Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty silnika, szarpanie podczas jazdy


witojn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam od ponad roku wspaniały samochód jakim jest audi a4 b5 silnik to 1.6 o oznaczeniu AHL jakieś 2 miesiące temu silnik zaczął falować na obrotach, na zimnym silniku przy dodaniu gazu obroty silnika spadają tak ze samochód prawie gaśnie a przy jeździe a mianowicie gdy przycisnę gaz i chce np kogoś wyprzedzić zaczyna szarpać silnikiem i nie chce zbytnio jechać vag pokazał błąd sondy lambda więc zakupiłem nową lecz nie z bosha tylko zamiennik i problem nie ustał błąd w ciąż wyskakuje na vagu świece zostały juz wymienione. Nie wiem za mam się zabrać a chciałbym doprowadzić ten silnik do stanu w którym nie będę się bał wyprzedzić innego pojazdu z obawą że  zacznie szarpać i nie wyrobie się schować PS: samochód nie posiada instalacji gazowej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś sondę lambda na tani zamiennik i dziwisz się że nie działa. Albo Bosch albo nic, taka brutalna rzeczywistość.

Co do reszty, szukaj nieszczelności w układzie podciśnienia, bo to on najprędzej jest winowajcą takiej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze co to za błąd był bo nie każdy błąd zaraz oznacza jej uszkodzenie. A może problem w instalacji pomijam już fakt tanich zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze wykręcić świece i na każdej z cewek sprawdzać jaką dają iskrę. W poniedziałek miałem auto, w którym znajomy rok temu wymieniał świece na oryginały (ford). Równo po roku wszystkie z dnia na dzień szlag trafił, iskra zamiast na elektrodę, szła w środek świecy.

 

Do sprawdzenia również cewki lub kable zapłonowe, ale wypadanie zapłonu można sprawdzić w vcds w blokach pomiarowych. Jakie paliwo tankujesz? Nie stało się to zaraz po zatankowaniu?

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam juz jaki błąd dokładnie był aczkolwiek fakt zamienik nie zastąpi w 100% orginalu ale za ten zamiennik i tak dałem sporo, podciśnienia wszystkie są ok. Moja teza jest taka ze ten zamiennik który kupiłem działałby ale od nowości jest uszkodzony ale to moje zdanie i mogę się mylić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo zawsze z BP wiec jakościowo dobre paliwo a objawy nie nie pojawiły się po zatankowaniu a świece to raczej nie możliwe ponieważ wymieniłem je jakoś i sierpniu a jeżeli chodzi o błędy to wywala tylko i wyłącznie jeden błąd związany z sonda 

Edytowane przez witojn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czujniki do audi tylko Ori lub OEM, reszta jest niepewna i kupuje się je na własne ryzyko. Bardzo jednak możliwe, że stara sonda była sprawna a błąd powstał z powodu złego spalania. Jak nie masz dostępu do programu vcds, wykręć świece i sprawdzaj po kolei jakie dają iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojadę dzis do kuzyna na diagnostykę i zobacze wtedy co tam wyjdzie ze się nie zdziwię jak nadal tylko błąd sondy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable zapłonowe jak dla mnie napewno do wymiany, pisałeś że świece wymieniałeś o przewodach nie wspominałeś nic to myślę że już mija ich żywot. Przy obecnych warunkach pogodowych, i dużej wilgoci najbardziej to się objawia właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...