Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9 | AVANT | 2.0 TDI 190KM | S-tronic | Quattro | Sport? | Manhattan Grey


to_mason

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
Po długim namyśle zdecydowałem się dodać i swój wątek z nowym nabytkiem jakim jest A4 B9. Po przesiadce z A4 B5 czuję się zacofany technologicznie?
Zacznę może krótko od A4 B5 , Po przeprowadzce za zachodnią granicę szukałem czegokolwiek do poruszania się i natrafiłem na piękną (jak na mój gust i możliwości finansowe)
poliftową Audi A4 B5 V6 2.8 Quattro z 2000roku z przebiegiem 283tyś. Nabyłem ją za śmieszne 2200 Ojro. Z tego co zauważyłem z biegiem czasu wyposażona była chyba we wszystko poza grzanymi fotelami. Poniżej wstawię kilka fotek. Nigdy nie zawiodła mnie przez ponad 120tyś które zrobiłem w 7 lat. Jednak po tym czasie poczułem potrzebę przesiadki na coś nowszego. A4 B5 po dwóch godzinach od wystawienia zainteresowała Pana Niemca i dwa dni później odjechała na lawecie. Zadałem sobie pytanie co dalej? Początkowo ustalałem budżet z moją Lubą, powiedzieliśmy sobie że 20tyś. euro to max. (nie byłem wtedy świadomy tego jak wygląda teraz zakup nowszego samochodu gdzie ceny na rynku w ostatnich latach "trochę" oszalały). Wzdychaliśmy trochę nad A6 C7 3.0 TDI Quattro podnosząc delikatnie budżet. Jednak koszty eksploatacyjne nas skutecznie odstraszyły. 2.0 TDI Ultra z Quattro, akurat były mało dostępne i sam wątpiłem w osiągi auta przy tej masie. Następna w kolejności była A4 B8. Ceny dobrze doposażonych były w naszym budżecie ale coś nas pokusiło aby sprawdzić A4 B9 i zaczęło się...
Sporo egzemplarzy w lekko naciągniętym budżecie, sam nie wiedziałem na co zwracać uwagę w wyposażeniu. Po dziesiątkach godzin spędzonych na poszukiwaniach i oczekiwania na nowe oferty, po trzech "rozwodach"?, około 2000km wycieczek, kilku jazdach próbnych i mocno naciągniętym budżetem wybór padł na tę "JEDYNĄ".

Audi A4 B9, 2.0TDI 190KM S-tronic Quattro (Sport?) 01/2019r. z przebiegiem 121tyś. w kolorze Manhattan Grey.
Co do wyposażenia sam nie wiem co dokładnie muszę wymienić a mogę się też mylić (także proszę o poprawki) bo tak jak pisałem wyżej to dla mnie ogromny przeskok technologiczny i niektóre rzeczy które wymienię zapewne są już standardem?.

- Pakiet Sport? (czego dokładnie nie rozumiem bo posiadam większość wyposażenia jak w S-line z tym że bez emblematów? Oraz komfortowym zawieszeniem).
- Pakiet Black? Czarny grill, listwy i relingi
- Wirtualny kokpit
- Skórzana tapicerka z alcantarą
- Nagłośnienie B&O
- Oświetlenie Ambiente
- Grzane fotele przód
- Android, Apple Car
- Klimatronik (zwykła klima)
- Czujniki parkowania przód, tył i kamera cofania
- Reflektory Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami

- Aktywny tempomat z kontrolą odległości

- Audi Pre Sense
- Asystent pasa ruchu i jazdy w korku
- el. lusterka
- el. hak
- poniżej dodam fotkę z plakietki w bagażniku więc może ktoś będzie mógł mi pomóc ją rozszyfrować?

Pozdro!

 

IMG_8164.jpg

IMG_8137.jpg

IMG_8163.jpg

IMG_8133.jpg

IMG_8147.jpg

IMG_8149.jpg

IMG_8155.jpg

IMG_8159.jpg

IMG_8174.jpg

IMG_8176.jpg

338722040_696773179119511_7324519257764081532_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ten Manhattan Grey jest faktycznie na żywo? Tylko szary czy wpadający w jakiś "zielony" jak na zdjęciach.

W konfiguratorze też jakiś dziwny odcień tego szarego a w wersji Advanced na którą się nastawiam niestety nie ma dostępnej Daytony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje!:thumbup1:

Paket sport to paket sport, czyli np. sportowe siedzenia. Paket s-line to paket s-line, też sportowe siedzenia ale z przetłoczeniem s, sportowa kierownica i gałka zmiany biegów (perforowana skóra), czarna podsufitka, sportowe zawieszenie... chociaż w B9 można było nawet niektóre rzeczy pomimo paketu s-line indywidualnie dobierać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, CLAU napisał(a):

Jaki ten Manhattan Grey jest faktycznie na żywo? Tylko szary czy wpadający w jakiś "zielony" jak na zdjęciach.

