Jump to content
IGNORED

Zmiana konsoli/kosza radia 1 DIN na 2 DIN bez wymiany tunelu środkowego.


Recommended Posts

Posted (edited)

Wymagane elementy:

Klatka:

  • 8E0 858 005 C (B6, aluminium)
  • 8E0 858 005 F (B7, plastik)

Climatronic:

  • B6 8E0 820 043 AC - min temperatura 18°C
  • B6 8E0 820 043 L - min temperatura 18°C - podgrzewane fotele
  • B6 8E0 820 043 D - min temperatura 18°C - czujnikiem jakości powietrza
  • B6 8E0 820 043 G - min temperatura 18°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B6 8E0 820 043 AH - min temperatura 18°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 AL - min temperatura 16°C
  • B7 8E0 820 043 BL - min temperatura 16°C
  • B7 8E0 820 043 AM - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele
  • B7 8E0 820 043 BM - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele
  • B7 8E0 820 043 BQ - min temperatura 16°C - czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 AP - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 AR - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 BR - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza

* Climatronic od B7 można zastosować w B6 ale wymagana jest modyfikacja w celu działania podgrzewanej tylnej szyby.

** Ewentualnie można również przyciąć panel przedni Climatronica aby pasował do konsoli/kosza 2 din.

Popielniczka(opcjonalnie):

  • 8E0857951G

* Popielniczkę możemy zastosować starą, jednak różni się ona wyglądem. 

** Pozostanie również dziura przez którą coś może nam wpaść do tyłu. (tylko cienkie przedmioty)

Narzędzia:

  • Wyjmaki do demontażu radia (x4)
  • Nasadki 8 mm i 13 mm, Torx T20 i T10
  • Piła do metalu
  • Śrubokręt płaski i krzyżak

 

Obrazek podglądowy którym się posiłkowaniem:

U8FSrqw.png

 

Demontaż tunelu środkowego:

  • Ciągniemy za obudowę mieszka zmiany biegów(trzyma się na 4 zaczepach)
  • Odpinamy 4 zatrzaski trzymające mieszek i zdejmujemy obudowę
  • Wyciągamy osłonę która znajduje się za popielniczką, wystarczy ją podważyć(trzyma się na 2 zatrzaskach)
  • Wykręcamy 2 śrubki łączące popielniczkę z tunelem(znajdują się one pod przodem obudowy mieszka zmiany biegów)
  • Wyciągamy popielniczkę przednią(pamiętajcie o odłączeniu kabla od podświetlenia)
  • Wyciągamy tylną popielniczkę(pociągamy, odpinamy kabel) oraz zaślepkę pod nią.
  • Wyciągamy zaślepkę oznaczoną numerem 2(ma 2 zatrzaski po bokach)
  • Odkręcamy śrubę numer 11, odpinamy kabel od podłokietnika a następnie go wyciągamy
  • Zdejmujemy zaślepki oznaczone numerem 4 (podważamy płaskim śrubokrętem i same wyskakują)
  • Wyciągamy zaślepkę oznaczoną numerem 5 (podważamy płaskim śrubokrętem od strony konsoli i sama wyskakuje)
  • Wyciągamy tylną popielniczkę(pociągamy) oraz zaślepkę pod nią.
  • Możemy wyciągnąć rączkę od ręcznego, pod spotem znajduje się dziurka w która wsuwamy płaski śrubokręt a następnie ciągniemy za rączkę. 
  • Odkręcamy śruby nr. 7 za pomocą śrubokręta krzyżakowego a następnie wyjmujemy odkręcony element łączący tunel
  • Odkręcamy śruby nr. 11 oraz 12 za pomocą nasadki 13mm
  • Odkręcamy śruby nr. 8,9,10 za pomocą nasadki 9mm
  • Odpinamy 2 białe kostki(jedna od zapalniczki, druga od podświetlenia)(znajdują się one w okolicy sterownika AIR-BAG)
  • Wyciągamy przycisk ESP oraz świateł awaryjnych oraz inne jeżeli są zamontowane. (odpinamy kostki)
  • Wyciągamy również wizytkownik oraz cup holder (odpinamy zasilanie podświetlenia jeżeli jest zamontowane)
  • Wyciągamy tunel ciągnąc go w strone kanapy tylnej a następne do góry.

 

Demontaż konsoli/kosza:

Demontaż jest bardzo prosty, wystarczy odkręcić 6 śrubek za pomocą nasadki 9mm.

Na obrazku zaznaczyłem je kolorem czerwonym.

  • 2 śruby są pod górną zaślepką
  • 2 na wysokości radia
  • 2 na dole, konsoli

Uwaga! mogą występować również inne dodatkowe śrubki, więc nie używamy zbyt dużej siły, konsola/kosz powinien wyjść bez użycia znacznej siły.

Nastąpienie ciągniemy do siebie.

 

Przerobienie tunelu środkowego pod konsolę/kosz 2 din:

Wycinamy tą klapkę:

XfN33Sz.jpg

 

Wycinamy ten fragment plastiku, ma wymiary 40 mm x 85 mm.

lWz5kzf.jpg

 

Przykładamy konsolę/kosz i sprawdzamy jak jest dopasowana:

cSlNfO4.jpg

 

Opcjonalnie możemy również wykorzystać element za popielniczką, jednak musimy go przyciąć w miejscu za zatrzaskami:

zXSVBz8.jpg

Efekt:

yp8BOiu.jpg

 

Całość składamy w odwrotnej kolejności, oczywiście montując nowy climatronic.

 

W manualu wykorzystałem kilka zdjęć pochodzących z google grafika oraz z różnych zagranicznych forum. W niedalekiej przyszłości zastąpię je własnymi zdjęciami.

 

WSZYSTKO OPISANE W MANUALU WYKONUJECIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. 

Edited by P.Wiśnia

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...