Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika, nie trzyma temperatury


snejkusek
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez snejkusek,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, samochód miał przeszczep serca i nie trzyma temperatury, dobija 90 stopni i spada zaraz do 70.
Samochód 2010r a silnik założony z 2008r.
Jak podejść do tematu?

Ma ktoś nr części (termostaty) które należy wymienić aby to chulało jak należy? Czy trzeba jeszcze coś wymieniać? 

CAGA 143km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak łapie 90 to nie wina termostatu, bo przy ciągle otwartym nie złapał by w ogóle 90. Sprawdź czy czujniki dobrze pokazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Langista napisał(a):

Jak łapie 90 to nie wina termostatu, bo przy ciągle otwartym nie złapał by w ogóle 90. Sprawdź czy czujniki dobrze pokazują.

W jaki sposób sprawdzić czy czujnik pokazuje wartość rzeczywistą? Korzystam z obd 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku sprawdź odczyty, jak dojdzie do 90 równo i potem nagle spadnie do 70, czujnik wadliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał(a):

Na zimnym silniku sprawdź odczyty, jak dojdzie do 90 równo i potem nagle spadnie do 70, czujnik wadliwy.

Rozumiem że mam odpalić silnik np po nocy poczekać z 30 minut i zobaczyć czy się zagrzeje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sprawdzić (urządzeniem diagnostycznym) na zimnym, niepracującym silniku odczyty :

-temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, dostarczającego dane do sterownika silnika

-temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, w sterowniku licznika

-czujnika temp. czujnika temp. paliwa, 

-czujnika temp. powietrza zasysanego przez silnik 

Jeżeli dane te będą pokrywały się (mała odchyłka możliwa), to czujnik, o którym tu mowa można uznać w tym teście za sprawny.

Jeśli uruchomiony silnik nabierze temp. roboczej, co wskaże odczyt na liczniku(dobrze też obserwować tą daną urządzeniem diagnostycznym) i nagle w miarę szybko(w ciągu sekundy- kilku sekund) zacznie spadać i za nieokreślony tu czas zacznie rosnąć z taką samą szybkością, to raczej pewną jest wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomnik napisał(a):

Masz sprawdzić (urządzeniem diagnostycznym) na zimnym, niepracującym silniku odczyty :

-temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, dostarczającego dane do sterownika silnika

-temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, w sterowniku licznika

-czujnika temp. czujnika temp. paliwa, 

-czujnika temp. powietrza zasysanego przez silnik 

Jeżeli dane te będą pokrywały się (mała odchyłka możliwa), to czujnik, o którym tu mowa można uznać w tym teście za sprawny.

Jeśli uruchomiony silnik nabierze temp. roboczej, co wskaże odczyt na liczniku(dobrze też obserwować tą daną urządzeniem diagnostycznym) i nagle w miarę szybko(w ciągu sekundy- kilku sekund) zacznie spadać i za nieokreślony tu czas zacznie rosnąć z taką samą szybkością, to raczej pewną jest wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. 

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, w piątek dam znać jakie będą rezultaty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2023 o 15:26, Tomnik napisał(a):

Masz sprawdzić (urządzeniem diagnostycznym) na zimnym, niepracującym silniku odczyty :

-temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, dostarczającego dane do sterownika silnika

-temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, w sterowniku licznika

-czujnika temp. czujnika temp. paliwa, 

-czujnika temp. powietrza zasysanego przez silnik 

Jeżeli dane te będą pokrywały się (mała odchyłka możliwa), to czujnik, o którym tu mowa można uznać w tym teście za sprawny.

Jeśli uruchomiony silnik nabierze temp. roboczej, co wskaże odczyt na liczniku(dobrze też obserwować tą daną urządzeniem diagnostycznym) i nagle w miarę szybko(w ciągu sekundy- kilku sekund) zacznie spadać i za nieokreślony tu czas zacznie rosnąć z taką samą szybkością, to raczej pewną jest wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. 

Tak wyglądają temperatury na zimnym silniku. Na trasie zauważyłem (wczoraj wracałem do Niemiec) że jazda z prędkościami rzędu 120 130km/h trzyma temperaturę 90. Gdy tylko jest jakieś zwężenie, ograniczenie do 80 to moment temperatura płynu spada do około 80 stopni

Screenshot_20230519_091450_com.voltasit.obdeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

wymiana termostatu DSG załatwiła sprawę, dziękuję jeszcze raz, do zamknięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...