W konfiguratorze też jakiś dziwny odcień tego szarego a w wersji Advanced na którą się nastawiam niestety nie ma dostępnej Daytony.

Dokładnie, wpada właśnie w taką zieleń. Chociaż teraz widzę że na jednym zdjęciu widać to dość mocno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, to_mason napisał(a):

poniżej dodam fotkę z plakietki w bagażniku więc może ktoś będzie mógł mi pomóc ją rozszyfrować?

Wrzuć tutaj VIN i poproś o rozkodowanie wyposażenia.

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Tak mnie to właśnie zastanawiało bo wiele egzemplarzy było w pakiecie SPORT i wizualnie poza przetłoczeniami i emblematami nie ma to dla mnie większego znaczenia. Z tego co mi wiadomo można było doposażyć nawet w fotele z S4. Ale z tego co zauważyłem mało kto decyduje się na elektryczne fotele. Albo biorą w pełni doposażone ale bez np. Skór. Dlatego tak ciężko było mi się na którąś zdecydować ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, to_mason napisał(a):

Dokładnie, wpada właśnie w taką zieleń. Chociaż teraz widzę że na jednym zdjęciu widać to dość mocno?

 

Trochę mnie tym zmartwiłeś. Za tydzień podjadę do salonu i postaram się znaleźć jakieś auto w tym odcieniu i być może będzie trzeba się ugiąć i skonfigurować S line czego wolałbym uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje zakupu, co do koloru to się nie mogę zgodzić ze on wpada w zielony. W słoncu ładny szary w nie pogodę brzydki szary , ma taki sam kolor i silnik od 3 lat 

IMG_6514.jpeg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CLAU napisał(a):

 

Trochę mnie tym zmartwiłeś. Za tydzień podjadę do salonu i postaram się znaleźć jakieś auto w tym odcieniu i być może będzie trzeba się ugiąć i skonfigurować S line czego wolałbym uniknąć.

Zanim zadałeś wcześniej pytanie sam uważałem że wpada zieleń ale no nie wiem sam. Może kolega @RaV22K ma rację? Może to być też problem taniego filtra polaryzacyjnego którego używam. Poniżej dodam zdjęcia z telefonu sprzed zakupu.

20230316_104730.jpg

20230316_094634.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie spodziewałem się, że balans bieli na fotkach nie był odpowiedni (jest różny na zdjęciach z pierwszego posta) ale dodatkowo w konfiguratorze ten szary też jest dosyć specyficzny więc trochę mnie to zbiło z tropu.

Na ostatnich fotkach jest już standardowo szaro więc jeszcze się upewnię na żywo jeśli będzie okazja.

 

Zarówno przedliftowe i poliftowe pięknie się prezentuje i gratuluję samochodu.

To standardowe zawieszenie nie prezentuje się wcale dramatycznie jak większość osób na tym forum ocenia. Bardziej winowajcą jest tylny zderzak, który ostro zachodzi w górę i powoduje wrażenie, że wysoko stoi.

Zastanawiam się czy opcjonalne zawieszenie sportowe (to najtańsze, które obniża o 22mm) w wersji Advanced powoduje tylko obniżenie czy również zmniejsza wychył na boki w zakrętach. Miałem podobne w Golfie 7 i było świetne na autostrady i drogi krajowe, w ósemce mam już standardowe i wychył jest trochę większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, CLAU napisał(a):

Generalnie spodziewałem się, że balans bieli na fotkach nie był odpowiedni (jest różny na zdjęciach z pierwszego posta) ale dodatkowo w konfiguratorze ten szary też jest dosyć specyficzny więc trochę mnie to zbiło z tropu.

Na ostatnich fotkach jest już standardowo szaro więc jeszcze się upewnię na żywo jeśli będzie okazja.

 

Zarówno przedliftowe i poliftowe pięknie się prezentuje i gratuluję samochodu.

To standardowe zawieszenie nie prezentuje się wcale dramatycznie jak większość osób na tym forum ocenia. Bardziej winowajcą jest tylny zderzak, który ostro zachodzi w górę i powoduje wrażenie, że wysoko stoi.

