Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stan filtra DPF w A4 B8 2.0TDI


bercik2

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Silnik musi pracować.

ok ogarne to jeszcze dzis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na wolnych obrotach na biegu jałowym oraz przy 2500 obr/min na biegu jałowym.

Wybierz obroty silnika z listy, tak aby były widoczne. W sumie możesz wybrać 12 wartości z listy, które mają być pokazane w okienku.

Status regeneracji jest niepotrzebny, możesz odhaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Silnik na wolnych obrotach na biegu jałowym oraz przy 2500 obr/min na biegu jałowym.

Wybierz obroty silnika z listy, tak aby były widoczne. W sumie możesz wybrać 12 wartości z listy, które mają być pokazane w okienku.

Status regeneracji jest niepotrzebny, możesz odhaczyć.

aktualizuje

IMG_2063.JPG

IMG_2064.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Czy czujnik różnicy ciśnień był wymieniony na nowy po czyszczeniu?

nic mi na ten temat niewiadomo ale obstawiam ze nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się wymienić na nowy oryginalny. 

Możesz przeprowadzić adaptację czujnika różnicy ciśnień, na wypadek gdyby tego nie wykonano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2023 o 22:23, Muskel1 napisał(a):

Powinno się wymienić na nowy oryginalny. 

Możesz przeprowadzić adaptację czujnika różnicy ciśnień, na wypadek gdyby tego nie wykonano.

mozesz podpowiedziec jak to zrobic? robil to ktos kumaty wiec pewnie zrobil ale gdyby nie to pewnie nie zaszkodzi zrobic tak?nawet jesli bylo robione?

zauwazylem ze po praniu dluzej sie wypala. Wczesniej wypalal mi sie w 4-5min a teraz 10min. Wypalal sie co 250km a teraz co 300. W sumie po praniu raz mi sie wypalal bo nie jezdzilem za duzo wiec ciezko stwierdzic czy ten wydluzony czas bedzie norma i do tego trafilo sie tak ze wypalal sie w miescie przy wolej dosc jezdzie. zazwyczaj wypala sie gdzies na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukpie napisał(a):

mozesz podpowiedziec jak to zrobic?

Wchodzisz w sterowniku silnika w nastawy podstawowe i wybierasz z zakładki najpierw: Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień i wybierasz przycisk "Idź" lub "start" - w zależności od tego co pokazane.

Następnie wybierasz z zakładki:

Adaptacja czujnika różnicy ciśnień - i znowu "Idź/start".

 

Po tych czynnościach czujnik zostaje przyuczony i nawet jeżeli mechanik to wcześniej wykonał, w niczym to nie przeszkadza i nie zaszkodzi.

 

Po przyuczeniu wstaw jeszcze raz zdjęcie jak wysżej, ze wszystkimi wartościami jak wyżej, na pracującym na wolnych obrotach silniku.

 

Chciałbym sprawdzić, czy wartość kalibracyjna czujnika "offset"  uległa zmianie, bo 10 hPa wydaje mi się trochę dziwna/wysoka- ale być może ten czujnik tak ma.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Wchodzisz w sterowniku silnika w nastawy podstawowe i wybierasz z zakładki najpierw: Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień i wybierasz przycisk "Idź" lub "start" - w zależności od tego co pokazane.

Następnie wybierasz z zakładki:

Adaptacja czujnika różnicy ciśnień - i znowu "Idź/start".

 

Po tych czynnościach czujnik zostaje przyuczony i nawet jeżeli mechanik to wcześniej wykonał, w niczym to nie przeszkadza i nie zaszkodzi.

 

Po przyuczeniu wstaw jeszcze raz zdjęcie jak wysżej, ze wszystkimi wartościami jak wyżej, na pracującym na wolnych obrotach silniku.

 

Chciałbym sprawdzić, czy wartość kalibracyjna czujnika "offset"  uległa zmianie, bo 10 hPa wydaje mi się trochę dziwna/wysoka- ale być może ten czujnik tak ma.

Dzieki kolego. Jutro mam wolne to postaram sie to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 15.09.2023 o 10:09, Muskel1 napisał(a):

Wchodzisz w sterowniku silnika w nastawy podstawowe i wybierasz z zakładki najpierw: Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień i wybierasz przycisk "Idź" lub "start" - w zależności od tego co pokazane.

Następnie wybierasz z zakładki:

Adaptacja czujnika różnicy ciśnień - i znowu "Idź/start".

 

Po tych czynnościach czujnik zostaje przyuczony i nawet jeżeli mechanik to wcześniej wykonał, w niczym to nie przeszkadza i nie zaszkodzi.

 

Po przyuczeniu wstaw jeszcze raz zdjęcie jak wysżej, ze wszystkimi wartościami jak wyżej, na pracującym na wolnych obrotach silniku.

 

Chciałbym sprawdzić, czy wartość kalibracyjna czujnika "offset"  uległa zmianie, bo 10 hPa wydaje mi się trochę dziwna/wysoka- ale być może ten czujnik tak ma.

tak sie sprawy maja po resecie i adaptacji. Ogolnie samochod byl wyprodukowany na rynek Szwecji. Nie wiem czy to ma znaczenie jesli chodzi o ten czujnik ale mechanik mowil ze takiego wielkiego DPF to nie widzial jeszcze. Takze on tez jest inny.

IMG_2085.JPG

IMG_2086.JPG

Edytowane przez lukpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał(a):

Wygląda wszystko ok.

ok ale zastanawia mnie jedna zmiana. Przed ta adaptacja pokazywalo ofset roznica cisnienia 10hPa a teraz jest to 0. Dlaczego nastapila taka zmiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie przeprowadzono adaptacji czujnika.

Wartość offset, jest wartością kalibracyjną czujnika i jest on najczęściej bliski zeru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał(a):

Może nie przeprowadzono adaptacji czujnika.

Wartość offset, jest wartością kalibracyjną czujnika i jest on najczęściej bliski zeru.

pewnie tak bylo. Troche mnie to dziwi bo to ogarniety kolega ktory zreszta jest gwiada tik toka:D rommiren:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2023 o 17:33, Muskel1 napisał(a):

Może nie przeprowadzono adaptacji czujnika.

Czy w przypadku koniecznosci czyszczenia DPF - czyli oddania do firmy ktora sie tym zajmuje - to po ponownym zamontowaniu wystarczy wlasnie zrobic adaptacje czujnika cisnien czy konieczne jest zrobienie czegos jeszcze (w sensie adaptacji / ustawien)? Czy komp sam bedzie widzial ze DPF jest czysty itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu dpf zalecana jest także wymiana czujnika różnicy ciśnień na nowy (tylko originalny) oraz przeprowadzenia jego adaptacji. Sterownik silnika nie będzie "widział" przeprowadzonego czyszczenia, dlatego należy mu tę informację wpisać, przeprowadzając inicjalizację dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał(a):

dlatego należy mu tę informację wpisać, przeprowadzając inicjalizację dpf.

i to mozna zrobic za pomoca VCDS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2023 o 11:08, Muskel1 napisał(a):

Tak.

to ja dopytam w takim razie. U mnie byl prany i zagladales do info o DPF i nie wspominales o inicjalizacji go. Mam rozumiec ze u mnie bylo to przeprowadzone i wystarczylo zrobic adaptacje o ktorej wspominales?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...