Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Panewki 1.8T BFB - czy trzeba ściągać czapkę?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciao Amigo. 
 

Czy aby wymienić panewki na wale i na korbach trzeba ściągnąć głowice w 1.8t BFB? Czy da radę to robić z dołu? 
 

thx
 

 

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Dominojahaś napisał(a):

Czy aby wymienić panewki na wale i na korbach trzeba ściągnąć głowice w 1.8t BFB? Czy da radę to robić z dołu? 

chyba dałoby radę tylko od dołu, ale pewny w 100% nie jestem...

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

Czy Twoja pewność jest czymś poparta? Pytam bo nie chce stanąć w połowie roboty 

Opublikowano

Dlaczego chcesz wymienić? 

Opublikowano

Bo dostałem info że coś wali, podejrzenie panewki ale nie ma pewności bo wymiana upg była i może c**jowo

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Dominojahaś napisał(a):

Czy Twoja pewność jest czymś poparta? Pytam bo nie chce stanąć w połowie roboty 

pewny w 100% nie jestem - tak napisałem :wink: ,a czym poparte jest moje że chyba raczej tak? no cóż widziałem jak to sie robi....

 

ale może niech się wypowie ktoś tu jeszcze bo głowy na pewniaka nie dam... tak tylko mocno wydaje mi się że dałoby radę...

Edytowane przez sahipp
Opublikowano
9 godzin temu, Dominojahaś napisał(a):

Bo dostałem info że coś wali, podejrzenie panewki ale nie ma pewności bo wymiana upg była i może c**jowo

To tak nie działa, że jak już panewka stuka ty ja wymienisz i będziesz jeździć długo i szczęśliwie. Ale tak, da się to zrobić z dołu 

Opublikowano (edytowane)

Na korbach wymienisz, wiem bo robiłem. Ale jeśli na aucie silnik to głównych nie wymienisz. Jeśli silnik na stole to bez problemu to i to. 

Apropo panewka jak puka to z jakiegoś powodu coś ją uszkadza, u mnie się obracało i po wymianie chwila była dobrze potem znów pukało, winien był jajowaty korbowod, a tu już głowice musisz ściągnąć

Edytowane przez Dawid-1999
Opublikowano

Bez wyjęcia wału nie zrobisz panewek głównych i oporowych. Jak już puka to raczej wał i korby do sprawdzenia i ewentualnie obróbki. Po zdjęciu misy możesz jedynie przeprowadzić weryfikację odkręcając ostatnie stopki i patrząc jak wyglądają panewki. Korbowodowe możesz wstępnie sprawdzić ciągając za korbowód góra-dół i nie może być luzu (na boki wzdłuż osi wału delikatny luz zawsze będzie, chodzi o luz promieniowy)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...