Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ciśnieniem paliwa - 2.0 TFSI CAEB


waltz

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Audi A4 B8 2.0TFSI kod silnika CAEB

 

Objaw: 

Po odpaleniu na zimnym silnik przez chwilę pracuje równo, po czym zaczyna "bulgotać" a obroty skaczą - dzieje się tak przez cały czas gdy silnik pracuje na ssaniu (?), w momencie wyłączenia ssania zaczyna pracować regularnie, po czym zaczyna gasnąć. Mierząc wartości ciśnienia paliwa, wygląda to następująco;

- przez pierwsze około 4 sekundy, gdy silnik pracuje równo, ciśnienie paliwa jest na poziomie 3020 kPa.

- następnie spada do poziomu 550-600kPa - to jet ten czas gdy "bulgocze" pracując na ssaniu (wartość wymagana ciśnienia pompy paliwa 5MPa

- po wyłączeniu ssania ciśnienie zaczyna skakać z poziomu około 550kPa (utrzymywany w okresach około 4sek) do nawet 10000-11000kPa - przy takim ciśnieniu silnik zaczyna gasnąc - dodanie gazu powoduje, że wchodzi na obroty a ciśnienie wędruje do poziomu 1000-3000kPa (niestety tylko przegazowałem i nie sprawdziłem ile będzie wynosić jeśli utrzymam jakieś wyższe obroty)

- jeśli nie dodam gazu, to silnik gaśnie przy skoku ciśnienia paliwa

 

VCSD zwraca dla silnika następujące błędy;

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (0-----CAEB)       Plik etykiet:| 06H-907-115-CAB.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8K2 907 115 AG    HW: 8K2 907 115 D
   Komponent: 2.0l R4/4V TF H18 0002  
   Weryfikacja: E1H18---    CVN: FCA43ADE
   Kodowanie: 010C010A290F0160
   Kod serwisu: WSC 36486 000 1048576
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS0118K2907115AG 001002
   ROD: EV_ECM20TFS0118K2907115AG.rod
   VCID: 74E769D7DFBB262D96-8020
   VINID: 9D196359159C1D244018618120BDDD6D29

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
5652 - Czujnik ciśnienia paliwa (G247) 
          P0191 00 [039] - niewiarygodny sygnał
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 301548 km
                    Data: 2010.02.01
                    Czas: 00:30:05

                    Prędkość obrotowa silnika: 710.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 10.2 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 84 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 36 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.853 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

2837 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0088 00 [039] - za wysokie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 301548 km
                    Data: 2010.02.01
                    Czas: 00:29:51

                    Prędkość obrotowa silnika: 697.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 10.2 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 84 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 36 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.994 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

Kody gotowości: 1110 0101
 

Podjęte działania;

Wymieniono filtr paliwa

Wymieniono czujnik ciśnienia paliwa 

 

Dodatkowo:

Z rur się dymi, ale ciężko stwierdzić, na ile to para (z rur zaczynają po chwili skapywać skropliny wody) a na ile coś innego - po podłożeniu kartki nie pojawiają się na niej kropelki oleju.

Po odkręceniu korka oleju mam wrażenie, że czuć benzynę, ale nie wiem jak długo on tam jest (czeka w kolejce na wymianę po uporaniu się z tym problemem). 

 

Wstępnie objawy mi, laikowi, wyglądają na problem z pompą wysokiego ciśnienia (podawanie za wysokiego ciśnienia, przelewanie paliwa do oleju) - czy dobrze myślę ? Czy jest coś, co mogę/powinienem jeszcze sprawdzić ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie wygląda to na uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa, tak jak to wskazuje błąd z zamrożonej ramki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że czujnik był wymieniony na nowy - jeśli mówimy o czujniku wysokiego ciśnienia znajdującego się na szynie paliwowej. 

 

Czy jak go całkiem odłączę, to silnik powinien pracować w miarę równo ? (w sensie czy komputer przyjmie sobie jakiś poziom przy braku odczytu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączenie czujnika całkiem nie zmienia efektu. Sprawdzę jeszcze co po odpięciu odczytuje VCSD - jeśli takie same wartości jak z podpiętym czujnikiem, to sprawdzę przejście na wiązce czujnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja;

1. Odpięcie czujnika powoduje, że pomiar ciśnienia pokazuje się jako stałe 21500kPa, obroty na poziomie 1200obr/min. Silnik na ssaniu pracuje w miarę równo, gdy ssanie się wyłączy to obroty spadają do 800 a potem powoli coraz niżej do poziomu 720obr/min - wtedy jeszcze silnik pracuje stabilnie, jednak spadanie obrotów postępuje do poziomu 690-680 obr/min po czym nagle obr spadają i silnik gaśnie - jeśli uda mi się go złapać w okolicach 500obr/min i dodać gazu to się wkręca ponownie.

2. Wymiana czujnika na inny nic nie zmienia (to już trzeci) - po uruchomieniu ciśnienie na poziomie 600kPa, silnik się dławi (na ssaniu), po wyłączeniu ssania praca się wyrównuje, obroty na poziomie 800 obr/min, ciśnienie na poziomie 2000-2500kPa. Po czym trafia się moment, po kilku sekundach, że ciśnienie skacze powyżej 15000kPa i silnik gaśnie. 

3. Jeśli po wyłączeniu ssania włączę klimę, to silnik chodzi równo, bez gaśnięcia, aż do momentu, kiedy go wyłączę. Obroty utrzymują się trochę powyżej 800obr/min, ciśnienie między 1500 a 2500 kPa

4. Sprawdzone zostały też kabelki, czy jest prawidłowe przejście między sygnałem a sterownikiem i czy jest 5V pomiędzy + a masą. 

 

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić albo co może być przyczyną ? 

 

Dla mnie zastanawiająca jest nierówna praca i niskie ciśnienie w fazie ssania oraz to, że silnik nie gaśnie po włączeniu klimy, kiedy utrzymywane są ciut wyższe obroty. 

 

Edytowane przez waltz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie po wymianie pompy wysokiego ciśnienia problem ustąpił, więc to zapewne ona była winowajcą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2023 o 21:43, waltz napisał(a):

Finalnie po wymianie pompy wysokiego ciśnienia problem ustąpił, więc to zapewne ona była winowajcą

Używkę brałeś czy nową ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2023 o 18:53, marky2552 napisał(a):

Używkę brałeś czy nową ? 

 

Nową ale nie oryginalną - firmy Topran (niecałe 700pln)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hitachi znacznie droższa choć jest to polecany producent. Ale ten Topran z tego co czytałem też daje radę - u mnie po prostu działa 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm okej l, z tego co patrzyłem sobie w Etce to ponoć Hitachi to oryginał ale nie wiem ile prawdy etka online mówi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje, że Hitachi jest dawana oryginalnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...