sylwiasty Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Witam. Pacjent to VW Touran z silnikiem 1.9TDI BLS, auto mojego ojca. Ten sam silnik występował też w A3/A4. Był wyciek oleju na zewnątrz silnika na połączeniu głowica-blok. Głowica poszła do obróbki, nowa uszczelka, rozrząd itd. Po odebraniu z warsztatu ojciec zauważył, że na jałowych obrotach na postoju auto więcej pali, przed robotą było to ok. 0,6-0,8, teraz 1,1. Ogólne zużycie paliwa też wzrosło i teraz przy jeździe miejskiej nie udaje się zejść poniżej 10 l, wcześniej wynosiło ok. 8l. Postanowiłem sprawdzić kąt synchronizacji VCDS'em. Zgodnie z instrukcjami z internetów wartość kąta synchronizacji odczytuje się w grupie 4, pole 4 "Torsion Value". Zalecana wartość to mieszcząca się w przedziale -3 do +3, u mnie wartość ta wynosi -62,7*KW. Co jest przyczyną takiej dużej wartości? Gdzie został popełniony błąd? Co sprawdzić?
wojtasB6avant Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia ktos po wymianie rozrządu nie ustawił kąta synchronizacji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się