Zastanawiam się czy opcjonalne zawieszenie sportowe (to najtańsze, które obniża o 22mm) w wersji Advanced powoduje tylko obniżenie czy również zmniejsza wychył na boki w zakrętach. Miałem podobne w Golfie 7 i było świetne na autostrady i drogi krajowe, w ósemce mam już standardowe i wychył jest

Myślę że głównym problemem może być właśnie filtr polaryzacyjny którego chyba nie do końca potrafię ustawić? Ale najlepiej będzie jeśli przekonasz się sam w salonie.

Co do zawieszenia. W B5 miałem zawieszenie eibach (nie pamietam dokladnie jakie ale siedziała dość nisko) i stała na 225/40/18 i w zakrętach chyba miała większy wychył jak tutaj na komfortowym zawieszeniu gdzie jest trochę koza i oponach 225/50/17, ale na studzienkach mam wrażenie że jakoś bardziej dudni?. Myślę już nad 19" lub nawet 20" ale niemieckie przepisy mnie trochę ograniczają. Co nie zmienia faktu że nadal będzie stał wysoko? 

IMG_1436.jpg

IMG_1444.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, to_mason napisał(a):

Myślę już nad 19" lub nawet 20" ale niemieckie przepisy mnie trochę ograniczają.

Żaden problem. Masz ABE i  Teilgutachten na felgi i zawieszenie. Robisz termin na Einzelabnahme, dostajesz zaświadczenie i jedziesz z nim do wydziału komunikacji zrobić wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Michu1996 napisał(a):

Koło i zawias do zmiany :decayed:  dojazdówki nie pasują zupełnie :whistling:

Koniecznie? ale tak jak pisałem wyżej niemieckie przepisy mnie ograniczają? Najpierw muszę wszystko zamontować i jechać do Pana na TUV aby stwierdził czy będę mógł się tak poruszać po drogach. Części i wpisy w dowód parę euro kosztują więc muszę najpierw wybadać co z czym najlepiej spasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Żaden problem. Masz ABE i  Teilgutachten na felgi i zawieszenie. Robisz termin na Einzelabnahme, dostajesz zaświadczenie i jedziesz z nim do wydziału komunikacji zrobić wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

O właśnie, widzę że też mieszkasz w niemczech? podobno przy 8,5jx19 ET40 z 245/35/19 wystarczy papier ABE ale nie wiem czy nie będą za bardzo schowane do środka? Więc jeśli bym musiał dołożyć dystanse a w dalszej przyszłości obniżyć to przy wpisywaniu płacę za każdą oddzielną część? Orientujesz się może? Robiłem przymiarki (zdjęcie poniżej) i te z tyłu są takie jak opisałem wyżej, te z przodu mają ET35 i sprzedawca powiedział że je już musiałbym wbijać w dowód od razu?

20230406_154100.jpg

20230406_154217.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest skompletować i zamontować wszystkie elementy jednocześnie, tylko raz jechać na Einzelabnahme i tylko raz zapłacić.

Każdorazowa zmiana kombinacji felgi, opony, zawieszenie, dystanse, musi być także odebrana i zapłacona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Najlepiej jest skompletować i zamontować wszystkie elementy jednocześnie, tylko raz jechać na Einzelabnahme i tylko raz zapłacić.

Każdorazowa zmiana kombinacji felgi, opony, zawieszenie, dystanse, musi być także odebrana i zapłacona. 

Czyli jakbym zmienił wszystko na raz to w wydziale komunikacji płacę raz a w "TÜV" za wszystko oddzielnie? Czyli 3x ok. 80euro? (Koła, dystanse, zawias) A wiesz jak obniżenie o te 30-40mm ma się do fabrycznych amortyzatorów i czujników od np. Poziomowania świateł, radarów itp.? Może pytam o głupoty ale moja wiedza zatrzymała się na samochodach sprzed 20 lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płacisz raz za wszystko na Einzelabnahme i raz w wydziale komunikacji jeżeli wszystkie elementy masz zamontowane.

Po obniżeniu zawieszenia (w zależności od tego o ile) możliwe, że będzie konieczna wymiana przegubu czujników samopoziomowania na krótsze.

Ustawienie świateł, nastawy podstawowe lamp oraz kalibracja kamery (pod Matrix) będzie w każdym razie też konieczna. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Po obniżeniu zawieszenia (w zależności od tego o ile) możliwe, że będzie konieczna wymiana przegubu czujników samopoziomowania na krótsze.

Ustawienie świateł, nastawy podstawowe lamp oraz kalibracja kamery (pod Matrix) będzie w każdym razie też konieczna. 

I to mnie właśnie przeraża? Chyba narazie pozostanę przy samych felgach jak będzie mnie gryzło w oczy to pomyślę o zawiasie, bo na komfort jazdy nie narzekam. Z jakiego jesteś landu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...