Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stan filtra DPF w A4 B8 2.0TDI


bercik2

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy mechanik znający się na swoim zawodzie wie, że po czyszczeniu dpf należy go zainicjalizować w sterowniku silnika, czyli wykasować wartość popiołu olejowego. Jest to tak oczywiste, jak skasowanie przeglądu po wymianie oleju, więc nie trzeba tego nikomu pisać.

Poza tym u Ciebie wartość ta została ustawiona na 0,00 l co widać na załączonym przez Ciebie screenie.

 

Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że mechanik ustawił wartość popiołu na 0,00 l a nie np. na 0,01 l.

 

Wartość 0 ustawia się po wymianie dpf na fabrycznie nowy. W wyczyszczonych dpfach wartość tę powinno ustawić się na nieco wyższą, gdyż po wyczyszczeniu zawsze niewielka ilość popiołu zalega w dpf i to należy uwzględnić. W przeciwnym razie sterownik silnika "wie", że ma zero popiołu w filtrze, a ciśnienie nie pasuje do do tej wartości, więc dla sterownika oznacza to nagromadzenie sadzy i rozpoczyna wcześniej regenerację.

 

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że mechanik ustawił wartość popiołu na 0,00 l a nie np. na 0,01 l.

 

Wartość 0 ustawia się po wymianie dpf na fabrycznie nowy. W wyczyszczonych dpfach wartość tę powinno ustawić się na nieco wyższą, gdyż po wyczyszczeniu zawsze niewielka ilość popiołu zalega w dpf i to należy uwzględnić. W przeciwnym razie sterownik silnika "wie", że ma zero popiołu w filtrze, a ciśnienie nie pasuje do do tej wartości, więc dla sterownika oznacza to nagromadzenie sadzy i rozpoczyna wcześniej regenerację.

 

ok dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2023 o 10:09, Muskel1 napisał(a):

Wchodzisz w sterowniku silnika w nastawy podstawowe i wybierasz z zakładki najpierw: Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień i wybierasz przycisk "Idź" lub "start" - w zależności od tego co pokazane.

Następnie wybierasz z zakładki:

Adaptacja czujnika różnicy ciśnień - i znowu "Idź/start".

 

Po tych czynnościach czujnik zostaje przyuczony i nawet jeżeli mechanik to wcześniej wykonał, w niczym to nie przeszkadza i nie zaszkodzi.

 

Po przyuczeniu wstaw jeszcze raz zdjęcie jak wysżej, ze wszystkimi wartościami jak wyżej, na pracującym na wolnych obrotach silniku.

 

Chciałbym sprawdzić, czy wartość kalibracyjna czujnika "offset"  uległa zmianie, bo 10 hPa wydaje mi się trochę dziwna/wysoka- ale być może ten czujnik tak ma.

Powiedz mi jak mozesz @Muskel1 posiadając offset różnicy ciśnień na poziomie -7 tez powinienem przeprowadzic adaptacje? Czy wartosc ujemna moze swiadczyc o uszkodzonym czujniku? Dodam ze zadnego bledu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minus przed liczbą offset nie świadczy o uszkodzeniu czujnika. Jest to wartość kalibracyjna czujnika.  

Przeprowadź na nowo adaptację czujnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, Muskel1 napisał(a):

Minus przed liczbą offset nie świadczy o uszkodzeniu czujnika. Jest to wartość kalibracyjna czujnika.  

Przeprowadź na nowo adaptację czujnika.

 

Rozumiem. Biorę laptopa i działam. Dziękuję slicznie za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...