A4Mamil Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Witam. Po demontażu pasa przedniego celem wymiany rozrządu zauważyłem że wentylator chłodnicy się nie załącza i klima coś na postoju szwankuje, nie chce chłodzić, co chwila coś się załącza i wyłącza, pas miałem ustawiony w pozycji serwisowej nie odłączając kostek i przewodów po lewej stronie (trochę były naciągnięte te kable i przewody). Skan vcds wykrył błąd o numerze: 18353 Control module 1 for cooling fan output short circuit P1945- 000 intermittent Przeprowadziłem skan tydzień temu był tylko ten jeden błąd, wczoraj już doszedł kolejny błąd: 16486- Masa air flow sensor (G70) signal too low P0102- 000. Proszę o pomoc widziałem już temat z tym błędem ale nic ciekawego w nim nie znałem wiec przysłowiowo odgrzewam kotleta. Czy oba te błędy mają coś wspólnego ze sobą czy to całkiem inne klocki? Ten drugi błąd podejrzewam że jakiś czujnik będzie do wymiany a ten pierwszy to nie wiem gdzie ugryźć co i jak żeby nie wymieniać całości na raz, może gdzieś coś nie łączy? Bezpieczniki odnośnie klimy i wentylatora sprawdzone i dla pewności wymienione na nowe.
Muskel1 Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Błędy nie są ze sobą powiązane. Klima nie będzie chłodzić, bo wentylator nie działa i temperatura oraz ciśnienie czynnika chłodzącego nie mogą być przez to zbite. Prowadzi to do zwiększenia ciśnienia w układzie i po osiągnięciu wartości progowej sterownik klimatyzacji deaktywuje kompresor. Albo wiązka/kostka do wentylatora są uszkodzone albo sterownik wentylatora padł.
Solution A4Mamil Posted September 13, 2023 Author Solution Posted September 13, 2023 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Błędy nie są ze sobą powiązane. Klima nie będzie chłodzić, bo wentylator nie działa i temperatura oraz ciśnienie czynnika chłodzącego nie mogą być przez to zbite. Prowadzi to do zwiększenia ciśnienia w układzie i po osiągnięciu wartości progowej sterownik klimatyzacji deaktywuje kompresor. Albo wiązka/kostka do wentylatora są uszkodzone albo sterownik wentylatora padł. Dziękuję kolego za pomoc. Chociaż teraz wiem od czego zacząć. Jutro myślę że zabiorę się za sprawdzanie, multimetr jest, podstawowa znajomość obsługi też jest więc myślę że się z tym uporam. Ważne że wiem mniej więcej jak to wszystko ze sobą działa. Jeśli będzie jakiś postęp to dam znać
Langista Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Jak miałeś napięte przewody to dla pewności rozepnij te kostki, wyczyść je i popsikaj kontakt sprayem. Co do błędu z przepływki, możesz zrobić to samo, nie zaszkodzi a może pomóc. Chociaż aby ją wyeliminować to trzeba sprawdzić jak silnik pracuje z odpiętą przepływką, oraz zrobić logi dynamiczne na podpiętej.
A4Mamil Posted September 13, 2023 Author Posted September 13, 2023 5 godzin temu, Langista napisał(a): Jak miałeś napięte przewody to dla pewności rozepnij te kostki, wyczyść je i popsikaj kontakt sprayem. Co do błędu z przepływki, możesz zrobić to samo, nie zaszkodzi a może pomóc. Chociaż aby ją wyeliminować to trzeba sprawdzić jak silnik pracuje z odpiętą przepływką, oraz zrobić logi dynamiczne na podpiętej. Sprawdzałem niedawno ten błąd i faktycznie coś z przeplywka ale co do przepływki miałem czyszczony ostatnio kolektor i ściągałem to więc może też starczy psiknac
A4Mamil Posted September 14, 2023 Author Posted September 14, 2023 (edited) W dniu 13.09.2023 o 14:45, Muskel1 napisał(a): Błędy nie są ze sobą powiązane. Klima nie będzie chłodzić, bo wentylator nie działa i temperatura oraz ciśnienie czynnika chłodzącego nie mogą być przez to zbite. Prowadzi to do zwiększenia ciśnienia w układzie i po osiągnięciu wartości progowej sterownik klimatyzacji deaktywuje kompresor. Albo wiązka/kostka do wentylatora są uszkodzone albo sterownik wentylatora padł. Witam ponownie jestem po pomiarach i nie wiem co padło, podejrzewam że sam sterownik. Mierzone było przed kostka za kostka za sterownikiem wszędzie ponad 12. A wentylator cyka jakby chciał ruszyć a nie mógł. Na wyjściu ze sterownika do wentylatora są skoki napięcia nie większe niz 0,5v. Czyli mam rozumieć że sterownik do kitu? Edited September 14, 2023 by A4Mamil
Muskel1 Posted September 14, 2023 Posted September 14, 2023 2 godziny temu, A4Mamil napisał(a): Czyli mam rozumieć że sterownik do kitu? Całkiem możliwe. Próbowałeś wymusić w testach wykonawczych?
A4Mamil Posted September 14, 2023 Author Posted September 14, 2023 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Całkiem możliwe. Próbowałeś wymusić w testach wykonawczych? Tak. Właśnie przez testy go sprawdzałem, na krótko tez się kręci ale słabo. Zamówiłem wiatrak i sterownik i zobaczymy czy da coś wymiana. Jak nie to myślę przekaźniki sprawdzić
A4Mamil Posted September 19, 2023 Author Posted September 19, 2023 Witam ponownie. Wczoraj przyszedł mi wiatrak i sterownik, przelutowalem sterownik i okazał się być dobry. Stary wentylator nie chciał ruszyć, podłączyłem nowy wiatrak, puściłem w testy i ruszył. Temat zamykam wentylator wysiadł. Teraz tylko zabrać się za wymianę. Dziękuję wszystkim za pomoc
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now