Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Co wpływa na precyzję układu kierowniczego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A takie pytanie... ciekaw jestem odpowiedzi. :naughty:

Po 60k km po polskich drogach mam wrazenie moje auto prowadzi sie nieco gorzej niz po zakupie w DE.

Z niewielkim opoznienie uklad reaguje na ruchy kierownica, a czasem moge jechac na wprost i lekko "krecic na boki" bez zadnej reakcji na kołach.

Jakis czas jezdzilem z padnieta pompa wspomagania - moglo to zostawic swoj slad?

Wahacze od nowosci te same, pewnie dostaly juz troche po tylku :wink4: - choc nic nie puka, ani nie trzeszczy.

Amorki tez nie pierwszej swiezosci, ale na razie sa OK.

Opublikowano

nie napisałeś ile masz całego przebiegu... ale skoro wahacze masz te same od nowości i oscyluję w ok 150tys przebiegu to wymień je raczej na nowe. Ja przy 150 tys wymieniłem choć się nie tłukło nic, po rozebraniu zawieszki okazało się, że wszystkie tuleje latają lekko choć luzów nie było... trakcja się poprawiła. gumy na stabilizatorze przednim też mają dużo do powiedzenia, a Ty masz dociążony przód...

Opublikowano

Do przebiegu dodaj 100k :cool1:

Gumy i laczniki + stabilizator nowe [RS4] :)

Opublikowano

skasuj luz na kierownicy ,u mnie dużo pomogło

Opublikowano

Ooo... Robert mozesz napisac wiecej na ten temat?

Bo prawde mowiac zielony jestem w tym temacie... :disgust:

Opublikowano

Ooo... Robert mozesz napisac wiecej na ten temat?

Bo prawde mowiac zielony jestem w tym temacie... :disgust:

Ciężko mi w to uwierzyć :naughty: kasuje się luz na przekładni.Jest tam taka centralna śruba . Zadzwoń jutro

Opublikowano

Podjade jutro do mechaniora, niech sie bawi :cool1:

Opublikowano

skasuj luz na kierownicy ,u mnie dużo pomogło

chyba się niedługo pojawię u Ciebie na nauki, poważnie :>

napisz coś wiecej, bo ostatnio "oszczędny" w słowach jesteś :tongue4:

Flyer wymień też końcówki drążków kierowniczych, tylko po tej operacji pamiętaj o ustawieniu zbieżności, luz też może być na maglownicy (przekładni czy jak ją tam zwą, ale Robert już o tym pisał)

Małe OT

Nie dziw się że zaczyna siadać układ kierowniczy czy zawieszenie jeżeli masz 1BV i robisz ponad 40tyś km rocznie po "różnych" drogach, tak naprawdę to tylko główne drogi krajowe i ważniejsze arterie miejskie mają jako taki stan, reszta dróg jest jak w krajach trzeciego świata i nie chodzi mi tylko o dziury, najgorsze są te zwały asfaltu :wallbash:, przy zawieszeniu sportowym i oponie niskoprofilowej szybsze zużycie elementów zawieszenia jest nieuniknone. Taki kraj ;(

Opublikowano

Bylem u mechanika... powiedzial, ze zabawa ta sruba jest mocno ryzykowna i on nawet za milion tego nikomu nie zrobi.

Narysowal mi nawet jej schemat dzialania... :D

Wniosek jest taki - ze skoro zeby sa nieco wyrobione i powstal luz, a my sruba zrobimy wiekszy scisk - to przekladnia moze sie zaklinowac w dowolnym momencie. A on nie chce miec prokuratora na karku... :rolleyes:

Nie dziw się że zaczyna siadać układ kierowniczy czy zawieszenie jeżeli masz 1BV i robisz ponad 40tyś km rocznie po "różnych" drogach, tak naprawdę to tylko główne drogi krajowe i ważniejsze arterie miejskie mają jako taki stan, reszta dróg jest jak w krajach trzeciego świata i nie chodzi mi tylko o dziury, najgorsze są te zwały asfaltu :wallbash:, przy zawieszeniu sportowym i oponie niskoprofilowej szybsze zużycie elementów zawieszenia jest nieuniknone. Taki kraj ;(

Nie tak do konca. Auto do 200k jezdzilo po niemieckich autobahnach. Ja zrobilem 40k w rok, ale po w miare dobrych drogach [wiekszosc tego przebiegu to dojazd do pracy 2pasmowka], teraz 20k.

