Skocz do zawartości
IGNOROWANY

OPS na RNS-E


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i z góry przepraszam za powielanie tematu. 

 

Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica we wiązce PDC w A4 i A3 8P. Niestety w bliźniaczym temacie wygasły linki a nie mogę namierzyć pinoutu sterownika PDC z A3.

Opublikowano (edytowane)

Jest praktycznie identyczny , dużych róźnic nie ma między a4 b7 i a3 8p , to bardziej kwestia oprogramowania plus różnica w topologii sieci can bus w tych autach  - podeśle potem schemat

 

 

W razie czego na sofcie 

RNSE.PCBBC.CO.UK

RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps

 można uruchomić ops przez moduł arduino - planowałem nawet to uruchomić ale ze względu na sprzedaż auta nie doprowadziłem tego do końca

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Szkoda że nie działa to z kamerą cofania, albo to albo kamera .

Opublikowano
18 godzin temu, tfk83 napisał(a):

Witam i z góry przepraszam za powielanie tematu. 

 

Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica we wiązce PDC w A4 i A3 8P. Niestety w bliźniaczym temacie wygasły linki a nie mogę namierzyć pinoutu sterownika PDC z A3.

Jest inne podłączenie czujników z tyłu samochodu.

Opublikowano

tak rzeczywiście jest różnica - w A3 8p jest wspólne zasilanie i masa dla każdego czujnika , ze sterownika idzie mniej kabelków

Opublikowano

Dziękuję za pomoc mam nadzieję że to wystarczy. Zasadniczo temat dotyczy nie Audi A4 B7 a Seata Exeo więc mam nadzieję że żadne różnice i problemy po drodze nie wystąpią.

Opublikowano

to pisz takie rzeczy - podesłałbym schemat z exeo , bo mimo wszystko mogą być różnice , jeżeli masz np. start stop to występuje dodatkowy gateway który przejmuje funkcje licznika w tym zakresie 

Opublikowano
4 godziny temu, Banan napisał(a):

to pisz takie rzeczy - podesłałbym schemat z exeo , bo mimo wszystko mogą być różnice , jeżeli masz np. start stop to występuje dodatkowy gateway który przejmuje funkcje licznika w tym zakresie 

Do dziś miałem nadzieję że Exeo to poprostu budżetowa kopia A4 , dziś już wiem że jest to bardziej skomplikowana sprawa. Sprawdzając nr modułu parktronika wyszło że mam już moduł 8P0919475 czyli schemat z A4 całkowicie nie pasuje i nie potrzebnie kupiłem drugi moduł ???

 

Mam u siebie start/stop ale w Can gateway wejść nie mogę.

Opublikowano

tak i nie wejdziesz w can gateway bo i  tak częściowo licznik to ogarnia - tak jest jak chcieli połączyć nowsze technologie ze starymi to jest trochę namieszane 

Opublikowano (edytowane)

w załączniku masz schemat exeo 

 

 

Całość działania OPS na RNSE wiadomo rozbija się o komunikację między modułem PDC a RNSE. PDC w Exeo jest podpięte pod CAN Drivetrain  , a RNSE pod CAN Infotainment - w A3 8P gateway ma zaprogramowane opdpowiednie przekierowanie ramek can z jednej sieci do drugiej. W Exeo czy tam w A4 B7 tego nie ma dlatego to tak nie działa. 

 

Funkcja modułu arduino ze strony 

RNSE.PCBBC.CO.UK

RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps

 odczytuje odległości czujników przez protokół diagnostyczny po Lini K i przesyła odpowiednie ramki can po CAN infotaiment do RNSE.

 

W exeo to nie zadziała bo masz diagnozę po can ( tak samo jak w a3 8P ) - jedyna opcja to chyba stworzenie własnego oprogramowania na bazie arduino ktory odczytywałby ramki z CAN drivetrain i przesyłał odpowiednie ramki na sieć can infotaiment do RNSE. Coś podobnego stworzyli koledzy na forum żeby uruchomić OPS w a4 B7 - na bazie chyba modułu z Golfa. 

pdc exeo.pdf

Edytowane przez Banan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...