tfk83 0 Posted March 15 Share Posted March 15 Witam i z góry przepraszam za powielanie tematu. Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica we wiązce PDC w A4 i A3 8P. Niestety w bliźniaczym temacie wygasły linki a nie mogę namierzyć pinoutu sterownika PDC z A3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan 105 Posted March 16 Share Posted March 16 (edited) Jest praktycznie identyczny , dużych róźnic nie ma między a4 b7 i a3 8p , to bardziej kwestia oprogramowania plus różnica w topologii sieci can bus w tych autach - podeśle potem schemat W razie czego na sofcie RNS-E Firmware | RNS-E Europe Firmware RNSE.PCBBC.CO.UK RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps można uruchomić ops przez moduł arduino - planowałem nawet to uruchomić ale ze względu na sprzedaż auta nie doprowadziłem tego do końca Edited March 16 by Banan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan 105 Posted March 16 Share Posted March 16 w załączniku schematy PDC 4 kanalowy a3 8P.pdf PDC 8 kanalowy a3 8p.pdf PDC A4 B7.pdf 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
K4rol81 452 Posted March 16 Share Posted March 16 Szkoda że nie działa to z kamerą cofania, albo to albo kamera . Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucasek 1 Posted March 16 Share Posted March 16 18 godzin temu, tfk83 napisał(a): Witam i z góry przepraszam za powielanie tematu. Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica we wiązce PDC w A4 i A3 8P. Niestety w bliźniaczym temacie wygasły linki a nie mogę namierzyć pinoutu sterownika PDC z A3. Jest inne podłączenie czujników z tyłu samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan 105 Posted March 16 Share Posted March 16 tak rzeczywiście jest różnica - w A3 8p jest wspólne zasilanie i masa dla każdego czujnika , ze sterownika idzie mniej kabelków Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfk83 0 Posted March 17 Author Share Posted March 17 Dziękuję za pomoc mam nadzieję że to wystarczy. Zasadniczo temat dotyczy nie Audi A4 B7 a Seata Exeo więc mam nadzieję że żadne różnice i problemy po drodze nie wystąpią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan 105 Posted March 18 Share Posted March 18 to pisz takie rzeczy - podesłałbym schemat z exeo , bo mimo wszystko mogą być różnice , jeżeli masz np. start stop to występuje dodatkowy gateway który przejmuje funkcje licznika w tym zakresie Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfk83 0 Posted March 18 Author Share Posted March 18 4 godziny temu, Banan napisał(a): to pisz takie rzeczy - podesłałbym schemat z exeo , bo mimo wszystko mogą być różnice , jeżeli masz np. start stop to występuje dodatkowy gateway który przejmuje funkcje licznika w tym zakresie Do dziś miałem nadzieję że Exeo to poprostu budżetowa kopia A4 , dziś już wiem że jest to bardziej skomplikowana sprawa. Sprawdzając nr modułu parktronika wyszło że mam już moduł 8P0919475 czyli schemat z A4 całkowicie nie pasuje i nie potrzebnie kupiłem drugi moduł 🤦🤦🤦. Mam u siebie start/stop ale w Can gateway wejść nie mogę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan 105 Posted March 18 Share Posted March 18 tak i nie wejdziesz w can gateway bo i tak częściowo licznik to ogarnia - tak jest jak chcieli połączyć nowsze technologie ze starymi to jest trochę namieszane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan 105 Posted March 19 Share Posted March 19 (edited) w załączniku masz schemat exeo Całość działania OPS na RNSE wiadomo rozbija się o komunikację między modułem PDC a RNSE. PDC w Exeo jest podpięte pod CAN Drivetrain , a RNSE pod CAN Infotainment - w A3 8P gateway ma zaprogramowane opdpowiednie przekierowanie ramek can z jednej sieci do drugiej. W Exeo czy tam w A4 B7 tego nie ma dlatego to tak nie działa. Funkcja modułu arduino ze strony RNS-E Firmware | Arduino Sketches RNSE.PCBBC.CO.UK RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps odczytuje odległości czujników przez protokół diagnostyczny po Lini K i przesyła odpowiednie ramki can po CAN infotaiment do RNSE. W exeo to nie zadziała bo masz diagnozę po can ( tak samo jak w a3 8P ) - jedyna opcja to chyba stworzenie własnego oprogramowania na bazie arduino ktory odczytywałby ramki z CAN drivetrain i przesyłał odpowiednie ramki na sieć can infotaiment do RNSE. Coś podobnego stworzyli koledzy na forum żeby uruchomić OPS w a4 B7 - na bazie chyba modułu z Golfa. pdc exeo.pdf Edited March 19 by Banan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now