Jump to content
IGNORED

OPS na RNS-E


tfk83
 Share

Recommended Posts

Witam i z góry przepraszam za powielanie tematu. 

 

Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica we wiązce PDC w A4 i A3 8P. Niestety w bliźniaczym temacie wygasły linki a nie mogę namierzyć pinoutu sterownika PDC z A3.

Link to comment
Share on other sites

Jest praktycznie identyczny , dużych róźnic nie ma między a4 b7 i a3 8p , to bardziej kwestia oprogramowania plus różnica w topologii sieci can bus w tych autach  - podeśle potem schemat

 

 

W razie czego na sofcie 

RNSE.PCBBC.CO.UK

RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps

 można uruchomić ops przez moduł arduino - planowałem nawet to uruchomić ale ze względu na sprzedaż auta nie doprowadziłem tego do końca

Edited by Banan
Link to comment
Share on other sites

Szkoda że nie działa to z kamerą cofania, albo to albo kamera .

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, tfk83 napisał(a):

Witam i z góry przepraszam za powielanie tematu. 

 

Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica we wiązce PDC w A4 i A3 8P. Niestety w bliźniaczym temacie wygasły linki a nie mogę namierzyć pinoutu sterownika PDC z A3.

Jest inne podłączenie czujników z tyłu samochodu.

Link to comment
Share on other sites

tak rzeczywiście jest różnica - w A3 8p jest wspólne zasilanie i masa dla każdego czujnika , ze sterownika idzie mniej kabelków

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za pomoc mam nadzieję że to wystarczy. Zasadniczo temat dotyczy nie Audi A4 B7 a Seata Exeo więc mam nadzieję że żadne różnice i problemy po drodze nie wystąpią.

Link to comment
Share on other sites

to pisz takie rzeczy - podesłałbym schemat z exeo , bo mimo wszystko mogą być różnice , jeżeli masz np. start stop to występuje dodatkowy gateway który przejmuje funkcje licznika w tym zakresie 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Banan napisał(a):

to pisz takie rzeczy - podesłałbym schemat z exeo , bo mimo wszystko mogą być różnice , jeżeli masz np. start stop to występuje dodatkowy gateway który przejmuje funkcje licznika w tym zakresie 

Do dziś miałem nadzieję że Exeo to poprostu budżetowa kopia A4 , dziś już wiem że jest to bardziej skomplikowana sprawa. Sprawdzając nr modułu parktronika wyszło że mam już moduł 8P0919475 czyli schemat z A4 całkowicie nie pasuje i nie potrzebnie kupiłem drugi moduł 🤦🤦🤦

 

Mam u siebie start/stop ale w Can gateway wejść nie mogę.

Link to comment
Share on other sites

tak i nie wejdziesz w can gateway bo i  tak częściowo licznik to ogarnia - tak jest jak chcieli połączyć nowsze technologie ze starymi to jest trochę namieszane 

Link to comment
Share on other sites

w załączniku masz schemat exeo 

 

 

Całość działania OPS na RNSE wiadomo rozbija się o komunikację między modułem PDC a RNSE. PDC w Exeo jest podpięte pod CAN Drivetrain  , a RNSE pod CAN Infotainment - w A3 8P gateway ma zaprogramowane opdpowiednie przekierowanie ramek can z jednej sieci do drugiej. W Exeo czy tam w A4 B7 tego nie ma dlatego to tak nie działa. 

 

Funkcja modułu arduino ze strony 

RNSE.PCBBC.CO.UK

RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps

 odczytuje odległości czujników przez protokół diagnostyczny po Lini K i przesyła odpowiednie ramki can po CAN infotaiment do RNSE.

 

W exeo to nie zadziała bo masz diagnozę po can ( tak samo jak w a3 8P ) - jedyna opcja to chyba stworzenie własnego oprogramowania na bazie arduino ktory odczytywałby ramki z CAN drivetrain i przesyłał odpowiednie ramki na sieć can infotaiment do RNSE. Coś podobnego stworzyli koledzy na forum żeby uruchomić OPS w a4 B7 - na bazie chyba modułu z Golfa. 

pdc exeo.pdf

Edited by Banan
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...