waltz Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Pacjent: Audi A4 B8 2.0TFSI kod silnika CAEB Objaw: Po odpaleniu na zimnym silnik przez chwilę pracuje równo, po czym zaczyna "bulgotać" a obroty skaczą - dzieje się tak przez cały czas gdy silnik pracuje na ssaniu (?), w momencie wyłączenia ssania zaczyna pracować regularnie, po czym zaczyna gasnąć. Mierząc wartości ciśnienia paliwa, wygląda to następująco; - przez pierwsze około 4 sekundy, gdy silnik pracuje równo, ciśnienie paliwa jest na poziomie 3020 kPa. - następnie spada do poziomu 550-600kPa - to jet ten czas gdy "bulgocze" pracując na ssaniu (wartość wymagana ciśnienia pompy paliwa 5MPa - po wyłączeniu ssania ciśnienie zaczyna skakać z poziomu około 550kPa (utrzymywany w okresach około 4sek) do nawet 10000-11000kPa - przy takim ciśnieniu silnik zaczyna gasnąc - dodanie gazu powoduje, że wchodzi na obroty a ciśnienie wędruje do poziomu 1000-3000kPa (niestety tylko przegazowałem i nie sprawdziłem ile będzie wynosić jeśli utrzymam jakieś wyższe obroty) - jeśli nie dodam gazu, to silnik gaśnie przy skoku ciśnienia paliwa VCSD zwraca dla silnika następujące błędy; ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (0-----CAEB) Plik etykiet:| 06H-907-115-CAB.clb Oznaczenie elementu SW: 8K2 907 115 AG HW: 8K2 907 115 D Komponent: 2.0l R4/4V TF H18 0002 Weryfikacja: E1H18--- CVN: FCA43ADE Kodowanie: 010C010A290F0160 Kod serwisu: WSC 36486 000 1048576 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS0118K2907115AG 001002 ROD: EV_ECM20TFS0118K2907115AG.rod VCID: 74E769D7DFBB262D96-8020 VINID: 9D196359159C1D244018618120BDDD6D29 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 5652 - Czujnik ciśnienia paliwa (G247) P0191 00 [039] - niewiarygodny sygnał Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 301548 km Data: 2010.02.01 Czas: 00:30:05 Prędkość obrotowa silnika: 710.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 10.2 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 84 °C Temperatura powietrza zasysanego: 36 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 13.853 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 2837 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej P0088 00 [039] - za wysokie Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 301548 km Data: 2010.02.01 Czas: 00:29:51 Prędkość obrotowa silnika: 697.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 10.2 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 84 °C Temperatura powietrza zasysanego: 36 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 13.994 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Kody gotowości: 1110 0101 Podjęte działania; Wymieniono filtr paliwa Wymieniono czujnik ciśnienia paliwa Dodatkowo: Z rur się dymi, ale ciężko stwierdzić, na ile to para (z rur zaczynają po chwili skapywać skropliny wody) a na ile coś innego - po podłożeniu kartki nie pojawiają się na niej kropelki oleju. Po odkręceniu korka oleju mam wrażenie, że czuć benzynę, ale nie wiem jak długo on tam jest (czeka w kolejce na wymianę po uporaniu się z tym problemem). Wstępnie objawy mi, laikowi, wyglądają na problem z pompą wysokiego ciśnienia (podawanie za wysokiego ciśnienia, przelewanie paliwa do oleju) - czy dobrze myślę ? Czy jest coś, co mogę/powinienem jeszcze sprawdzić ?
Langista Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 A mnie wygląda to na uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa, tak jak to wskazuje błąd z zamrożonej ramki.
waltz Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Tyle, że czujnik był wymieniony na nowy - jeśli mówimy o czujniku wysokiego ciśnienia znajdującego się na szynie paliwowej. Czy jak go całkiem odłączę, to silnik powinien pracować w miarę równo ? (w sensie czy komputer przyjmie sobie jakiś poziom przy braku odczytu)
waltz Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Odłączenie czujnika całkiem nie zmienia efektu. Sprawdzę jeszcze co po odpięciu odczytuje VCSD - jeśli takie same wartości jak z podpiętym czujnikiem, to sprawdzę przejście na wiązce czujnika
waltz Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2023 (edytowane) Mała aktualizacja; 1. Odpięcie czujnika powoduje, że pomiar ciśnienia pokazuje się jako stałe 21500kPa, obroty na poziomie 1200obr/min. Silnik na ssaniu pracuje w miarę równo, gdy ssanie się wyłączy to obroty spadają do 800 a potem powoli coraz niżej do poziomu 720obr/min - wtedy jeszcze silnik pracuje stabilnie, jednak spadanie obrotów postępuje do poziomu 690-680 obr/min po czym nagle obr spadają i silnik gaśnie - jeśli uda mi się go złapać w okolicach 500obr/min i dodać gazu to się wkręca ponownie. 2. Wymiana czujnika na inny nic nie zmienia (to już trzeci) - po uruchomieniu ciśnienie na poziomie 600kPa, silnik się dławi (na ssaniu), po wyłączeniu ssania praca się wyrównuje, obroty na poziomie 800 obr/min, ciśnienie na poziomie 2000-2500kPa. Po czym trafia się moment, po kilku sekundach, że ciśnienie skacze powyżej 15000kPa i silnik gaśnie. 3. Jeśli po wyłączeniu ssania włączę klimę, to silnik chodzi równo, bez gaśnięcia, aż do momentu, kiedy go wyłączę. Obroty utrzymują się trochę powyżej 800obr/min, ciśnienie między 1500 a 2500 kPa 4. Sprawdzone zostały też kabelki, czy jest prawidłowe przejście między sygnałem a sterownikiem i czy jest 5V pomiędzy + a masą. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić albo co może być przyczyną ? Dla mnie zastanawiająca jest nierówna praca i niskie ciśnienie w fazie ssania oraz to, że silnik nie gaśnie po włączeniu klimy, kiedy utrzymywane są ciut wyższe obroty. Edytowane 17 Sierpnia 2023 przez waltz
waltz Opublikowano 2 Października 2023 Autor Opublikowano 2 Października 2023 Finalnie po wymianie pompy wysokiego ciśnienia problem ustąpił, więc to zapewne ona była winowajcą
marky2552 Opublikowano 31 Października 2023 Opublikowano 31 Października 2023 W dniu 2.10.2023 o 21:43, waltz napisał(a): Finalnie po wymianie pompy wysokiego ciśnienia problem ustąpił, więc to zapewne ona była winowajcą Używkę brałeś czy nową ?
waltz Opublikowano 3 Listopada 2023 Autor Opublikowano 3 Listopada 2023 W dniu 31.10.2023 o 18:53, marky2552 napisał(a): Używkę brałeś czy nową ? Nową ale nie oryginalną - firmy Topran (niecałe 700pln) 1
marky2552 Opublikowano 3 Listopada 2023 Opublikowano 3 Listopada 2023 Mhm okej ja się zastanawiałem nad Hitachi
waltz Opublikowano 7 Listopada 2023 Autor Opublikowano 7 Listopada 2023 Hitachi znacznie droższa choć jest to polecany producent. Ale ten Topran z tego co czytałem też daje radę - u mnie po prostu działa 1
marky2552 Opublikowano 7 Listopada 2023 Opublikowano 7 Listopada 2023 Mhm okej l, z tego co patrzyłem sobie w Etce to ponoć Hitachi to oryginał ale nie wiem ile prawdy etka online mówi
waltz Opublikowano 9 Listopada 2023 Autor Opublikowano 9 Listopada 2023 Też mi się tak wydaje, że Hitachi jest dawana oryginalnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się