Opublikowano

Bylem u mechanika... powiedzial, ze zabawa ta sruba jest mocno ryzykowna i on nawet za milion tego nikomu nie zrobi.

Narysowal mi nawet jej schemat dzialania... :D

Wniosek jest taki - ze skoro zeby sa nieco wyrobione i powstal luz, a my sruba zrobimy wiekszy scisk - to przekladnia moze sie zaklinowac w dowolnym momencie. A on nie chce miec prokuratora na karku... :rolleyes:

Nie dziw się że zaczyna siadać układ kierowniczy czy zawieszenie jeżeli masz 1BV i robisz ponad 40tyś km rocznie po "różnych" drogach, tak naprawdę to tylko główne drogi krajowe i ważniejsze arterie miejskie mają jako taki stan, reszta dróg jest jak w krajach trzeciego świata i nie chodzi mi tylko o dziury, najgorsze są te zwały asfaltu :wallbash:, przy zawieszeniu sportowym i oponie niskoprofilowej szybsze zużycie elementów zawieszenia jest nieuniknone. Taki kraj ;(

Nie tak do konca. Auto do 200k jezdzilo po niemieckich autobahnach. Ja zrobilem 40k w rok, ale po w miare dobrych drogach [wiekszosc tego przebiegu to dojazd do pracy 2pasmowka], teraz 20k.

dziwny gość :gwizdanie: to po co ta śruba tam jest :mysli: podjedz do innego

Opublikowano

Bylem u mechanika... powiedzial, ze zabawa ta sruba jest mocno ryzykowna i on nawet za milion tego nikomu nie zrobi.

Narysowal mi nawet jej schemat dzialania... :D

Wniosek jest taki - ze skoro zeby sa nieco wyrobione i powstal luz, a my sruba zrobimy wiekszy scisk - to przekladnia moze sie zaklinowac w dowolnym momencie. A on nie chce miec prokuratora na karku... :rolleyes:

Nie dziw się że zaczyna siadać układ kierowniczy czy zawieszenie jeżeli masz 1BV i robisz ponad 40tyś km rocznie po "różnych" drogach, tak naprawdę to tylko główne drogi krajowe i ważniejsze arterie miejskie mają jako taki stan, reszta dróg jest jak w krajach trzeciego świata i nie chodzi mi tylko o dziury, najgorsze są te zwały asfaltu :wallbash:, przy zawieszeniu sportowym i oponie niskoprofilowej szybsze zużycie elementów zawieszenia jest nieuniknone. Taki kraj ;(

Nie tak do konca. Auto do 200k jezdzilo po niemieckich autobahnach. Ja zrobilem 40k w rok, ale po w miare dobrych drogach [wiekszosc tego przebiegu to dojazd do pracy 2pasmowka], teraz 20k.

dziwny gość :gwizdanie: to po co ta śruba tam jest :mysli: podjedz do innego

Nie proponuje zabawy tą śrubą. Zgadza się można minimalnie zlikwidować luzy, ale kierownica zacznie ciężej chodzić i nie ma co ryzykować zablokowania mechanizmu.

Sam jestem po regeneracji magla, troche się na ten temat dowiadywałem.

Ja robiłem regenerację w Łodzi.

Opublikowano

40 tys już zrobiłem :) ciekawe jak Twój mechanik regenerował przekładnie nie dotykając tej śruby :mysli:

Opublikowano

40 tys już zrobiłem :) ciekawe jak Twój mechanik regenerował przekładnie nie dotykając tej śruby :mysli:

On nie regeneruje... :) proponowal tylko regeneracje.

