Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryb awaryjny 2.0 tdi 140 km


LeonBar
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy.

Auto sprowadziłem z Niemiec. Kupiłem w ślepo. Nic nie sprawdzałem. Piękne autko.  Rozładowali mi go pod domem i ponad miesiąc walczę z trybem awaryjnym.

1. wyczyściłem DPF  (z 403 na 75)

2. wymieniłem czujnik różnicy ciśnień (NOWY)

3. kilka dni temu kupiłem / wymieniłem (NOWY) EGR

4. drożność wszystkich rurek sprawdzona

5. wymieniłem olej i wszystkie filtry

 

Błędy: P0299,  P0471,  P2002,  01826

Do wymiany (na zapchanym ) EGR dało się skasować kilka błędów, ale przy dynamicznej jeździe zapałała się spiralka i auto traciło moc. Chociaż to nie była ta moc co trzeba (mam VW z tym samym silnikiem do porównania). Ale po wyłączeniu zapłonu moc jakby wracała ( +/- 60-70%), ale i tak auto było przymulone. A teraz po weekendzie zaświeciło się znowu wszystko. Znowu brak mocy, świeci się filtr, check i spiralka. Ciężko ruszyć nawet z miejsca.

Specy proponują wycięcie, zaślepienie i t.p, ale ja nie chcę. 

RĘCE OPADAJĄ

Co jeszcze mogę zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć pełny auto-scan.

Kto i jak czyścił dpf?

Co oznacza z 403 na 75?

Jaki przebieg?

Czujnik rc oryginalny z ASO czy zamiennik?

Jakie są aktualne wartości różnicy ciśnień? Popiołu? Sadzy zmierzonej i obliczonej?

Jakie były te wartości przed czyszczeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Muskiel1.

Przed czyszczeniem filtra DPF było 403, a po czyszczeniu 75. Chyba tu chodzi o gramy sadzy. Czyszczony był profesjonalnie, ale bez wypalania. Chociaż wiem że była robiona adaptacja tego filtra po ego wypłukaniu / wymyciu.

Czujnik kupiłem w sklepie po VIN.

Na pytanie (Jakie są aktualne wartości różnicy ciśnień? Popiołu? Sadzy zmierzonej i obliczonej?

Jakie były te wartości przed czyszczeniem?) - nic nie powiem bo się na tym nie znam.

 

obraz_viber_2023-08-30_11-53-02-613.jpg

obraz_viber_2023-08-30_11-52-04-057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
Teraz, LeonBar napisał(a):

Przed czyszczeniem filtra DPF było 403, a po czyszczeniu 75.

Czego? I jakie jednostki? 

Z tymi odpowiedziami daleko nie zajdziemy.

Podobnie jak z tymi zdjęciami, które wrzuciłeś.

Podłącz auto pod vcds, wykonaj pełny auto-scan i go tu wrzuć.

Sprawdź wartości, o które pytałem, bez jakichkolwiek informacji na ten temat to wróżenie i nic nie pomogę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Problemem był uszkodzony filtr DPF.

Nowy filtr 1500 zł + czujnik różnicy ciśnień.

Z tego co ja wymieniłem został tylko EGR, a reszta wróciła na miejsce (oryginalne części)

Teraz działa wszystko jak trzeba.

Podsumowanie: 

płukanie / czyszczenie filtra DPF to kasa wyrzucona w błoto.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, LeonBar napisał(a):

płukanie / czyszczenie filtra DPF to kasa wyrzucona w błoto.

Nie koniecznie. Wszystko zależy od kondycji/stanu dpf przed czyszczeniem. Jeżeli dpf był uszkodzony lub zapchany na amen to żadne czyszczenie nie pomoże.

W innych wypadkach prawidłowe czyszczenie dpf przywraca prawie kompletnie jego stan pierwotny. Dlatego prawie, bo mała część popiołu zawsze może jeszcze zalegać.

 

Jeżeli kupiłeś nowy dpf za cenę 1500 zł, to muszę Cię zmartwić, że nic dobrego nie kupiłeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie! Ja w końcu normalnie jadę. Rozumiesz? Myślałem że utopiłem kasę kupując w ślepo. Trudno!

Nie wiem czy filtr nowy (całkiem nowy) czy używany. Tego nawet nie wiem.

Powiedzieli mi że był uszkodzony i nie nadawał się do mycia / płukania.

Z wymianą oleju w skrzyni i całą tą naprawą wyszło 3000 zł.

Dzięki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się lepiej dowiedz co Ci zamontowali, bo ma to kolosalne znaczenie.

Jeżeli wsadzili Ci używany dpf (z niewiadomo jakim stanem zapełnienia) i wyzerowali Ci w sterowniku wartość popiołu, to możesz w przyszłości uszkodzić turbinę i silnik.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A jeżeli zamontowali zamiennik (za około 1000zł), to nie jest filtr DPF w pełnym tego znaczeniu. Nie akumuluje sadzy (dowód-czarne końcówki wydechu), symuluje tylko różnicę ciśnienia. W takim zamienniku wkład jest pozbawiony warstw metali szlachetnych. 

Oryginalny w pełni funkcjonalny, nowy filtr DPF kosztuje 8-10 (?) tys. zł.

 

Tego zdemontowanego z Twojego auta pewnie Ci nie oddali...?  

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sa jakies sensowne zamienniki DPF (tak na przyszlosc podpytuje) ktore warto zalozyc? Czy najlepiej szukac orginalnego uzywanego i wyprac go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy praniu DPF swojego orginalnego i wymianie czujnika cisnien na OE i wprogramowaniu warto cos zrobić przy okazji? Mam EGR połączony z chłodnica EGR ruszać go? Przebieg 300 000. 

Sprawdzać i czyscic dolot, klapy wirowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...