyniku spalania gromadzi się w filtrze i podczas regeneracji wypala się na popiół, który pozostaje w filtrze i z biegiem czasu osiąga wartość max., przy której należy dpf wymienić lub wyczyścić. Tak jak hamulce są częściami zużywającymi się, tak dpf jest tak samo częścią, która nie jest wieczna. Regeneracja serwisowa nie prowadzi do wyczyszczenia dpf z popiołu.
Przemos Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 To co byś proponował regeneracje czy wycięcie i spokój na zawsze?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 46 minut temu, Przemos napisał(a): To co byś proponował regeneracje czy wycięcie i spokój na zawsze? Jak Cię palec zaboli też utniesz rękę? Wycinanie dpf to druciarstwo kosztem zdrowia innych. Oddaj filtr, tylko do firmy zajmującej się profesjonalnie czyszczeniem dpfów a nie do pana Mietka, który wypłuka filtr wężem ogrodowym. Po takim profesjonalnym czyszczeniu filtra, dpf jest prawie jak nowy i posłuży następne 200 kkm. Warunkiem jest oczywiście sprawność silnika i osprzętu oraz brak uszkodzeń w filtrze. Cena nowego oryginalnego filtra w tym przypadku ok 1/5 ceny wartości auta.
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Przede wszystkim zanim oddasz dpf do czyszczenia musisz zweryfikować jaka jest przyczyna takiej wartości popiołu przy obecnym przebiegu. Są 2 możliwości, albo masz skręconą szafę o jakieś 100 kkm, albo przebieg jest realny a silnik wytwarza nadmierną ilość sadzy, co przekłada się następnie na ilość popiołu. Soft oryginalny czy po chipie?
Przemos Opublikowano 3 Marca 2023 Autor Opublikowano 3 Marca 2023 (edytowane) Log-WAUZZZ8K39A136926-roznica cisnienia dpf.txtSoft orginalny.Dpf wypala mi się w granicach 800 -1000km z tego co zauważyłem.Filtr dam do prania ale ciekawi mi jeszcze jedna rzecz a mianowicie cisnienia.Ponoc na wyłączonym silnku powinny być bliskie zeru lub zero a u mnie jest -7.ponoć może być walniety czujnik.Dodam że autem jezdziła kobieta przewaznie po mieście!Da się zamontować jakąś diode led do wypalania dpf-a? Edytowane 3 Marca 2023 przez Przemos
Muskel1 Opublikowano 3 Marca 2023 Opublikowano 3 Marca 2023 Wartość różnicy ciśnienia na wolnych obrotach przy nowym lub niezapełnionym dpfie oscylują w garanicach 5-7 hPa Z biegiem czasu i poziomen zapełnienia filtra jest ona odpowiednio wyższa. Wartość ujemna może świadczyć o niewłaściwym wskazaniu. Możesz przeprowadzić adaptację tego czujnika i obserwować czy się coś zmieni.
Przemos Opublikowano 3 Marca 2023 Autor Opublikowano 3 Marca 2023 (edytowane) A umiał byś napisać jak to zrobić?bo nie robiłem tego jeszcze.A który to czujnik wrazie czego by trza było wymienić?z tyłu dpf-a czy z przodu bliżej turbiny? Napisałeś ze na wolnych obrotach oscyluje w granicach 5-7hPa. mi pokazuje -7 na wyłączonym silniku a ponoć powinno być bliskie zeru. Edytowane 3 Marca 2023 przez Przemos
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się