Marcin a4b6 1.9tdi quattr Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Witam mam taki problem ze swoim audi a4 b6 1.9tdi quattro ze odcina mi moc przy wyższej prędkości tak 120/140 i już nie ma mocy muszę się ewentualnie gdzieś zatrzymać i odczekać by się turbina uspokoiła po agresywniejszej jeździe i zgasić jeśli zgaszę i uruchomię go ponownie to wszystko wraca do normy. W aucie jeśli chodzi o to co zrobiłem do tej pory to zregenerowałem turbinę bo geometria stała,wszystkie zaworki są zmienione,egr też wymieniłem na nowy,przewody posprawdzane i nie ma nigdzie nieszczelnosci jakiś a teraz mechanik mi po tym wszystkim powiedział że może być serwo hamulcowe do wymiany i też przy okazji czy to może być przyczyną ze serwo mi odcina moc miał może już ktoś taki przypadek bo już nie mam siły bo od marca z tym walczę jeśli ktoś by mi podpowiedział co może też być przyczyną to będę wdzięczny
lewiatan1989 Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Po takich wymianach możne warto zmienić mechanika? Więc... Kompa podłączałeś? Logi robiłeś? To co opisujesz może mieć wiele przyczyn... Na pierwszy rzut oka brzmi jak notlauf czyli przeładowanie turbo... Ale bez kompa to trochę jakbym z szklanej kuli wróżył. Ogólnie to może być problem z podciśnieniem... Czy servo hmmm... W teorii jeżeli byłoby nieszczelne... Ale wydaje mi się, że byś czuł to też na hamulcu. Przed servo jest jeszcze vaccum pompa (pompa tandemowa) jednym z jej zadań jest wytwarzanie podciśnienia zarówno do sterowania turbo jak i do servo. Pozdrawiam, Wróżbita Darek
Marcin a4b6 1.9tdi quattr Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2023 2 godziny temu, lewiatan1989 napisał(a): Po takich wymianach możne warto zmienić mechanika? Więc... Kompa podłączałeś? Logi robiłeś? To co opisujesz może mieć wiele przyczyn... Na pierwszy rzut oka brzmi jak notlauf czyli przeładowanie turbo... Ale bez kompa to trochę jakbym z szklanej kuli wróżył. Ogólnie to może być problem z podciśnieniem... Czy servo hmmm... W teorii jeżeli byłoby nieszczelne... Ale wydaje mi się, że byś czuł to też na hamulcu. Przed servo jest jeszcze vaccum pompa (pompa tandemowa) jednym z jej zadań jest wytwarzanie podciśnienia zarówno do sterowania turbo jak i do servo. Pozdrawiam, Wróżbita Darek Popa vacum wymieniona bo na przeglądzie mi diagnosta powiedział mam jedynie takie małe obd elevn i jedynie Mk pokazywało że "Regulacja Ciśnienia Doładowania przekroczona granicą regulacji a logi nie robiłem
Dev Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Opublikowano 26 Sierpnia 2023 vacuometr w łape i szukaj gdzie jest zonk
Tomnik Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Opublikowano 26 Sierpnia 2023 (edytowane) Godzinę temu, Marcin a4b6 1.9tdi quattr napisał(a): mam jedynie takie małe obd elevn Posiadanie popularnego urządzenia diagnostycznego (V..S) dla użytkownika nienowego auta grupy VAG, wydaje się/jest obowiązkowe. Bez danych (logowanych w czasie próby drogowej) nie ma mowy o postawieniu diagnozy. Musisz to zrozumieć. Rekwizytu, o którym wspomniał Darek (lewiatan1989), dawno na Forum nie widziano (ponoć rozbiła się, nie ma i nie będzie). Na podstawie informacji, które podałeś można jedynie domniemać. I mniemam, że stoi zmienna geo turbosprężarki. Gdybyś posiadał polecane na forum urządzenie diagnostyczne (V..S) "na szybko", sprawdzając grupę 011 w trybie BS, zweryfikowałbyś ewentualny brak regulacji doładowania. W dalszej kolejności próba drogowa z logowaniem odpowiednich danych. Brak podciśnienia (potrzebnego między innymi do sterowania "zaworem" N75) nie będzie skutkowało przeładowaniem turbosprężarki, a wręcz odwrotnie - niedoładowaniem. Aha, nasze przepełnione pojazdami drogi, to nie miejsce na "agresywniejszą jazdę"... Edytowane 26 Sierpnia 2023 przez Tomnik 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się