Opublikowano

40 tys już zrobiłem :) ciekawe jak Twój mechanik regenerował przekładnie nie dotykając tej śruby :mysli:

On nie regeneruje... :) proponowal tylko regeneracje.

ale pisałem o ADAMIE KKK :wink4:
Opublikowano

40 tys już zrobiłem :) ciekawe jak Twój mechanik regenerował przekładnie nie dotykając tej śruby :mysli:

:> Owszem bez jej dotykania nie da się ustawić magla, ale napewno nie robi się tego na zamontowanej w aucie maglownicy, tylko na warsztacie.

Opublikowano

Co do mojego przypadku - zaczne od sprawdzenia koncowek drazka...

Raczej nie obstawiam regeneracji magla w aucie, ktore 200k km zrobilo po niemieckich autobahnach.

Opublikowano

40 tys już zrobiłem :) ciekawe jak Twój mechanik regenerował przekładnie nie dotykając tej śruby :mysli:

:> Owszem bez jej dotykania nie da się ustawić magla, ale napewno nie robi się tego na zamontowanej w aucie maglownicy, tylko na warsztacie.

ok mam inne zdanie :wink4:

Opublikowano

Witam :hi:

Panowie, ja wymieniłem CAŁE zawieszenie przód- łączniki i końcówki, również gumy z tyłu (około 2msc temu - no może niecałe) z powodów o których pisał Flyer. Dodam że mam nówki opony 225x17x45

Niestety - kasa w błoto. Układ kierowniczy wciąż gumowy. Na prostej ciągnie a to w prawo, a to w lewo, układ reaguje z opóźnieniem,czasem się da wyczuć luz (słowo "czasem" ma znaczenie).

W sumie to wszystko da się ledwo wyczuć ale nie jest to komfortowe prowadzenie (gorzej niż w B5) - lepiej się nie zagapić na trasie.

Ogólnie jestem załamany i nie wiem co robić - bo samochód napewno powinien doskonale się prowadzić.

Dodam że gdy jest gorąco prowadzi się zdecydowanie gorzej. :wallbash:

PS brat ma identyczne opony (razem kupowaliśmy) i auto idealnie się prowadzi w każdych warunkach.

Ile kosztuje regeneracja maglownicy? łącznie z montażem i demontażem???

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam :hi:

Panowie, ja wymieniłem CAŁE zawieszenie przód- łączniki i końcówki, również gumy z tyłu (około 2msc temu - no może niecałe) z powodów o których pisał Flyer. Dodam że mam nówki opony 225x17x45

Niestety - kasa w błoto. Układ kierowniczy wciąż gumowy. Na prostej ciągnie a to w prawo, a to w lewo, układ reaguje z opóźnieniem,czasem się da wyczuć luz (słowo "czasem" ma znaczenie).

W sumie to wszystko da się ledwo wyczuć ale nie jest to komfortowe prowadzenie (gorzej niż w B5) - lepiej się nie zagapić na trasie.

Ogólnie jestem załamany i nie wiem co robić - bo samochód napewno powinien doskonale się prowadzić.

Dodam że gdy jest gorąco prowadzi się zdecydowanie gorzej. :wallbash:

PS brat ma identyczne opony (razem kupowaliśmy) i auto idealnie się prowadzi w każdych warunkach.

Ile kosztuje regeneracja maglownicy? łącznie z montażem i demontażem???

Pozdrawiam

Proponuję mimo wszystko sprawdzić maglownicę.

Podjechać do jakiegoś dobrego zakładu i dokonać niezbędnych napraw.

Luz może występować również na krzyżaku drążka kierowniczego.

Jeżeli auto ściąga w jedną stronę problemem może być zaburzona geometria auta - można to sprawdzić w ASO lub metodami domowymi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...