Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Wymiana podświetlenia tablicy rejestracyjnej na LED


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji ze wszedzie mam juz zalozone podswietlenie ledowe wzialem sie ostatecznie za podswietlenie tablicy rejestracyjnej.

Niestety jak sie domyslacie ukochany FIS wywala NUMBER PLATE LIGHT i przekreslona zaroweczke, postanowilem zatem umiescic w klapie standardowe zarowki rownolegle a do oprawek wlozyc led.

Moje pytanie jest nastepujace; Jest tam jeden wtyk ktory wchodzi do calego panelu w tylnej klapie, czy jest to wtyk tylko do podswietlenia czy rowniez i do centralnego zamka?, gdzie najlepiej sie wpiac dodatkowym obwodem?? Byc moze juz ktos robil cos podobnego...Czekam na jakies info i sugestie.

Z gory dziekuje.

Opublikowano

Sorry, ale dla mnie to druciarstwo.

Zamiast tak kombinować, nie lepiej wpiąć Rezystor w obwód?? :gwizdanie:

Opublikowano

Sorry, ale dla mnie to druciarstwo.

Zamiast tak kombinować, nie lepiej wpiąć Rezystor w obwód?? :gwizdanie:

chetnie, tylko gdzie i jak??

No i jesli wystapi problem ciagle przepalajacej sie zarowki to za kazdym razem bede musial lutowac rezystorek...

Opublikowano

Sorry, ale dla mnie to druciarstwo.

Zamiast tak kombinować, nie lepiej wpiąć Rezystor w obwód?? :gwizdanie:

chetnie, tylko gdzie i jak??

No i jesli wystapi problem ciagle przepalajacej sie zarowki to za kazdym razem bede musial lutowac rezystorek...

Looknij na wątek malika o Ledach w miejsce postojówek. Zastosuj taki rezystor i masz z głowy.

Żarówka jest też 5W, więc...

Opublikowano

LEDy stosuje sie głownie po to aby obnizyc pobór prądu.

Jaki jest sens stosowania LED i rezystorów podnoszących pobór prądu do pierwotnej wartości.

To chyba lepiej wykonać ingerencje w elektronikę pilnującą przepalonych zarówek.

Jesli jest to trudne/nieopłacalne chyba lepiej zostawić tak jak zaprojektował to producent.

Bo zaden z tego zysk...chyba ze świadomośc ze ma sie ledy :)

Opublikowano

LEDy stosuje sie głownie po to aby obnizyc pobór prądu.

Jaki jest sens stosowania LED i rezystorów podnoszących pobór prądu do pierwotnej wartości.

To chyba lepiej wykonać ingerencje w elektronikę pilnującą przepalonych zarówek.

Jesli jest to trudne/nieopłacalne chyba lepiej zostawić tak jak zaprojektował to producent.

Bo zaden z tego zysk...chyba ze świadomośc ze ma sie ledy :)

nie swiadomosc, a zupelnie inne swiatlo...biale a nie zolte ktore mi sie totalnie nie podoba...chyba mam prawo...temat nie zostal zalozony po to zeby oceniac czy to jest druciarstwo czy jakikolwiek sens, a tylko po to zeby osoby ktore maja odpowiednia wiedze i maja cos do powiedzienia wypowiedzialy sie i ewentualnie pomogly, a nie nabijaly sobie ilosc postow niepotrzebnymi komentarzami...

Opublikowano

Kerczi, wpina się w 2 przewody z lewej strony wtyku, ja mam 2 rezystorki które łącznie dają 10W 44 OHM, lekko się tylko grzeją, FIS nie wywala błędu. Wcześniej miałem wpięte żarówki ale od długiego świecenia oprawki się wypalały. Jedyny problem z LED to ich żywotność w samochodzie, zabija je wahanie napięcia od poniżej 12V do prawie 14 V. Trzeba zastosować regulator prądu stałego niskiej częstotliwości co by na LED szło generalnie stałe 12V. Nie mam teraz czasu żeby opracować gotowe rozwiązanie - problemy rodzinne - ale jak wyrezam to się z wami podzielę rozwiązaniem. To samo dotyczy postojów i DRLów.

Pozdro

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzieki Vario, jeden co jakis konkret napisal...ledy zrezane :)[br]Dopisany: 04 Maj 2009, 22:57_________________________________________________a takie sa efekty:

7e7d28212b7e377amed.jpg

Opublikowano

Gratki, pamiętaj żeby dobrze oprawki dokręcić bo wilgoć się tam dostaje i LEDy padną bardzo szybko, druga sprawa LEDy wytrzymają w tym miejscu jak masz DRL miesiąc góra trzy, u mnie bardzo dobre padają po ok 3 miesiącach z powodu napięcia roboczego wyższego niż 12V.

Opublikowano

Gratki, pamiętaj żeby dobrze oprawki dokręcić bo wilgoć się tam dostaje i LEDy padną bardzo szybko, druga sprawa LEDy wytrzymają w tym miejscu jak masz DRL miesiąc góra trzy, u mnie bardzo dobre padają po ok 3 miesiącach z powodu napięcia roboczego wyższego niż 12V.

po 1. nie mam DRL

po 2. zastosowalem ledy z tolerancja od 11 czy 10 (juz nie pamietam) do 30 :) wiec zobaczymy czy wytrzymaja troche dluzej :)

tak czy siak dzieki wielkie za pomoc :)

Opublikowano

Spoko wodza, daj namiary na te LEDy bo w moim sklepie nie mają w ofercie, jak Tobie wytrzymają dłużej niż 3 miesiące to pewnie takowe zakupię.

pozdro

Opublikowano

Spoko wodza, daj namiary na te LEDy bo w moim sklepie nie mają w ofercie, jak Tobie wytrzymają dłużej niż 3 miesiące to pewnie takowe zakupię.

pozdro

no niestety poza numerem stoiska na gieldzie rtv nie mam namiarow, ale jak wytrzymaja rzeczywiscie dluzej to jak sie zdecydujesz to Ci zakupie i wysle.

pzdr

Opublikowano

po 2. zastosowalem ledy z tolerancja od 11 czy 10 (juz nie pamietam) do 30 :)

Ja takie stosuje w ciężarówce i żadnych problemów z przepalaniem sie nie mam ;)
Opublikowano

ok to teraz jeżeli możecie oczywiście powiedzcie krok po kroku jak to zrobić bo kompletnie się na tym nie znam chyba ze ew. istnieją gotowe żarówki typu plug&play

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...