jareq2020 Posted August 14, 2023 Posted August 14, 2023 Witam. W swoim A4 B6 mam perypetie z dwimasem i sprzęgłem. Pierwsza wymiana z oryginału (LUK) na Sachs - pech wadliwe koło po kilkuset km klepało jak szalone zareklamowalem - uznano wade koła dwumasowego. Potem warsztat zrobił druga wymianę z swoimi częściami (o zgrozo też wzięli Sachs) po 2 tys zaczęło powoli się odzywać klekotanie I tłuczenie w pedal sprzęgła i lewarek zmiany biegów. Zakład że jeździć tak mają. Teraz już na wolnych obrotach słychać jak się wysprzegli to klepie jak w starym dieslu. Przejechane 10k km. Warsztat się burzy nie chcą naprawiać osobny wątek był o tym. Z negocjacji wygląda że odzyskam całą kwotę. Teraz pytanie jaki zestaw wrzucić ? Oryginalnie był LUK. Jest jeszcze Valeo bo sachsa nie spróbuje 3 raz. Świrujac czy może warto skrzynie wywalić na inną po regeneracji ? Na drążku czuć że kopie w rękę prze dodawaniu odejmowaniu gazu. Mechanicy twierdzą że wałek zdawczy skrzyni nie miał luzów. Jakby krzywo posadzić koło na wale to były by wibracje przy jakimś zakresie obrotów a tu tylko na jałowym biegu Co radzicie ? Jak to ugryźć ?
przem8 Posted August 14, 2023 Posted August 14, 2023 Wsadz komplet od awx z luk'a. Jest tańsze i wytrzymalsze. Przy okazji warto wymienić łożysko prowadzące, koszt to całe dodatkowe 20zl.
jareq2020 Posted August 14, 2023 Author Posted August 14, 2023 @przem8 dopytam dla pewnosci to łożysko pilotujące jest elementem koła dwumasowego czy siedzi w wnęce wału korbowego gdzie przykręca się dwumas ? Wyjmowali I wkładali skrzynie 2x nie wymienili go choć kazałem wszystko. Czy to mogło doprowadzić do stuków i szybkiego rozwalenia dwumasy ? Czy gdy już stuka to dwumas jest skończony czy wystarczy wymienić to łożysko I np. łożysko na wałku zdawczym ?
przem8 Posted August 14, 2023 Posted August 14, 2023 20 minut temu, jareq2020 napisał(a): łożysko pilotujące jest elementem koła dwumasowego czy siedzi w wnęce wału korbowego gdzie przykręca się dwumas ? W Pilotujące, prowadzące jak zwał tak zwał:P Siedzi na wyjściu wału korbowego. U mnie przy wymianie się okazało, że w ogóle go nie było...
Langista Posted August 14, 2023 Posted August 14, 2023 2 godziny temu, jareq2020 napisał(a): @przem8 dopytam dla pewnosci to łożysko pilotujące jest elementem koła dwumasowego czy siedzi w wnęce wału korbowego gdzie przykręca się dwumas ? Wyjmowali I wkładali skrzynie 2x nie wymienili go choć kazałem wszystko. Czy to mogło doprowadzić do stuków i szybkiego rozwalenia dwumasy ? Czy gdy już stuka to dwumas jest skończony czy wystarczy wymienić to łożysko I np. łożysko na wałku zdawczym ? Dwumas wywalony, samo łożysko nic nie pomoże.
jareq2020 Posted August 14, 2023 Author Posted August 14, 2023 Jeden temat. Warsztat który będzie wymieniał sprzęgło, stosuje narzędzie (napinacz) docisku tak jak Sachs czy LUK zalecają. Tutaj było skręcane normalnie bez niczego. Da się to zrobić bez tego przyrządu centrującego czy raczej różnie to jest ? I dalej pytanie który zestaw wpakować. Ten mechanik twierdzi, że przez 10 lat trafiła mu się 1szt. Sachs która była walnięta (dwumas, spreżyny) i po raz 3-ci chce tam wkładać komplet Sachsa ? Na czym Wy jeździcie ? Był LUK - ale słyszy się że robią renowacje starych kół i sprzedają dalej.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now